Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@05:54:15 GMT

دانش، لازمه دستیابی به كمال است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۲۶۵۱

دانش، لازمه دستیابی به كمال است

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ٣٠ خرداد در جلسه شورای سواد آموزی استان كه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی كشور برگزار شد، بیان كرد: دانایی سنگ زیربنای توسعه هر جامعه‌ای است كه مسیر آن از علم و دانش می‌گذرد.
وی به مقایسه آمار جامعه باسواد ایران پیش و پس از انقلاب پرداخت و افزود: بعد از انقلاب شتاب بالایی در امر سواد آموزی با توجه به اهداف ترسیم شده، ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: كمال‌گرایی در نهاد انسان‌ها نهفته است كه هدایت آن برای رسیدن به این مهم از دانش می‌گذرد.
رحیمی با بیان اینكه مؤلفه و مقوله‌هایی بر امر بیسوادی موثر است، گفت: جامعه ما برای سوادآموزی ارزش بالایی قائل است و اكثر مردم جامعه تحصیل خود و فرزندانشان در اولویت قرار دارد و اگرچه با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌كنند اما برای سواد دار شدن فرزندانشان تلاش می‌كنند.
وی همچنین یكی از علل بازماندن از تحصیل را فقر اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: انگیزه‌های مختلف اجتماعی هم مترتب بر این موضوع است .
استاندار فارس عدم دسترسی به مراكز آموزشی، مهاجرت، جنگ و عدم آینده روشن تحصیلگردگان را از دیگر مؤلفه‌های مهم بیسوادی در كشور عنوان كرد.
رحیمی با تاكید بر اینكه نیازمند راهبردهایی برای رفع این نقیصه از جمله گسترش مراكز آموزشی و استفاده از پتانسیل‌های علمی، محیطی و اجتماعی هستیم، گفت: می‌توان با استفاده از امكانات اندك محیطی به آموزش پرداخت .
استاندار فارس همچنین گفت: امروز باید بر روی موضوع انگیزه و انگیزه‌ها كار كرد تا شاهد بهبود وضعیت سوادآموزی در استان باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي دستيابي به كمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،سی و پنجمین آیین تجلیل از برترین های جامعه کار و کارگری استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان جامعه کارگری استان به بیان دغدغه‌های خود از جمله در حوزه امنیت شغلی، بیمه، مسکن و سختی کار پرداختند.

 استاندار کرمان هم از پیگیری‌های دولت برای رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران گفت و افزود: پیگیر حل مشکلات کارگران زغال سنگ کرمان هستیم و خوشبختانه به زودی مشکلات این افراد برطرف خواهد شد.

آقای فداکار افزود: فرصت‌های شغلی فراوانی به ویژه در صنایع و معادن استان کرمان وجود دارد که این فرصت‌های شغلی نیاز به نیروهای ماهر دارند که در این راستا باید به موضوع مهارت آموزی توجه ویژه داشت.

وی افزود بایستی مایحتاج صنایع و معادن از ظرفیت‌های داخل استان تامین شود و این موضوع مصوبه شورای تامین است.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به نقش پررنگ استان کرمان در رشد تولید ناخالص ملی گفت :کارگران نقش اساسی در این بین را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: کاهش تعداد مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری در استان نشان می‌دهد که مردم به کار برگشته‌اند یا از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شده است.

دیگر خبرها

  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود