Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@19:31:52 GMT

یک نماینده کارآمد در نظارت خود سازش پذیر نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۷۴۵۴

یک نماینده کارآمد در نظارت خود سازش پذیر نیست

ترقی گفت: یک نماینده کارآمد از امانت رای مردم برخودار است و در نظارت خود سازش پذیر نیست. نماینده ای که بوسیله مجریان تطمیع شود و نظارت خود را مختل کند طبیعی است که در امانت رای مردم خیانت کرده است.

«حمید رضا ترقی» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد مشخصات یک نماینده کارآمد گفت: یک نماینده کارآمد باید بر اساس وظایف و اختیارات و تکالیف محوله انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانونگذاری یکی از وظایف و تکالیف مهم نمایندگان است افزود: قانگذاری در مجلس شورای اسلامی در چهارچوب  دین مبین اسلام و سیاستهای نظام اسلامی شکل می گیرد.

 

نماینده مردم نیشابور در ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  یک نماینده کشور باید شناخت دقیقی از مبانی دینی و اشراف به قانون اساسی برخوردار باشد و در قانونگذاری  های جدید خود نیز همسویی با قوانین کشوری را حفظ کنند.

 

ترقی تصریح کرد: نمایندگان باید سیاستهای کلان نظام اسلامی را  به درستی بشناسند و در تدوین قوانین جدید نیز حل مسائل مهم کشور را مدنظر داشته باشند.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نظارت بر اجرا از دیگر وظایف نمایندگان است که این افراد باید امانتدار صدیق در نظارت بر عملکرد مجریان ، دولت و دستگاههای اجرایی کشور باشند و در جایی که افراد تن به قانون نمی دهند از جانب مردم بتواند وارد عمل شود و برخورد کند که البته این وظیفه مهم در گرو اطلاعات و آگاهی دقیق از مبانی قانونی کشور است.

 

وی افزود: یک نماینده کارامد از امانت رای مردم برخودار است و  در نظارت خود سازش پذیر نیست. نماینده ای که بوسیله مجریان تطمیع شود  و نظارت خود را مختل کند طبیعی است که در امانت رای مردم خیانت کرد  و اعمال حق حاکمیت مردم را نادیده گرفته است.نماینده  کارامد فردی سالم و صادق و امانت دار در اجرای رای مردم باشد.

 

این فعال اصولگر خاطر نشان کرد: نمایندگان حق اظهار نظر در تمام مسائل کشور را دارند و باید  از بینش سیاسی و فرهنگی و اجتماعی کامل نسبت به موضوعات کشور برخودار باشد.

 

وی شجاعت، امانتداری، ساده زیستی، پرهیز از اشرافیت، انقلابی بودن را از شاخصه های ویژگی های نمایندگان کارامد از دیدگاه رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: مجلس عصاره فضایل ملت است و نماینده نیز باید عصاره فضایل ملت باشد و در ویژگی یک فرد بعنوان نماینده نیز سرامد سایر افراد در جامعه باشد تا بتواند برای انتخاب مطرح شود.

 

ترقی در مورد اولویت های مجلس جدید اظهار کرد: مجلس آینده با توجه به شرایطی که ما در سالهای اخیر در کشور داریم در درجه اول برنامه ریزی برای قوانینی است که اجرای گام دوم انقلاب را محقق کند و مجلس موانع تحقق تمدن نوین و گام دوم انقلاب را شناسایی و از میان بردارد و ساختارها و اطلاحات لازم برای این هدف را فراهم کند./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت اردبیل مجلس اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت در فارس بیرجند کانون های مساجد غنی سازی اوقات فراغت سازش نماینده نظارت نماینده مجلس احزاب مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم