Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@03:17:17 GMT

شرایط تنش آبی در 25 شهر استان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۸۹۸۸

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجید عبداللهی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که صبح امروز در استانداری مازندران برگزار شدبا بیان اینکه بیش از یک میلیون و 954 هزار نفر جمعیت شهری تحت پوشش آب و فاضلاب شهری استان هستند، اظهار داشت: بیش از 323 هزار نفر از جمعیت روستایی نیز توسط آب و فاضلاب شهری آبرسانی می شود.

وی با بیان اینکه در بخش آب 100 درصد جمعیت تحت پوشش هستند افزود: بیش از هشت هزار و 500مترطول شبکه توزیع آب در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب و فاصلاب شهری مازندران با اعلام اینکه 15.8 درصد جمعیت استان تحت پوشش طرح های فاضلاب قرار دارند گفت: متوسط جمعیت تحت پوشش در استان 51 درصد است.

وی شمار اشتراک فاضلاب را بیش از47 هزار برشمرد و گفت:  نیاز مازندران به طرح های فاضلاب به دلیل بالابودن سطح آب زیاد است اما در این بخش با عقب ماندگی مواجه است.

عبداللهی ظرفیت تصفیه خانه های در دست احداث استان را 43 هزار متر مکعب اعلام کرد.

مدیرعامل آب و فاصلاب شهری مازندران با بیان اینکه در25 شهر استان با تنش آبی مواجه هستیم ، خاطرنشان کرد: 25 میلیارد تومان اعتبار برای نجات این شهرها از تنش آبی نیاز داریم.

وی ادامه داد: برداشت بی رویه موجب شده آب به سمت شوری حرکت کند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب پوشش جلسه شورای برنامه ریزی استان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد

جلال علمدار در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش نسبت به مواردی از جمله عدم هدایت آب‌های سطحی به داخل شبکه و منهول‌های فاضلاب، جدا سازی آب ناودان از شبکه فاضلاب هشدار داد.

وی با اشاره به بروز سیلاب در گذشته و احتمال سابقه پس‌زدگی فاضلاب در برخی منازل مسکونی از شهروندان خواست که دریچه‌فاضلاب را توسط توپی انسداد و یا سیفون بند مسدود کنند.

کد خبر 6087726

دیگر خبرها

  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران