Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد حسین فیروزی صبح امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه خدمات یکی از بخش های مهم در استان است، اظهار داشت: ۶۳ درصد ارزش افزوده و تولید ناخالص داخلی و ۵۴ درصد اشتغال استان مربوط به بخش خدمات است لذا باید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال رونق تولید مجموعه برنامه هایی که کارگروه های اقتصادی استان دنبال می کنند شامل کمک به حداکثر رساندن تولید و اشتغال واحدهای موجود و کمک به افزایش ظرفیت واحدهایی که کمتر از ظرفیت کار می کنند، است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: کمک به فعال کردن واحدهای تعطیل به شرط اینکه مجموعه الزامات مورد نیاز برای فعال کردن واحد استفاده از چون تکنولوژی و تجهیزات به روز، از دیگر برنامه های اقتصادی استان است.

وی ایجاد واحدهای جدید صنعتی و اشتغالزایی را در دستور کارگروه های اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: در راستای رونق تولید به کمک کارآفرینان، سرمایه گذاران و مدیران واحدهای تولیدی نیاز داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه بانک ها برای تامین مالی مورد نیاز واحدها همکاری بیشتری داشته باشند، یادآور شد: دستگاه های اداری و دولتی هم باید کمک کننده مجموعه واحدهای تولیدی باشند و زمینه فعالیت بیشتر آنها را فراهم کنند.

فیروزی با بیان اینکه در جلسه امروز به بخشی از این موضوع از جمله تامین سرمایه در گردش چند واحد تولیدی پرداخته شد، تاکید کرد: دستور کار بعدی هم بررسی وضعیت واحدهای تولیدی گروه سما که از سال ۹۲ تعطیل شدند و قبل از آن هم زیاد فعال نبودند، بود.

وی در پایان اظهار داشت: سعی کردیم مشکلات سه واحد از این مجموعه هفت واحدی که توجیه اقتصادی دارد را برطرف کنیم تا به چرخه فعالیت بازگردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان استانداری کردستان کارگروه رفع موانع تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عبدالناصر درخشان درباره ظرفیت ایران در تولید فولاد گفت: ما جزء ده کشور برتر تولید فولاد در جهان هستیم. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی ما بهانه افزایش قیمت محصولاتشان را افزایش قیما مقاطغ فولادی می‌دانند. به‌طور کلی مصرف‌کنندگان فولاد کشور ما دچار مشکل هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ضمن حمایت از افرایش ظرفیت تولیدی فولاد در ایران و با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت توسط گروه مالی گردشگری اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدی مشکلات مصرف‌کنندگان را کم می‌کند. در عین حال باید اقتصاد این بخش را سر و سامان دهیم. افزایش روزانه قیمت میلگرد و دیگر زنجیره‌های فولادی با توجه به توان تولیدی ایران ، غیرمنطقی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به افرایش توان تولیدی فولاد بافت افزود: هر چه توان تولیدی ما بیشتر شود و تنوع تولیدی ما افرایش یابد، به‌نفع کشور است. افرایش ظرفیت تولید و تنوع تولیدی باعث رقابتی شدن فضای اقتصاد می‌شود. ایجاد مزیت رقابتی و کاهش انحصار قیمت‌ها را می‌شکند؛ چرا که مصرف‌کننده قدرت انتخاب بهتری خواهد شد.

درخشان درباره اشغالزایی پروژه جدید فولاد بافت گفت: بدون شک افزایش ظرفیت تولیدی در صنعت فولاد، بنگاه‌های ما را فعال‌تر می‌کند و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد. در دل هر اشتغال مستقیمی چند اشتغال غیرمستقیم نهفته است که در نهایت به جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کند و اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

گفتنی است، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت پس از ۳۲ ماه و با حمایت گروه مالی گردشگری به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند