Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده آمریکا امروز (پنجشنبه) عربستان سعودی و کوبا را در فهرست سیاه کشور‌هایی قرار داد که گفته می‌شود اقدامات کافی برای مقابله با قاچاق انسان صورت نمی‌دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «فرانسه»، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود، عربستان سعودی را به دلیل نقض گسترده حقوق تعداد بسیار زیاد نیرو‌های کار خارجی در این کشور مورد سرزنش قرار داده و کوبا را نیز به قاچاق انسان از طریق برنامه اعزام پزشکان به خارج از کشور متهم کرده است و آن‌ها را در «ردیف سوم» (Tier ۳) از گزارش خود گنجانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در گزارش وزارت خارجه آمریکا، کشور‌های چین، میانمار، کره شمالی، روسیه و ونزوئلا بدترین رکورد را به خود اختصاص داده‌اند و همچنان در «ردیف سوم» از دسته‌بندی کشور‌ها باقی مانده‌اند.

قرار گرفتن نام کشوری ذیل این بخش از گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا به این معنا است که واشنگتن می‌تواند تحریم‌هایی علیه این کشور وضع کرده و کمک‌های خود به این کشور را محدود کرده و یا حمایت‌های خود از کشور مذکور را در صندوق بین‌المللی پول و یا دیگر نهاد‌های توسعه جهانی لغو کند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گفته است که واشنگتن سال گذشته اقداماتی را علیه ۲۲ کشور به دلیل قرار گرفتن در فهرست سیاه قاچاق انسان وضع کرده بود.

پامپئو ضمن ارائه این گزارش سالانه تأکید کرد: «اقدامات و پیام‌هایی که از این طریق منتقل شده و صورت می‌گیرد، بسیار واضح است به این معنا که اگر شما در مقابل قاچاق انسان بایستید، آمریکا کنار شما خواهد ایستاد».

در رابطه با عربستان سعودی، آمریکا تأکید کرده که این کشور تعداد محدودی از قاچاق‌چیان انسان را مجازات کرده و اقدامات اندکی در زمینه کمک به قربانیان قاچاق انسان صورت داده است و به جای انجام این اقدامات اغلب به زندانی کردن، جریمه کردن و یا اخراج این افراد از طریق متهم کردنشان به نقض قوانین مهاجرتی و ... روی آورده است.

این گزارش از عربستان سعودی خواسته تا اقدامات بیشتری برای نظارت و کمک به کارگرانی که از دست رؤسای ظالم‌شان فرار کرده‌اند صورت دهد و نظام حمایتی خود را به گونه‌ای اصلاح کند.

قرار گرفتن نام عربستان سعودی در این فهرست از جانب وزارت خارجه آمریکا در شرایطی صورت گرفته که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در چندین جبهه مختلف از جمله تهاجم این کشور و متحدانش در یمن که سازمان ملل نیز وقوع بدترین بحران انسانی جهان در آن را تأیید کرده، حمایت‌های گسترده و جنجال‌برانگیزی داشته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قاچاق انسان آمریکا کوبا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت

رسانه‌ها امروز (شنبه) گزارش دادند که پس از جست‌وجو در پایگاه داده‌های آنلاین وزارت کشور روسیه، می‌توان نام ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در صفحه مربوطه نوشته شده است که زلنسکی بر اساس یک ماده از قانون کیفری روسیه تحت تعقیب است؛ اما جزئیات بیشتر آن مشخص نشده است.

گفتنی است، روسیه پیش از این نیز برخی سیاستمداران و شخصیت‌های مشهور خارجی را در فهرست تحت تعقیب خود قرار داده است.

به طور مثال در ماه فوریه، مسکو اعلام کرد که به دنبال «کاجا کالاس» نخست وزیر استونی است. به گفته روسیه، این مقام بنا‌های تاریخی دوره شوروی را تخریب و در نتیجه به حافظه تاریخی روسیه هتک حرمت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد