Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   یدالله موحد رئیس دادگستری کرمان در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه گفت: افراد متخلف در پرونده مالیاتی زمینه ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فرار مالیاتی را فراهم کرده بودند که دراین راستا ۱۰ متهم که هفت نفر از کارکنان و مرتبطین و مودیان مالیاتی و یک شرکت همکار در همین راستا دستگیر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متهمان اصلی این پرونده نیز بازداشت و بعد با قرار تامین آزاد شده و به زودی منتهی به صدور کیفرخواست خواهد شد.

موحد با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله بهشتی رئیس قوه قضائیه اظهارداشت: شهید بهشتی از جمله شخصیت‌های فوق العاده زمانه خویش و از یاران مجاهد و برجسته امام خمینی (ره) چه در دوران شکل گیری مبارزه علیه رژیم ستمشاهی و چه در پیروزی انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی بودند.

وی عنوان کرد: شهید بهشتی در ساختارسازی نظام انقلاب اسلامی نقش کم نظیری داشته و یکی از خدمات ماندگار ایشان پایه گذاری نظام قضائی جمهوری اسلامی بود و تلاش‌های ایشان به ثمر نشست، اما واقعیت این است که کمتر به خدمات شهید بهشتی پرداخته شده و شاید یکی از ابعاد مظلومت ایشان همین مسئله است.

موحد افزود: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است که خطباء، یاران و دوستان شخصیت ایشان را به نسل جوان معرفی و شخصیت ایشان را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه نگرش ریاست قوه قضائیه و به تبع آن دادگستری استان کرمان به اصحاب رسانه و ظرفیت اطلاع رسانی یک نگاه همکاری و تعامل مثبت و سازنده و در عین حال پایدار است تصریح کرد: این تعامل هدفمند کمک شایان توجهی به اجرای عدالت قضائی، عدالت اجتماعی، مقابله با مفاسد اقتصادی و سایر مظاهر فساد، آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها خواهد کرد.

وی گفت: یکی از نتایج همکاری رسانه و قوه قضائیه افزایش و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی و ارتقاء اعتماد عمومی به این دستگاه است.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه با حمایت دستگاه قضاء از آزادی‌های مشروع رسانه و نقد دلسوزانه، رسانه به رشد تعالی جامعه، تحقق و توسعه عدالت کمک خواهد کرد و حتی دستگاه قضائی نیز باید در دایره نقد سازنده و دلسوزانه رسانه‌های جمعی قرار بگیرد و از این طریق بستر تبادل و تعامل با افکار عمومی برقرار بشود گفت: در مدت کوتاه فعالیت ریاست قوه قضائیه گام‌های بزرگ جهادی برداشته شده و ۸ آیین نامه که مدت‌ها معطل مانده بود، تصویب شد و این‌ها تحولی است و زمینه اقدامات مهمی را فراهم می‌کند و یکی از این آیین نامه‌ها مربوط به رسیدگی اموال مسوولان بود.

موحد در تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه افزود: برنامه‌های گرامیداشت هفته قوه قصائیه در استان کرمان، دیدار اعضای شورای قضائی با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، تهیه و انتشار ویژه نامه هفته، جلسه مشترک شورای قضائی و اداری، دیدار با خانواده شهدا، همایش ملی قوه قضائیه چهارم تیرماه در تهران، دیدار با مقام معظم رهبری، نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیدار با ریاست دیوان عدالت اداری کشور از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: سومین جشنواره قلم و عدالت از هفته قوه قصائیه امسال تا هفته قوه قضائیه سال آینده نیز برگزار شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان درباره دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای تحول‌های مطرح شده از سوی آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه بیان کرد: یکی از برنامه‌ها و تاکیدات آیت الله رییسی ارتباط با نخبگان و دانشگاهیان است که در همین راستا نیز تعدادی نشست با دانشجویان گروه حقوق دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرمان برگزار کردیم ضمن آنکه دیدار‌هایی نیز با اعضای شورای حل و اختلاف، وکلا و دیدار عمومی با خانواده زندانیان داشته ایم.

موحد با اشاره به پرونده‌های مفاسد اقتصادی که سال گذشته در دستگاه قضائی مطرح شده است افزود: یکی از پرونده‌های دستگاه قضایی در این زمینه، پیشگیری از اختلاس بانک ملی با مبلغ ده‌ها هزار میلیارد ریال بود

بود که قرار بود توسط یک باند و شبکه‌ای که با سندسازی و ورود به سامانه بانک ملی ترتیب داده بودند صورت گیرد.
وی گفت: این باند قصد خروج این پول از بانک ملی و پست بانک را داشته اند، که با هوشیاری ماموران اداره کل اطلاعات و همکاری قضات، در حالی که چک خروج این مبلغ نیز در وجه یک شرکت صادر شده بود، گرفته شد.
موحد در خصوص این باند افزود: شرکت «آریا بزرگان کویر» که شرکت کاغذی و به همین منظور تاسیس شده بود در این راستا کشف شد.
وی عنوان کرد: ۱۴ متهم در استان‌های گیلان، قم، اصفهان، تهران و کرمان در راستای همین پرونده شناسایی و دستگیر شدند که دو پرونده به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور و پرونده دیگری به عنوان کلاهبرداری و مشارکت در پولشویی و تضییع اموال دولتی تشکیل شده که تیرماه و مردادماه سال جاری زمان بررسی این پرونده‌ها خواهد بود.
رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه پرونده دیگر فساد اقتصادی در اداره کل مالیاتی استان تشکیل شده که در همین راستا هفت نفر از کارکنان این مجموعه بالغ بر ۶ میلیارد ریال ارتشاء داشته که موجب فرار ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فرار مالیاتی را فراهم کرده بودند افزود: همین راستا ۱۰ متهم که هفت نفر از کارکنان و مرتبطین و مودیان مالیاتی و یک شرکت همکار در همین راستا دستگیر شده و متهمان اصلی این پرونده نیز بازداشت و بعد با قرار تامین آزاد شده که به زودی منتهی به صدور کیفرخواست خواهد شد.

وی گفت: بعد از این اتفاق، کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی با همکاری ادارات اطلاعات، مالیاتی، اقتصاد و دارایی در استان کرمان تشکیل که خوشبختانه عملکرد خوبی داشته و توفیقات بسیار خوبی را به دست آورده است که نمونه بارز آن رسیدگی به ۳۸۲ پرونده در این کارگروه و دنبال شدن این پرونده‌ها بوده است.

موحد در مورد پرونده دیگر مربوط به اخلال در نظام اقتصادی کشور در حوزه ارزی افزود: در این پرونده که با کار مشترک اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه صورت گرفت باند بزرگ اخلال در نظام اقتصادی کشور که از طریق جذب و سندسازی و اقدامات متقلبانه برای جذب و دریافت تسهیلات ارزی به منظور ورود کالا به کشور بود، تشکیل شده بود.

وی بیان کرد: ضربه وارد شد که در همین راستا این متهمان موفق شده بودند ۴۱۶ میلیون دلار در استان کرمان از سیستم بانکی دریافت کنند، اما کالایی وارد استان کرمان نکرده بودند.

وی تصریح کرد: در همین راستا با اقدامات صورت گرفته توانستیم از خروج ارز از کشور جلوگیری و متهمان را بازداشت کنیم که هم اکنون اقدامات تعقیبی برای اعضای موثر باند در حال انجام است ضمن آنکه بعد از اقدام استان کرمان در راستای این پرونده، در بسیاری از استان‌های کشور این موضوع پیگیری و ۱۷ نفر در زمینه این اتهام تحت تعقیب و بازداشت قرار گرفتند.

رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: ۳۲ حوزه قضائی، ۱۸ دادگستری شهرستان و ۱۴ دادگاه بخش در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ موجودی پرونده‌ها در دادگستری استان ۱۳۲ هزار و ۴۶۴ فقره بوده افزود:با تلاش همکاران علاوه بر پرونده‌های وارده، پرونده‌ها مختومه شده و از میزان موجودی پرونده‌ها نیز کسر شده است و در پایان سال ۹۷ تعداد ۹۱ هزار و ۶۲۹ فقره پرونده داشته ایم.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو درصد افزایش پرونده وارده به سیستم قضائی استان را داشته ایم که عدد موجوی و مختومه، افزایش سرعت دادرسی و کاهش اطاله دادرسی را نشان می‌دهد گفت: در مجموع رشد سه درصد خروجی پرونده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ را داریم و متوسط زمان رسیدگی از ۹۴ به ۸۸ روز کاهش یافته و کاهش ۸۰ درصدی پرونده‌های مسن صورت گرفته و نرخ رسیدگی ۱۰۰.۶۳ درصد بوده است.

موحد تصریح کرد: در سال ۹۶ ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان کرمان ۵۵۴ هزار و ۶۱ فقره بوده که در سال ۹۷ به ۵۶۵ هزار و ۷۲۶ پرونده افزایش پیدا کرده و خروجی نیز افزایش داشته و در سرجمع ۴ درصد از مانده پرونده‌ها کاهش یافته است.

وی گفت: سرقت مستوجب تعذیر، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی براثر تصادف، توهین به اشخاص عادی، تهدید، رانندگی بدون گواهینامه، تخریب، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، خیانت در امانت و حمل مواد مخدر جزو ۱۰ اتهام اول استان کرمان است

انتهای پیام/ح

پرونده ارتشا وفرار مالیاتی میلیاردی در کرمان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری ارتشا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، پیش بینی غلط آمان (اداره اطلاعات ارتش اسرائیل) از واکنش احتمالی ایران در برابر حمله به کنسولگری دمشق، به دومین اشتباه مهلک این اداره در ۶ ماه اخیر مبدل شد.

روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارونوت اعلام کرده تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق پس از ارائه برآوردهای امنیتی شدیداً اشتباه درباره سطح واکنش احتمالی ایران گرفته شد. اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از اتخاذ این تصمیم، به فرماندهان نظامی و اعضای کابینه جنگی اطمینان داد که احتمال واکنش مستقیم جمهوری اسلامی ایران به چنین حمله‌ای اندک است. اما عملیات وعده صادق ثابت کرد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل پس از خوردن ضربه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ هنوز هم دچار اشتباهاتی در این سطح می‌شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته کارشناسان و آهارون هالیوا، فرمانده این اداره تصور می‌کردند که اگر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کنند، ایران پاسخ مستقیمی به آنها نخواهد داد. برآورد امنیتی این اداره تأکید می‌کرد که ایران از طریق گروه‌ها و هم‌پیمانان نزدیک به خود و به صورت نیابتی چنین حمله ای را از سوی تل آویو پاسخ خواهد داد.

حمله انتقامی ۱۴ آوریل ایران نشان داد که اداره اطلاعات ارتش اسرائیل یک بار دیگر دچار اشتباهی بزرگ شده است. اعلام استعفای آهارون هالیوا، فرمانده این اداره چند روز پس از این حمله نشان می‌دهد، این کناره‌گیری با اقدام ایران ارتباط دارد. اداره اطلاعات ارتش یکی از متهمان ردیف اول شکست امنیتی اسرائیل در هفتم اکتبر هم به حساب می‌آید. این اداره نتوانست گسترده‌ترین و آفندی‌ترین حمله نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ را پیش‌ بینی کند.

هالیوا چند هفته پس از آغاز جنگ اعلام کرد که در پایان جنگ غزه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد پس از دومین اشتباه مهلک این اداره بعد از حمله انتقامی ایران، او بیش از پیش احساس شکست و ناکامی می‌کند و لذا در شرایطی استعفای خود را اعلام کرده که هنوز جنگ در غزه در جریان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است