Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مهمترین برنامه های استان در راستای رونق تولید اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این راستا تمرکز بر تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی و صنایع معدنی استان با اولویت طرح های شاخص و مهم خواهد بود.

وی، تعیین تکلیف و راه اندازی واحدهای صنعتی راکد و در تملک بانک ها را یکی دیگر از برنامه های سازمان در راستای رونق تولید عنوان کرد و گفت: تلاش می شود از طریق برگزاری جلسات مستمر موانع تولید در بخش های صنعت معدن و تجارت را رفع و سبب رونق تولید در این زمینه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ظرفیت تولید واحدهای فعال استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تکمیل و راه اندازی طرح ها از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، منابع داخلی بانک‌ها و یارانه سود کارمزد و سایر اعتبارات به دنبال تامین منابع مالی خواهیم بود، بیان کرد: همچنین دبه دنبال این هستیم تا از طریق ارائه تسهیلات سرمایه در گردش، استمهال بدهی ها، تقسیط و تعیین تکلیف بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی ظرفیت تولید واحدهای فعال استان به میزان حداقل ۱۵ واحد افزایش و به ظرفیت حداکثری برسانیم.

شهرکی، صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری صنعتی جهت ظرفیت های بالقوه و پتانسیل دار در استان، شناسایی و تهیه طرح‌های صنعتی و معدنی قابل اجرا بر اساس مزیت ها و قابلیت های استان و جذب منابع و امکانات شرکت ها و سازمان های توسعه‌ای وابسته به وزارت و سایر ارگان های دولتی را از دیگر برنامه های این سازمان در راستای رونق تولید در بخش صنعت استان برشمرد.

آزادسازی محدوده‌های اکتشافی غیرفعال

وی همچنین به برنامه های سازمان برای رونق تولید در بخش معدن اشاره کرد و گفت: توسعه اکتشاف گسترده از طریق تعریف پهنه های اکتشافی و واگذاری به شرکت های بزرگ و توانمند معدنی، تمرکز بر اکتشاف سیستماتیک بر پایه شیوه های نوین اکتشاف و صدور مجوزهای معدنی در راستای توسعه معادن و احیا و فعال سازی معادن از جمله این برنامه ها خواهد بود.

وی همچنین از آزادسازی محدوده های اکتشافی غیرفعال و واگذاری از طریق ثبت در سامانه کاداستر در سال رونق تولید خبر داد و گفت: همچنین تلاش می شود در سال جاری طرح جامع ذغال سنگ کشور از طریق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به منظور بهره برداری حداکثری از ذخایر ذغال سنگ استان تهیه و تنظیم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، همچنین توسعه صادرات غیر نفتی استان، اعزام و پذیرش هیأت تجاری، سفرا و نمایندگان اقتصادی کشورها در استان با هدف آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و تجاری طرفین و تقویت مبادلات تجاری، تسهیل فرآیند صادرات و واردات در راستای تقویت جایگاه مرز و اقتصاد مرزی در اقتصاد استان، بهبود محیط فضای کسب و کار و تامین، توزیع، تسهیل و نوین سازی جریان کالا و خدمات، پشتیبانی و حمایت از تولیدات داخلی و توسعه و تقویت بنگاه های تولیدی و ارتقای بهره وری و توان رقابتی بنگاه ها را از دیگر برنامه های امسال این سازمان در راستای تحقق شعار سال اعلام کرد.

تکمیل زیرساخت های صنعتی و معدنی نیازمند اعتبار

شهرکی اضافه کرد: همچنین تکمیل زیرساخت و راه های دسترسی شهرک ها و نواحی صنعتی و معادن استان به میزان یک هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال یکی از برنامه های امسال بوده که در صورت تامین اعتبار محقق می شود.

به گفته وی در حال حاضر بالغ بر ۹ شهرک و ۱۲ ناحیه صنعتی در استان فعالیت دارد که وجود این ظرفیت ها در کنار حضور منطقه ویژه اقتصادی در مرکز استان نقطه قوتی برای توسعه استان محسوب می شود.

کد خبر 4646286

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبی سال رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرد.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری