Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان به جریان دیدار اخیر دست‌اندرکاران کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید کردستان مقام معظم رهبری اشاره کرد. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج, سردار محمدحسین رجبی پیش‌ از ظهر امروز در کنگره ملی 5400 شهید کردستان که با حضور سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در ورزشگاه 22  گولان این شهر برگزار شد اظهار داشت: سلام بر کردستان و پیشمرگان مسلمانش، سلام بر عشایر غیور و مرزدارانش، سلام بر شهیدان مهاجر و انصارش، سلام بر راست‌قامتان همیشه سرفراز تاریخ بیدارش، سلام بر زنان نجیب و مردان دلیرش، سلام بر شاهبازی‌های بیداری و علما و اندیشمندان شهیدش، سلام بر شما مردم غیور که نمونه‌های اراده و غیرت و مایه افتخار کشور و صفوف پولادین استقامت و ایستادگی و پایداری این سرزمین هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه غائله کردستان نخستین جنگی بود که ایادی نظام سلطه در نخستین روزها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر رخسار نوشکفته انقلاب نواختند، افزود: تاریخ این سرزمین فراموش نمی‌کند که تنها چند ساعت پس از رهایی ملت شریف ایران از یوغ سلطه رژیم ستم‌شاهی فرمان حمله به نهال یک شبه انقلاب اسلامی از اتاق فکر ایادی استکبار صادر شد؛ انقلابی که ثمره خون هزاران شهید از همه اقوام و مذاهب کشور بود.

وی یادآور شد: هنوز بوی باروت شلیک تفنگ‌های مزدوران شاهنشاهی به‌سوی مردم انقلابی از خیابان‌های شهر محو نگردیده بود که رگبارهای مزدوران بیگانه‌پرست سینه انقلابیون را در کردستان نشانه رفت و مردان و زنان و کودکان این سرزمین را در محک آزمونی تاریخی قرار داد و خون‌های مدافعان مظلوم انقلاب را به ناحق بر زمین ریختند تا اینکه نهال پربار پیشمرگان مسلمان کُرد در کنار انقلابیون مهاجر از اقصی نقاط کشور شکل گرفت و با الهام از اندیشه زلال انقلاب که نشأت گرفته از روح بلند امام امت(ره) بود متحد شدند و ورقی زرین بر کتاب تاریخ بیداری سرزمین فداکاران بزرگ افزودند. 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر این که «ما در کردستان با کفر می‌جنگیم نه با کُرد» تحول عظیمی در روحیه انصار و مهاجرین ایجاد کرد بطوری که روحیه ایثار و شهادت و جانفشانی برای مقابله با جریان نفاق و کفر در بین آحاد یاران کردستان به اوج خود رسید.

وی ادامه داد: تکمیل و استقرار آن اندیشه راهبردی در اردیبهشت 88 در میدان آزادی سنندج از جانب خلف صالح آن عبد صادق خداوند سبحان یعنی رهبر و مقتدایمان، متناسب با مقتضیات زمان بسیار هوشمندانه با برد منطقه‌ای و جهانی در مورد مردم نجیب و جوانمرد کردستان مطرح شد. 

رجبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در آن سفر تاریخی، کردستان را سرزمین فرهنگی، زبان کُردی را سرمایه ملی و ایران را وطن همه کُردها تبیین کرده و جایگاه کُردها را در منطقه فرصتی برای ایران اعلام فرمودند، گفت: از همه مهمتر کردستان افتخار داشت که قدمگاه بزرگترین فتوای تاریخی و وحدت‌بخش جهان اسلام مبنی بر حفظ حرمت مقدسات اهل‌سنت باشد.

فرمانده کل سپاه: پهپاد آمریکایی از مرزهای کشور عبور کرده بود/ مرزها خط قرمز ماست‌/ بنای جنگ نداریم اما کاملاً آماده‌ایماهداء 500 جهیزیه به نوعروسان نیازمند کردستانی با حضور فرمانده کل سپاهکنگره 5400 شهید کردستان|حکایت بانوی کُردی که یقین داشت همسرش شهید می‌شود؛ "هیچ‌گاه جنایات ضدانقلاب را فراموش نمی‌کنم"

وی اظهار کرد: در آن سفر تاریخی وحدت عملی امت اسلامی و همچنین سند جاودانه پیوستگی و همبستگی قوم وفادار و مرزداران نجیب کردستان به ایران تبدیل و به‌عنوان منشور مدیریتی مناطق قومی و مذهبی پذیرفته شد.

رجبی با بیان اینکه دستور دلجویی از آسیب‌دیدگان ناامنی‌های کردستان توسط معظم‌له ضربه نهایی بر پیکر بداندیشان نظام مقدس اسلامی در منطقه وارد کرد گفت: این راهبرد موجب همبستگی و گسترش گرایشات قلبی عموم مردم شریف کردستان گشته و از سوی دیگر سبب انسجام هر چه بیشتر صفوف جبهه انقلابیون شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: این راهبرد تاریخی آرامش خاصی به جامعه کُردها در داخل و خارج بخشید تا جایی که نه وساوس قومی پیرامونی منطقه و نه دسیسه‌های شیطانی داخلی خللی در اراده پولادین این مردم وفادار وارد نکرده است و به یمن آن الهامات معنوی و روحیه اطاعت‌پذیری اعتقادی مردم کردستان و نیز جانفشانی دوستان سفر کرده یاران کردستانی هم‌اکنون این منطقه به یکی از امن‌ترین مناطق کشور و به الگویی برای دیگر کشورهای همسایه تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: ثمره این وحدت و همگرایی و ایثار و گذشت شهدا و جانبازان مناطق کردستان از امنیت کاملاً پایدار و بومی برخوردار بوده و استان کردستان یکی از امن‌ترین مناطق کشور است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: این روحیه همگرایی و وحدت سبب شده که سپاه به‌عنوان حافظ ارزش‌های انقلاب در کنار ماموریت‌های اصلی، پروژه‌های محرومیت‌زدایی را در مناطق محروم کردستان اجرایی کند.

وی بیان کرد: کردستانی‌ها برای ایجاد امنیت پایدار از هیچ تلاشی دریغ نکرده و سند این بیداری تقدیم 5400 شهید سرافراز و قریب به 10 هزار شهید کُرد اهل‌سنت در سه استان غربی و شمال‌غرب کشور ایران اسلامی است.

رجبی در پایان سخنان خود به جریان دیدار مقام معظم رهبری با اعضاء و دست‌اندرکاران کنگره بزرگ 5400 شهید کردستان که در روز دوشنبه هفته جاری برگزار شد اشاره کرد و افزود: معظم‌له با شور و نشاط خاصی از مردم نجیب و شریف کردستان و شهدا شاخص این سرزمین نام بردند که مایه بسی مباهات و بالندگی و دلگرمی فراوان خادمان کردستانی بود.

انتهای پیام/ح

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

فرماندۀ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خانوادۀ معظم سردار سرلشکر پاسدار شهید «محمد هادی حاجی‌رحیمی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، سرلشکر حسین سلامی فرماندۀ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه سردار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران سپاه پاسداران با خانوادۀ معظم سردار سرلشکر پاسدار شهید محمد هادی حاجی رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر سلامی در این دیدار طی سخنانی ضمن تجلیل از مجاهدت های سردار شهید محمد هادی حاجی رحیمی، او را شخصیتی بزرگ، متین، آرام و گمنام برشمرد و گفت: شهید حاجی رحیمی با اینکه گمنام بود اما فرمانده‌ای موثر بود که برای رضای خدا کار می کرد و همزمان به درجات دنیوی و اخروی نیز رسید.

فرمانده کل سپاه پاسداران در بیان مجاهدت‌های شهید حاجی رحیمی افزود: او در کنار تمامی فعالیت‌های کاری، خادم خانوادۀ معظم شهدا بود و تمام تلاش خود را برای رسیدگی و مراقبت از خانوادۀ شهدا مصروف ساخت و مزد زحمات و جهاد خویش را گرفت و در نهایت خود نیز به قافله همرزمان و شهدای عزیز پیوست.

سرلشکر سلامی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع)در باب مقام شهید که می فرمایند" وَیَقُولُ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ اَنَاَ خَلیفَتُهُ فی اَهْلِهِ وَ مَنْ اَرْضاهُمْ فَقَدْ اَرْضانی وَ مَنْ اَسْخَطَهُمْ فَقَد اَسْخَطَنی" گفت: خداوند می فرماید من جانشین شهید در خانواده او هستم، هرکس رضایت آن‌ها را جلب کند رضایت مرا جلب کرده و هرکس آن‌ها را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه فقدان شهید برای خانواده او سخت است اما خداوند وعده داده که جانشین شهید در خانه او خواهد شد، تأکید کرد: به عقیده بنده اجر صبر خانواده معظم شهدا بر این مصیبت، کمتر از شهادت نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان این دیدار از زحمات خانواده معظم شهید حاجی رحیمی تقدیر به عمل آورد.

گفتنی است؛ رژیم صهیونسیتی ۱۳ فروردین ماه امسال در جنایت آشکار علیه جمهوری اسلامی ایران با حمله به کنسولگری ایران در دمشق موجب شهادت سرداران «محمدرضا زاهدی» و «محمدهادی حاجی‌رحیمی» و پنج تن از همراهان شد.

پس از این جنایت، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی مواضعی که در جنایت تروریستی علیه مستشاران ایرانی مشارکت داشتند را با پهپادها و موشک‌ها هدف قرار دادند.

دیگر خبرها

  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد