Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@14:31:50 GMT

طرز تهیه کیک پلنگی / مواد لازم برای تهیه کیک پلنگی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۲۷۸۴

طرز تهیه کیک پلنگی / مواد لازم برای تهیه کیک پلنگی

ساعت 24-طرز تهیه کیک پلنگی / مواد لازم برای تهیه کیک پلنگی / طرز تهیه چیتا کیک / طرز تهیه کیک کره ای خوشمزه / خواص کاکائو

کیک پلنگی یا چیتا کیک
در اینجا به آموزش یک کیک کره ای خوشمزه و شیک می پردازیم :
مواد لازم برای تهیه کیک پلنگی:
کره 185 گرم
تخم مرغ 3 عدد
رنده پوست لیمو یا پرتقال 2 ق چ
شیر یک سوم پیمانه
شکر 150 گرم یا یک پیمانه سرخالی
آرد 250 گرم یا دو پیمانه
بکینگ پودر 2 ق چ
پودر کاکائوی تیره 2 ق غ
رنگ نارنجی چند قطره
قیف یکبار مصرف 3 عدد

طرز تهیه کیک پلنگی :
فرو روشن میکنیم با درجه 170 و کف قالب 20 یا 21 سانتی مون رو کاغذ روغنی میندازیم و خیلی کم چرب میکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کره و شکر رو خوب میزنیم تا کرم رنگ بشه.
تخم مرغ هارو تک تک اضافه کرده و هرکدوم رو یک دقیقه میزنیم + رنده ی پوست میوه.
آرد و بکینگ پودر رو با هم ویسک و الک میکنیم و به همراه شیر به تناوب در سه مرحله به مایه کیک اضافه میکنیم.
با آرد شروع میکنیم و با آرد هم تموم میکنیم.
3 قاشق از مواد رو جدا کرده و رنگ نارنجی میزنیم و درون قیف اول ریخته و کنار میگذاریم.
پودر کاکائو رو در کمی آب حل کرده و به یک چهارم از مایه ی کیک باقی مونده مون اضافه میکنیم و در قیف دوم میریزیم.
بقیه مایه ی کیک رو هم بدون اینکه رنگ کنیم درون قیف سوم میریزیم و آماده میشیم برای کشیدن طرح در کف قالب و دیواره ها.
با رنگ قهوه ای دایره های نامنظم و تو خالی ایجاد میکنیم و توی دایره هارو رنگ نارنجی میزنیم و با مایه ی ساده روشو میپوشونیم و همین کار رو تا زمانی که مایه ی کیک تموم بشه ادامه میدیدم، سپس داخل فر گرم میگذاریم، به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که کیک رو تست کنیم و خلال دندون تمیز در بیاد.
این کیک رو میتونید با هر رسپی کیک کره ای دیگه ای که دوست دارید درست کنید.

خواص کاکائو :
1-بسیار مغذی است

شکلات تیره حاوی مواد مغذی است که می تواند بر سلامتی شما تأثیر مثبتی داشته باشد.

ساخته شده از بذر درخت کاکائو، یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها در این سیاره است.

مطالعات نشان می دهد که شکلات تیره (نه تلخ شیرین) می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.


اگر شما شکلات تیره با کیفیت بالا با محتوای کاکائو بالا، خریدید پس در واقع کاملا مغذی است.

شکلات تیره شامل یک مقدار مناسب از فیبر محلول و با مواد معدنی پر می شود.

100 گرم شکلات تیره با 70-85٪ کاکائو حاوی:

    11 گرم فیبر
    67٪ RDI برای آهن
    58 درصد RDI برای منیزیم
    89٪ RDI برای مس
    98٪ RDI برای منگنز
    همچنین دارای مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، روی و سلنیوم است

البته، 100 گرم (3.5 اونس) یک مقدار نسبتا بزرگ است و چیزی نیست که شما هر روز باید مصرف کنید. همه این مواد مغذی نیز دارای 600 کالری و مقادیر متوسط قند هستند.

به همین دلیل، شکلات تیره بهتر است در مقدار کم مصرف شود.

اسید چرب کاکائو و شکلات تیره نیز عالی است. چربیها اغلب اشباع شده و منسوغ هستند، با مقادیر کمی از چربی اشباع نشده.

همچنین حاوی محرک هایی نظیر کافئین و تئوباریم است، اما بعید است که شما در شب بیدار باشید زیرا مقدار کافئین نسبت به قهوه بسیار کوچک است

2. منبع قدرتمند آنتی اکسیدان ها

ORAC مخفف "جذب رادیکال اکسایش ظرفیت است." این اندازه گیری از فعالیت آنتی اکسیدان مواد غذایی است.

در واقع، محققان مجموعه ای از رادیکال های آزاد (بد) را در برابر یک نمونه از غذا قرار داده و متوجه می شوند که چگونه آنتی اکسیدان ها در مواد غذایی می توانند رادیکال ها را خلع سلاح کنند.

ارتباط بیولوژیکی ارزش های ORAC مورد پرسش قرار گرفته است، زیرا در یک لوله آزمایش اندازه گیری شده و ممکن است در بدن تاثیری نداشته باشد.

با این حال، لازم به ذکر است که کاکائو از مواد غذایی هستند که بالاترین امتیاز را تجربه کرده اند.

شکلات تیره با ترکیبات ارگانیک که از لحاظ زیست شناختی فعال هستند و به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند. اینها شامل پلی فنل ها، فلاونول ها و کاتچین ها هستند.

یک مطالعه نشان داد که شکلات کاکائو تیره فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری دارد.

3. می تواند جریان خون و فشار خون پایین را بهبود بخشد

فلاونول های موجود در شکلات تیره می توانند اندوتلیوم، پوشش سرخرگ ها را برای تولید اکسید نیتریک (NO) (3Trusted Source) تحریک کنند.

یکی از توابع NO، ارسال سیگنال به آرترال برای استراحت است، که مقاومت در برابر جریان خون را کاهش می دهد و بنابراین فشار خون را کاهش می دهد.

بسیاری از مطالعات کنترل شده نشان می دهد که شکلات کاکائو و تیره می تواند جریان خون و فشار خون را بهبود بخشد، هرچند این اثرات معمولا خفیف هستند

4. افزایش HDL و محافظت LDL از اکسیداسیون

مصرف شکلات تیره می تواند چندین عامل خطر مهم برای بیماری قلبی را بهبود بخشد.

در یک مطالعه کنترل شده، پودر کاکائو به میزان قابل توجهی کاهش کلسترول LDL اکسید شده در مردان را نشان داد. همچنین HDL را افزایش داد و LDL کل را برای افرادی که دارای کلسترول بالا بودند (9Trusted Source) کاهش داد.

LDL اکسید شده بدان معنی است که LDL (کلسترول بد) با رادیکال های آزاد واکنش نشان می دهد.

این باعث می شود که ذرات LDL خود را واکنش نشان دهند و قادر به آسیب رساندن به بافت های دیگر مانند انحنای شریان ها در قلب شما باشند.


شکلات تیره همچنین می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد که یکی دیگر از عوامل خطر مشترک برای بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و دیابت است

با این حال، مطالعه دیگری نشان داد که خوردن شکلات تیره بیش از 5 بار در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی را 57٪ کاهش می دهد

5- مفید برای پوست
ترکیبات زیست فعال در شکلات تیره همچنین ممکن است برای پوست شما مناسب باشد.

فلاونول ها می توانند از آسیب های خورشید محافظت کنند، جریان خون را به پوست افزایش دهند و تراکم پوست و هیدراتاسیون را افزایش دهند.


در یک مطالعه 30 نفره، MED بعد از مصرف 12 فنجان شکلات تیره شکلات بالا (مقدار 19Trusted) بیش از دو برابر شد.

6-می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد

شکلات تیره همچنین ممکن است عملکرد مغز شما را بهبود بخشد.

یک مطالعه از داوطلبان سالم نشان داد که خوردن کافئین بالا فلاوانول برای پنج روز موجب جریان خون به مغز می شود.

کاکائو همچنین ممکن است عملکرد شناختی در سالمندان با اختلالات روانی را بهبود بخشد. این ممکن است روانشناسی کلامی و چندین عامل خطر برای بیماری را بهبود بخشد.

علاوه بر این، کاکائو حاوی مواد محرک مانند کافئین و تئوباریم است که ممکن است دلیل کلیدی آن باشد که در کوتاه مدت میتواند عملکرد مغز را بهبود بخشد. ( طرز تهیه کیک پلنگی )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزگار سیاه فوتبال خوزستان، تیره‌تر از رنگ نفت؛ محکوم به سقوط!

استقلال و پرسپولیس توانسته‌اند برای خود در کورس قهرمانی لیگ بیست‌وسوم حاشیه امنی ایجاد کنند و آن‌طور که به نظر می‌رسد، یکی از این دو تیم به عنوان قهرمانی در فصل جاری خواهند رسید؛ هر چند که روی کاغذ همچنان تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز هم شانس دارند. در قعر جدول شرایط کاملاً متفاوت است و ۴ تیم رقابت نزدیکی برای بقا در سطح اول فوتبال ایران دارند و اتفاق تلخ اینکه هر ۳ نماینده فوتبال خوزستان در جمع ۴ تیم پایین‌نشین و فانوس به دست لیگ هستند.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از فوتبال 360، فوتبال خوزستان از دیرباز مهد پرورش استعداد‌های ناب فوتبالی بوده، اما حالا تیم‌های صنعت‌نفت آبادان، استقلال خوزستان و فولاد خوزستان در سراشیبی سقوط به لیگ دسته اول فوتبال ایران هستند؛ آن‌هم در حالی‌که استقلال و فولاد تجربه قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران را هم در کارنامه خود دارند، اما حالا فرسنگ‌ها با روز‌های خوب‌شان فاصله دارند و آن‌طور که به نظر می‌رسد، سقوط حداقل یکی از ۳ نماینده خوزستان به لیگ دسته اول فوتبال ایران حتمی است! هر چند که تیم‌های نساجی مازندران و حتی پیکان تهران هم خطر سقوط را احساس می‌کنند، اما با این وجود، توجهات به سوی ۳ تیم خوزستانی جلب شده است.

خبری از معجزه در آبادان نیست!

فراز کمالوند در اولین تجربه حضورش روی نیمکت صنعت‌نفت موفق شد برابر سپاهان اصفهان به پیروزی برسد و این برد هواداران صنعت‌نفت را نسبت به آینده تیم‌شان امیدوار کرد، اما ۳ باخت پیاپی برابر استقلال خوزستان، پرسپولیس و هوادار کاملاً معادلات را علیه نفتی‌ها تغییر داد و حالا آنها ۱۶ امتیاز قعرنشین لیگ بیست‌وسوم هستند و بیش از سایرین خطر سقوط به لیگ آزادگان را احساس می‌کنند؛ آن‌هم در حالی‌که با منطقه امن جدول، ۵ امتیاز فاصله دارند و تنها ۵ هفته از رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم زمان باقی‌مانده است.

نوسان آزاردهنده تیمِ پورموسوی

آبی‌پوشان اهوازی با هدایت سیروس پورموسوی در نیم‌فصل دوم متحول شده‌اند، اما با این وجود، نتایج ضعیف استقلال خوزستان در نیم‌فصل نخست باعث شده تا آنها در جمع تیم‌های فانوس به‌دست لیگ باشند. آبی‌ها در هفته‌های اخیر بسیار پرنوسان بوده‌اند و در ۶ بازی قبلی‌شان، ۲ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست را تجربه کرده‌اند تا این نوسان مانع از خروج شاگردان پورموسوی از منطقه خطر و جمع تیم‌های فانوس به‌دست شود. استقلالی‌ها البته اندوخته‌ای ۲۱ امتیازی دارند و فاصله یک امتیازی با منطقه امن جدول، استقلالی‌ها را به ۵ بازی آینده امیدوار کرده است.

پرافتخارترین تیمِ فوتبال خوزستان قصد رفتن دارد!

فولاد خوزستان تنها تیم خطه جنوب فوتبال ایران است که هم در لیگ برتر، هم جام حذفی و هم سوپرجام تجربه قهرمانی دارد. با وجود ثبت این کارنامه پرافتخار، فولادی‌ها در فصل جاری روز‌های کابوس‌واری را پشت سر می‌گذارند و اعتماد به ۴ سرمربی مختلف هم باعث نشده تا شرایط فولاد از وضعیت بحرانی خارج شود. قرمزپوشان اهوازی در ۷ بازی اخیر خود در لیگ برتر بردی نداشته‌اند و کسب تنها ۳ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن باعث شده تا فولادی‌ها با ۲۲ امتیاز خطر سقوط به لیگ آزادگان را بیخ گوشِ خود ببینند.

امید به شهر خسته بازگشت!

نساجی در نیم‌فصل نخست روز‌های کابوس‌واری را پشت سر گذاشت و حتی در آغاز نیم‌فصل دوم هم شرایط باب‌میل مازنی‌ها نبود، اما در هفته‌های اخیر وضعیت کاملاً تغییر کرده و شاگردان ساکت الهامی در ۳ دیدار اخیر توانسته‌اند مقابل سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان ۷ امتیاز به‌دست آورند و کسب این امتیازات باعث شد تا شاگردان الهامی به رتبه سیزدهم جدول صعود کنند؛ هر چند که فاصله‌شان با منطقه قرمز تنها یک امتیاز است، اما روند نساجی در هفته‌های اخیر، هواداران این تیم را نسبت به بقای قرمزپوشان در لیگ برتر امیدوارتر از گذشته کرده است.

برنامه ۴ تیم قعرنشین لیگ در ۵ هفته پایانی:

صنعت‌نفت آبادان (مقابل مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، شمس‌آذر قزوین، ذوب‌آهن اصفهان و تراکتور تبریز)

استقلال خوزستان (مقابل سپاهان اصفهان، نساجی مازندران، پرسپولیس تهران، مس رفسنجان و هوادار تهران)

فولاد خوزستان (مقابل تراکتور تبریز، استقلال تهران، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران و نساجی مازندران)

نساجی مازندران (مقابل پرسپولیس تهران، استقلال خوزستان، استقلال تهران، هوادار تهران و فولاد خوزستان)

tags # خوزستان ، فوتبال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ببینید | آب مروارید چیست؟
  • (ویدئو) پلنگی که کروکودیل شکار شده‌ را کشان کشان می‌برد
  • آب مروارید چیست؟ فیلم
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • روزگار سیاه فوتبال خوزستان، تیره‌تر از رنگ نفت؛ محکوم به سقوط!
  • کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند