Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،باقرزاده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه موضوع آئین نامه اجرایی بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه امهال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشاورزانی که از بانک‌های عامل، در بخش کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، پرورش دام و طیور و آبزیان، جنگلداری و مرتعداری تسهیلات دریافت کرده و سر رسید بدهی آن‌ها از یکم مهر ۹۶ تا ۲۹ اسفند ۹۷ است و خسارت وارده به آن‌ها در اثر حوادث غیر مترقبه در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ به تائید کارگروه رسیده باشد، مشمول این مصوبه می‌شوند.

وی افزود: کارگروهی متشکل از نمایندگان فرمانداری‌ها، مدیریت جهاد کشاورزی و مؤسسه اعتباری عامل در شهرستان‌ها نسبت به بررسی و اعلام نظر در خصوص افراد واجد شرایط اقدام می‌کند.

باقرزاده با بیان اینکه امهال و بخشودگی مطالبات شامل خدمات و صنایع وابسته به بخش کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی، تولید سم، کود و بذر، تولید وسایل، ادوات و تجهیزات کشاورزی نیست، اعلام کرد: متقاضیان استفاده از این بند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها درخواست خود را ارائه و پس از بررسی از سوی جهاد کشاورزی نسبت به ارسال لیست به شعب بانک‌های عامل اقدام و هزینه امهال و بخشودگی استعلام می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه براساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه در سال ۹۸، کل سود، سود پس از سررسید و وجه التزام تاخیر تادیه تسهیلات یا اقساط مشمول بخشودگی و اصل تسهیلات یا اقساط مشمول امهال به مدت ۳ سال می‌شود، ادامه داد: لیست برآورد هزینه بخشودگی پس از بررسی و تصویب کارگروه برای اجرای امهال به بانک عودت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی، سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، آتش سوزی غیرعمد، زلزله، آفات و بیماری‌های همه گیر گیاهی و دامی حوادث غیرمترقبه‌ای هستند که مشمول این دستوالعمل می‌شوند، افزود: کشاورزان می‌توانند اصل تسهیلات را به مدت ۳ سال قسط بندی کنند یا همه اصل تسهیلات را در پایان ۳ سال یکجا پرداخت کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد ریال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی در سطح کشور امهال می‌شود به سهم ۶ درصدی استان آذربایجان شرقی از این مبلغ اشاره کرد و افزود: با سهم ۱۲۰ میلیارد تومانی سال ۹۷ استان آذربایجان شرقی و سهم ۵۰ میلیارد تومانی سالجاری، تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه در این استان به ارزش ۱۷۰ میلیارد تومان امهال می‌شود.

وی افزود: اعتبار طرح مذکور شناور بوده و افرادی که زودتر اقدام نمایند، از شانس بیشتری برای بخشودگی و امهال تسهیلات معوق خود برخوردارند.

باقرزاده با اشاره به اینکه سود و جرایم قبل و بعد از بازه زمانی مشخص شده بعهده مشتری می‌باشد، گفت: سود دوران تقسیط ۳ ساله بعهده مشتری است.

سرمازدگی ابتدای سال جاری یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خسارت وارد کرد.

 

انتهای پیام/ش

امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان