Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:59:30 GMT

چابهار، پل ارتباطی ایران و روسیه به آبهای بین المللی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۲۱۸

چابهار، پل ارتباطی ایران و روسیه به آبهای بین المللی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: براساس توافقنامه‌ای که در زمینه توسعه حمل و نقل و ترانزیت بین مناطق آزاد چابهار و انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان به امضا رسید، زمینه تسهیل تجارت و کاهش هزینه‌ها را از طریق این سه منطقه بیشتر فراهم خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم کردی در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه و دومین همایش تجاری ایران و منطقه قفقاز شمالی که به   امضای توافق نامه همکاری سه جانبه میان سازمان منطقه آزاد انزلی و چابهار با منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان منجر شد گفت: منطقه آزاد چابهار پل ارتباطی انزلی ایران و لوتوس روسیه به آب های بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر کاهش هزینه های حمل و نقلی در مبادلات تجاری  افزود: ما همیشه به دنبال کوتاه کردن مسیر و هزینه حمل و نقل هستیم. خوشبخانه زیرساخت‌های حمل و نقل در چابهار به خوبی فراهم شده است.

کردی  ادامه داد: مسیر چابهار-انزلی-آستراخان یک مسیر مطمئن، ارزان و سریع برای مبادلات بین طرفین تجاری (ایران و روسیه) است.

وی با مد نظر قرار دادن مزیت های  اقتصادی-تجاری منطقه آزاد چابهار  گفت: این منطقه با تمرکز بر صنایع سنگین مثل پتروشیمی و فولاد و مزیت نسبی خوب در حوزه شیلات و مواد غذایی، فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه ازجمله روسیه است.

وی ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری‌های متناسب با رویکرد منطقه آزاد چابهار اعلام کرد: براساس توافقنامه‌ای که در زمینه توسعه حمل و نقل و ترانزیت بین مناطق آزاد چابهار و انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان به امضا خواهد رسید، زمینه تسهیل تجارت و کاهش هزینه ‌ها را از طریق این سه منطقه بیشتر فراهم خواهیم کرد.

بر اساس گزارش سازمان منطقه آزاد چابهار، تفاهم نامه مزبور به مدت سه سال در جهت گسترش مبادلات اقتصادی، تجاری، صنعتی، ترانزیتی و توسعه خدمات بندری و حمل و نقل کالا با تکیه بر ظرفیت های موجود این مناطق به عنوان مبادی ورودی و خروجی کریدور شمال جنوب(نوستراک) در دو کشور و در جهت افزایش همکاری های دو کشور در قالب چهار ماده و هفت بند منعقد شد.

تشکیل شورای مشترک بازرگانی در آینده ای نزدیک جهت ایفای نقش هر چه بیشتر در توسعه و تقویت همکاری های تجاری، افزایش حجم حمل کانتینرها از کریدور بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب، برگزاری جلسات کاری مشترک در راستای بهره برداری حداکثری از منافع کریدور شمال جنوب، همکاری جهت ارائه تسهیلات و مزیت های جدید برای فعالان اقتصادی و تجاری سه طرف، برگزاری نمایشگاه های متقابل بین المللی با حضور شرکت های تابعه آنها و برگزاری سمینارها و کمیسیون های اقتصادی و تجاری و در نهایت آموزش و تبادل اطلاعات تجاری بازرگانان سه طرف از مهمترین بندهای توافق نامه سه جانبه مزبور به شمار می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه آزاد چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی

تورج صادقی گفت : صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه سازی و تخم گذاری کردند.

وی اضافه کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار است، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و طی روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

صادقی افزود : وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب‌ بین المللی انزلی سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی دراین تالاب بین المللی شده است. وی از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی های این پرندگان خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.
کشیم بزرگ (نام علمی:  Podiceps major)  نام یک گونه از تیره کشیم است. این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود! کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بحران آب در مغان جدی است
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است