Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار مازندران با اشاره به تقویت اشتغال مولد در روستاهای استان، گفت: تاکنون در سالجاری ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی مازندران جذب شد. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن خیریان‌پور امروز در  جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران اظهار داشت: در حوزه رونق تولید در ابعاد کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و صنایع دستی ظرفیت بالقوه و بالفعل در استان وجود دارد که اگر استفاده مناسبی شود کارکرد فرا استانی نیز خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و استفاده از منابع مالی در قالب تسهیلات و عملکرد تولیدی باید بررسی و اجرایی شود. امسال در زمینه اشتغال روستایی 290 میلیاردتومان به مرحله عقد قراداد رسیده که باید پرداخت انجام شود.

خیریان‌پور تصریح کرد: طرح‌های اشتغال فراگیر به دلیل عملکرد خوب در استان تقویت و باید 256 میلیارد تومان بسته رونق تولید در مازندران اجرایی شود.

معاون اقتصادی استاندار مازندران افزود: مازندران ظرفیت متعددی دارد که مشارکت بانک‌های خصوصی و منابع در اختیار برای اشتغال و رونق تولید استفاده شود.

اعتبار 1900 میلیاردی برای تکمیل سدهای بزرگ استان

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران نیز در این نشست گفت:در مازندران شش میلیارد متر مکعب آب داریم که 1.5 میلیارد آن آب زیرزمینی و مابقی سطحی است و به واسطه اینکه اقتصاد استان به ویژه دربخش کشاورزی آب پایه است، 87 درصد دربخش کشاورزی و شیلات مصرف می‌شود.

ابراهیم یخکشی گفت: تامین آب سد گلورد، البرز و هراز و سیستم تامین آب چالوس مهم بوده که هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز داریم.

خوزستان| تنها 10 درصد از آب رها سازی شده پشت سد مارون به کشاورزی بهبهان اختصاص می‌یابدبازسازی منازل مسکونی سیل‌زده لرستان تا پایان امسال به پایان می‌رسدچالش جدی کشاورزی در شهرهای شمالی فارس؛ قطعی برق و کمبود سوخت سد راه کشاورزان‌

وی تصریح کرد: 70 درصد آب کشاورزی استان از منابع تنظیم شده و روان آب پایه رودخانه‌ها تامین می‌شود که در خشکسالی و کم آبی بسیار آسیب پذیر است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران ادامه داد: احداث ساختمان سدگلورد، آبرسانی بابل به بابلسر و فریدونکنار، احداث ساختمان سدالبرز و زهکشی سدالبرز و تامین آب شرب روستاهای نکا و گلوگاه در دستور کار است اما اکنون به دلیل نبود زیرساخت های شبکه آبیاری و زهکشی بهره وری آب و تولید پایین است.

انتهای پیام/ن

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از سد دیورش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سد دیورش حدود ٧۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: این پروژه آبرسانی ۵ شهر و ٢٨ روستا را تحت پوشش قرار داده، بر این اساس، خط انتقال هم در این منطقه آغاز شده به گونه‌ای که پیمانکاران مشغول به کار هستند.

وی با تاکید بر تسریع در انجام این پروژه و تأمین منابع آبی مورد نیاز شهرستان رودبار افزود: بازسازی و نوسازی شبکه‌های رودبار و رستم آباد نیز در دستور کار قرار گرفته تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت مخزن ٣٠ میلیون مکعبی سد دیورش ادامه داد: با وجود اینکه این سد در حال تکمیل شدن است می‌تواند همزمان ۵ متر مکعب آب را تأمین کند از طرفی رودخانه‌ها هم جاری بوده و در پایین دست هم مشکلی برای استفاده از آب و کشاورزی وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه برای این پروژه آبرسانی تا کنون ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و تقریباً ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز به تخصیص منابع وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا از منابع استانی، ملی و سفر آقای رئیس جمهور به استان گیلان تخصیص منابع صورت بگیرد.

کد خبر 6095863

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • تاکید بر تامین لاستیک خودرو از منابع معتبر دولتی
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است