Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:40:37 GMT

۲۵۰ خانه تاریخی توسط بخش خصوصی در کاشان بازسازی شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۲۰۴۰

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ابریشمی راد بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با هیئت نمایندگان مجلس ملی فرانسه با بیان اینکه فرهنگ، هنر و ادبیات و نگاه عاشقانه به دنیا و انسان مشترکات دو کشور ایران و فرانسه محسوب می شود، اظهار داشت: هنر و زیبایی ها نهفته در هنر موجب می شوند ملت ها به هم نزدیک شوند و بر همین اساس عنصری که انسان ها را فارغ از هر ملیتی به هم پیوند می زند، وجوه مشترک فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایران را کشوری ثروتمند دانست و افزود: ایران می تواند سختی ها را تحمل و مشکلات را حل کند اما ارتباط با سایر جوامع می تواند در افزایش بهره وری و انتقال تجارب موفق بین دو ملت نقش بسزایی داشته باشد.

تکنولوژی زری بافی نشان دهنده هوش بالای مردمان خطه کاشان است

شهردار کاشان با بیان اینکه می توایم از ظرفیت های موجود برای رشد و توسعه یکدیگر استفاده کنیم، ابراز داشت: کاشان به واسطه ویژگی های منحصر به فردی که در تاریخ و تمدن این شهرستان وجود دارد، به منطقه ای گردشگرپذیر تبدیل شده است اما برای آنکه سرویس خوبی به گردشگران داخلی و خارجی بدهد نیازمند سرمایه گذاری در زیرساخت ها است.

وی ضمن اشاره به انتخاب کاشان به عنوان شهر ملی نساجی کشور گفت: تکنولوژی پارچه زری بافی که مربوط به هزار سال پیش است، نشان دهنده هوش بالای مردمان در منطقه کاشان و مهم نشان دهنده شکوه تمدن این منطقه است و بر همین اساس می توان تکنولوژی را موجب توسعه شهری و تامین زیرساخت ها دانست.

۲۵۰ خانه تاریخی توسط بخش خصوصی در کاشان احیا شد

ابریشمی راد با بیان اینکه توسعه و دست یابی به تکنولوژی موجب شده مردم اصالت و هویت گذشته را فراموش کنند، اظهار داشت: در معماری گذشته ایران دو اصل تناسب و تقارن مبنای ساخت و ساز بوده و تناسب با اقلیم، طبیعت و انتخاب نوع مصالح و فرم فضا کاملاً متناسب با شرایط و جغرافیا بوده فاصله گرفته و از کشورهای توسعه یافته تقلید کردیم.

وی از احیا و بازسازی خانه های تاریخی توسط مدیریت شهری کاشان از ۲۲ سال پیش خبر داد و افزود: مردم پس از مشاهده این سرمایه عظیمی که در اختیارشان است وارد میدان شده و در مقابل پنج بنای تاریخی توسط مدیریت شهری و ۲۵۰ مورد خانه تاریخی از سوی مردم و بخش خصوصی احیا شد.

کد خبر 4646417

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کاشان خانه تاریخی بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل