Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، توافق اولیه برگزاری این مسابقات در نشستی با حضور محمد مهدی مظاهری رئیس سازمان فرهنگی اکو و محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی در محل IZSF حاصل شد.

تقویت و ارتقای همکاری و مشارکت نزدیک بین مردم منطقه و با توجه به ظرفیت بسیار بالای ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به عنوان میراث مشترک فرهنگی و اجتماعی در میان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی ECO طرفین ضمن موافقت برای عقد تفاهم نامه همکاری برای برگزاری اولین دوره از مسابقات زورخانه ای و کشتی پهلوانی اکو در کیش موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO) ، یک سازمان منطقه‌ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط دولت‌های ایران، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تأسیس شد. در سال ۱۹۹۲ سازمان اکو گسترش یافت و هفت عضو جدید از جمله جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری آذربایجان، جمهوری قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، جمهوری تاجیکستان، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان به آن اضافه شدند. در سال ۱۹۹۵ با رویکرد «تحکیم قرابت‌های فرهنگی، پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملت‌های کشورهای عضو از طریق روش‌های اجتماعی و فرهنگی بصورت تئوری و عملی» سازمان فرهنگی اکو ایجاد گردید.

جزیره گردشگری کیش و کشورهای عضو اکو همکاریهای جدیدی در بخش مختلف بویژه در بخش فرهنگی و گردشگری آغاز کرده‌اند، دفتر همکاری‌های مشترک کیش و مؤسسه فرهنگی اکو، ۱۵ فروردین امسال، با حضور غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمدمهدی مظاهری رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در جزیره کیش گشایش یافت. اجرای سیاستگذاری‌های مدیریت منطقه آزاد کیش مبنی بر تقویت همکاریهای فرهنگی، رونق صنعت گردشگری، جذب جهانگردان و بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان اکو در توسعه بخش توریسم بین المللی در این جزیره مرجانی از جمله اهداف راه اندازی این دفتر عنوان شده است.

۱۳۳۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد

 امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی روز گذشته در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی که در اهواز برگزار می‌شود، تماشاگر مسابقات بود.

او درباره کسب عنوان مرد ورزش ایران، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد. این عنوان به من تنها نیست متعلق به کل جامعه کشتی است که برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش می‌کنم.  

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که پنج خوزستانی مسافر المپیک هستند، گفت: جای تشکر دارد که برای دومین سال اهواز میزبانی را برعهده گرفته است. این میزبانی‌ها به پیشرفت بیشتر کشتی کمک می‌کند.  

میرزازاده درباره اینکه توقعات از شما در المپیک پاریس بالاست، انتظار چه مدالی از خود دارید؟ تصریح کرد: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال دل مردم را شاد کنم. هیچ کس با ناامیدی به المپیک نمی‌رود. همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند. اردو‌ها از ۱۸ اردیبهشت اردو‌ها شروع می‌شود و چند ماه اردوی پرفشار داریم. امیدوارم بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.  

این فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان درباره اینکه در آستانه المپیک درخواست شما از مسئولان چیست، یادآور شد: اولین درخواست من این است بتوانیم با آرامش تمرینات را دنبال کنیم و مسئولان هم با ما و فدراسیون کشتی همراه باشند. این حمایت از شهرستان و استان شروع می‌شود و به کشور می‌رسد. ما انتظار داریم این حمایت‌ها همه جانبه و یکپارچه باشد.

میرزازاده در پاسخ به این سوال که حسن رنگرز اولین سال حضور خود را به عنوان مربی در المپیک خواهد داشت، نظر شما در این باره چیست؟، گفت: او شخصی است که بدون برنامه به مسابقات نمی‌رود و قطعا برنامه‌ریزی خوبی انجام خواهد گرفت تا حضوری موفق و خوب در المپیک داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است