Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید ملک زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات انجام شده برای پیشگیری و مقابله با بیماری دامی «لمپی اسکین» در استان خبر داد و اظهار داشت: در حال انجام واکسیناسیون جمعیت دامی استان هستیم.

وی از تلاش برای انجام واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی کل جمعیت دامی هدف این بیماری در استان خبر داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه عامل این بیماری یک ویروس حاد پوستی است و با گزش حشرات در فصول گرم سال انتقال می‌یابد، گفت: لمپنی اسکین به شکل برآمدگی‌های پوستی در دام‌های سنگین نمایان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دام‌های سنگین هدف این بیماری قرار می‌گیرند و در دام‌های شیری و گوساله‌ها شدت بیشتری دارد.

ملک زاده جمعیت دام سنگین استان کرمانشاه را حدود ۱۲۰ هزار راس عنوان کرد که تاکنون حدود نیمی از این جمعیت و معادل ۵۰ هزار راس علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شده اند.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته حدود ۶۰ هزار راس از جمعیت مذکور علیه این بیماری واکسینه شدند و امسال سعی داریم کل این جمعیت واکسینه شود.

وی در خصوص احتمال انتقال این بیماری به انسان گفت: این بیماری قابلیت انتقال به انسان را ندارد اما در دام‌ها قدرت سرایت بالایی دارد و تا ۹۰ درصد سرایت می‌کند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از ابتلای تعدادی از جمعیت دامی سنگین استان به این بیماری خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳۰ کانون از این بیماری در استان شناسایی شده است.

وی در خصوص علائم این بیماری در دام نیز گفت: ضایعات و برجستگی‌های پوستی و تب، شایع‌ترین علائم این بیماری است.

کد خبر 4646153

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی واکسیناسیون دام کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، امروز در کانون پرورش فکری کودکان کرمانشاه همایشی ویژه استان کرمانشاه و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت جوانان این استان برگزار شد.

در این کارگاه مبانی ابتدایی کار در رادیو و اجرا  اموزش داده شد.

کانون ایرانیاران مسئول شناسایی افراد مستعد و عضوگیری از این افراد در باشگاه ایرانیاران آموزشهای لازم به آنان داده می شود تا بتوانند گزارشگران و خبرنگاران فعال در استان کرمانشاه باشند.

در پایان این همایش فرمهایی به شرکت کنندگان داده شد تا درصورت داشتن شرایط اولیه به صورت افتخاری با رادیو همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان