Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار، معاون امور اقتصادی استانداری، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، رییس اتاق بازرگانی ارومیه و جمعی از فعالین اقتصادی در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

تاکید بر بهبود فضای کسب‌وکار در استان

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی مشکلات در پیش‌روی رونق تولید استان و فضای کسب‌وکار گفت: تمام مشکلات از سوی دولت رصد می‌شود و ما تمام تلاش را برای حل آن و بهبود فضای تولید و کسب‌وکار در استان را صورت می‌دهیم ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز برای دریافت اعتبار خود از سهم ملی باید تلاش جدی‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: در آخرین گزارش اعلامی مربوط به زمستان گذشته، استان آذربایجان‌غربی رتبه دوم شاخص فضای کسب‌وکار را در بین استان‌های مختلف داشته است گرچه ما تلاش خود را برای بهبود شاخص‌ها انجام می‌دهیم زیرا اعتقاد داریم باید فضا برای سرمایه‌گذاران و کسب‌وکار بهبود یابد.
استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: صمت و جهادکشاورزی برای برگزاری میز سیب استان در اولین فرصت برنامه‌ریزی کنند، همچنین باید برای افزایش بهره‌وری برداشت سیب از ۲۰تن در هر هکتار به ۵۰تن در هر هکتار تا ۵ سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم ضمن اینکه قیمت خرید تضمینی سیب نیز، قیمت مناسبی تعیین شود.

بخشداری‌ها باید در صدور مجوز فضای کسب‌وکار آزادی عمل داشته باشند

رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز گفت: برای حفظ رتبه دوم استان در فضای کسب‌وکار در بین استان‌های مختلف سراسر کشور، باید صدور مجوز در این فضا که یک اتفاق کلیدی و مهم است به بخشداری‌ها نیز آزادی عمل داد.
وی ادامه داد: برای بهبود فضای کسب‌وکار و سوق دادن فضای استان به سمت این فضا، ۳ راهکار تدوین نقشه راه سرمایه‌گذاری، توسعه پنجره واحد سرمایه‌گذاری تا حد بخشداری‌ها و فرهنگ‌سازی بخش خصوصی به استفاده از سامانه پنجره سرمایه‌گذاری مدنظر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: سال گذشته تلاش زیادی برای جمع‌آوری اطلاعات واحدهای راکد و تعطیل  انجام دادیم که بدلیل مشکلات موجود و عدم همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌ها، امسال جمع آوری اطلاعات به سرانجام رسید و برطبق آمار بدست آمده مشخص شد، ۶۹ واحد توسط بانک ها توقیف شده و امسال بنا به مصوبه سران ۳قوه که به تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک ها ابلاغ شده، هیچ واحد تولیدی نباید بدون هماهنگی توقیف شود.
وی افزود: برای احیای واحدهای راکد و تعطیل، به جد از بخش خصوصی درخواست همکاری و ارائه راهکار و مدل احیا را داریم زیرا اعتقاد داریم برای حل مشکلات باید همه عوامل و دستگاه‌ها با هم همکاری و تعامل داشته باشند
حسینی اظهار کرد: امسال همچنین بنا داریم همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را بصوزت بین المللی و با همراهی اتاق بازرگانی برگزار خواهیم‌کرد.

تاکید بر دریافت حداکثری سهم اعتباری دستگاه‌های اجرایی با همراهی تمام نهادها

ناصر حضرتی‌پر رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه‌ طبق روال سازمان برنامه و بودجه، امسال نیز سهم اعتباری دستگاه‌های اجرایی مشخص شده گفت: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته نتوانستند سهم خود را بطور کامل وصول کنند با این حال برنامه و بودجه تمام تلاشش را برای دریافت اعتبار و کمک‌های فنی اعتباری از سهم ملی انجام خواهدداد.
وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی ذیربط چون صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی باید تلاش بیشتری در این خصوص صورت دهند.

لزوم کاهش سطح زیر کشت سیب در استان

هادی بهادری نماینده ارومیه در مجلس نیز با اشاره پر آب بر بودن سیب به عنوان محصول مهم کشاورزی استان اظهار کرد: بیش از ۹۳۰۰۰ هکتار باغات حوزه آبریز دریاچه ارومیه به کشت سیب اختصاص دارد که با توجه به وضعیت نه چندان مناسب آب، باید در یک برنامه‌ریزی مناسب و حداکثر ۱۰ ساله، باغات سیب تعدیل شود.

اهمیت ایجاد زیرساخت ارز کشاورزی

بهنام تاج‌الدینی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه نیز با اشاره به  تولید یک میلیون و ۲۰۰هزار تن سیب درختی در استان با سهم فروش ۵۰ درصدی مصرف داخل گفت: با توجه به اینکه بازارهای عراق، افغانستان و پاکستان به عنوان بازارهای مهم هدف، زیرساخت مناسبی برای انتقال ارز بخش خصوصی نهادینه شود درحالیکه در حال حاضر فروش محصولات کشاورزی من جمله سیب با ریال انجام می‌پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: سیب استان بدلیل مشتریانی که دارد با تحریم نیز دچار مشکل نمی شود

فعالین بخش خصوصی چه گفتند؟

مولوی فعال بخش خصوصی در این جلسه درخواست کرد: اطلاعات واحدهای راکد و تعطیل به اتاق بازرگانی داده شود تا مدل‌های احیای این واحدها ترسیم شود.

رستمی دیگر فعال بخش خصوصی با اشاره به تعدد گمرکات در استان و وجود تنها یک ناظر گمرک در استان را یکی از مشکلات مهم بخش اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینترنتی شدن روند ترخیص و گمرک یکی از مشکلات برای رسیدگی ارجاء پرونده به دیگر استان‌ها و زمان زیاد رسیدگی است که باید این مورد به استان‌ خودمان واگذار شود.
وی همچنین اظهار کر: افزایش تورم، سرمایه و سرمایه در گردش واحدها و سرمایه گذاران را به حداقل رسانده و باید این شرایط بهبود یابد.

46

کد خبر 1271734

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بخش خصوصی اتاق بازرگانی کسب و کار اینترنتی استان آذربایجان غربی تولید واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری