Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در نشست چهارجانبه در پاکستان، توافق شد که پاکستان و ایران، مهاجران افغانستانی را داوطلبانه، امن و باعزت به افغانستان خواهند فرستاد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، در نشست چهارجانبه در پاکستان، توافق شد که پاکستان و ایران، مهاجران افغانستانی را داوطلبانه، امن و باعزت به افغانستان خواهند فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکستان و ایران بر بازگشت داوطلبانه‌، مهاجران افغان از از این دو کشور به افغانستان توافق کردند. وزیر مهاجران و بازگشت‌کنندگان افغانستان گفت که در این نشست همچنین توافق شده که پاکستان و ایران به میزبانی از مهاجران افغان ادامه داده، مدت اقامت آنها را تمدید و حق آموزش و تحصیل را به مهاجران افغان در کشورهای خود فراهم سازند.

وزیر کشور پاکستان نیز که در این نشست حضور یافته بود از جامعه جهانی خواست تا نقش حمایتی خود را براساس تعهدات جهانی و کنوانسیون‌های سازمان ملل در ارتباط با مهاجران و پشتیبانی از کشورهای میزبان گسترش دهند.

«سید حسین عالمی بلخی»، وزیر امور مهاجران و بازگشت‌کنندگان افغانستان همچنین افزود که در نشست چهارجانبه‌ اسلام‌آباد توافق شده است تا از این پس بازگشت مهاجران افغان از ایران و پاکستان به کشورشان، داوطلبانه، باعزت، امن و بدون اجبار باشد.

بلخی ادامه داد که ۷۰ درصد مهاجران افغان در پاکستان، متولد شده و دولت افغانستان برنامه‌های تشویقی را به ارزش۲۸۰ میلیون دلار برای بازگشت آنها به کشورشان در داخل افغانستان در دست گرفته و تلاش می‌شود تا برای بازگشت‌کنندگان زمینه کار و برای مهاجران داوطلب برای بازگشت، فرصت‌های سرمایه‌گذاری امن در داخل افغانستان فراهم شود.

ششمین نشست 3 روزه کمیته چهار جانبه تحت عناوین راه‌های حل راهبردی برای پناهندگان افغان به منظور پشتیبانی از بازگشت داوطلبانه، ادغام مجدد و کمک به کشورهای میزبان در اسلام آباد برگزار شده است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان بلخی کشورهای میزبان اسلام آباد راه های پناهندگان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد