Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@06:28:29 GMT

خبرگزاری روس: ایران موشک فوق سری دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۵۰۳۶

خبرگزاری روس: ایران موشک فوق سری دارد

یک خبرگزاری روسی در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی نوشت: ایران موشک فوق افسانه‌ای سری دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر خبرگزاری روسی اسپوتنیک نوشت، پهپاد گلوبال هوک آمریکا که بامداد پنج شنبه توسط ایران سرنگون شد، از سوی آمریکایی‌ها نه قابل ردیابی و نه قابل سرنگونی معرفی شده بود، با این حال ایرانی‌ها موشک فوق افسانه‌ای سری ای در اختیار دارند که با شکست این پهپاد، افسانه‌های آمریکایی‌ها را می‎‌تواند به باد دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با آتش پدافند نیروهای مسلح ایران سرنگون شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روسیه موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد

به گزارش خبرآنلاین، یک رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره به رزمایش دریایی اخیر ایران-چین و روسیه در دریای عمان، آن را در بر دارنده پیامی به غرب توصیف کرد.

بخش انگلیسی شبکه صدای آمریکا در این باره نوشت: وزارت دفاع روسیه می‌گوید رزمایش دریایی «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴» با مشارکت نیروی دریای و هوایی با هدف اصلی ارتقای امنیت فعالیت‌های اقتصادی دریایی انجام گرفت.

تحلیلگران می‌گویند، ممکن است که این رزمایش‌ در طی جنگ فعلی رژیم صهیونیستی-حماس برنامه‌ریزی شده باشد اما پیامد و پیام آن برای بازیگران منطقه‌ی و غرب از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

به نقل از ایسنا بیش از ۲۰ کشتی، قایق‌های تندرو، ناوهای پشتیبان و بالگردهای نیروی دریایی در این رزمایش شرکت کردند.

«وندل مینیک» یک کارشناس تسلیحات به شبکه صدای آمریکا گفت که این «یک برگ برنده است. به موشک‌های ضدکشتی روی کشتی‌ها نگاه کنید. نیروی دریایی آمریکا با این نوع موشک‌ها واقعا مشکل دارد.»

ناو رزمی شهید سلیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مجهز به موشک‌های ضدکشتی کوتاه برد و دور برد است. این اولین ناو جنگی ایرانی مجهز به سامانه‌های موشک‌انداز عمودی پیشرفته برای شلیک موشک‌های زمین‌به‌زمین و زمین به هوا است.

در بخش دیگری از این گزارش مطرح شد «میر جاودان‌فر» استاد امنیت ایران در دانشگاه رایشمن در هرتزلیا در اراضی اشغالی گفت: چینی‌ها و روس‌ها از این تجربه به عنوان ابزاری برای نشان دادن حضور خود و فشار به غرب استفاده می‌کنند. چینی‌ها می‌گویند این رزمایش‌ها عادی هستند و ارتباطی به رخدادهای خاورمیانه ندارد.

او افزود: با این وجود، این واقعیت که این رزمایش‌ به رغم حضور بی‌سابقه نیروی دریایی آمریکا و غرب در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد که رقابت میان جبهه چین-روسیه-ایران در قبال جبهه غرب در حال شدت گرفتن است و آب‌های خاورمیانه نقش مهمی در این رقابت دارد.

جاودان‌فر معتقد است که «این رزمایش‌ها در راهبرد عمده‌تر به رهبری چین، روسیه و ایران نقش دارند.»

صدای آمریکا همچنین اشاره می‌کند که این رزمایش، تنها یک هفته پس از رزمایش «پاسخ نوردیک» ناتو انجام شد که پس از اتمام جنگ سرد در سال ۱۹۹۱، پرهزینه‌ترین رزمایش ناتو محسوب می‌شود. این رزمایش با مشارکت نظامی اعضای جدید ناتو، یعنی سوئد و فنلاند برگزار می‌شود.»

«سوفی کوبزانتسف» یک تحلیلگر مسائل روسیه و عضو اندیشکده «میسگَو» در اراضی اشغالی نیز می‌گوید، «روسیه از ابتدای جنگ اوکراین به دنبال ایجاد یک نظم جهانی جدید بود که بتواند در آن نقشی به عنوان یک ابرقدرت جهانی داشته باشد. بخشی از این مفهوم نظم نوین جهانی، ایجاد یک موازنه نظامی در قبال غرب است. این رزمایش در ایجاد این تصویر و انتقال این پیام به غرب که یک ائتلاف نظامی با راهبردی خلاف راهبرد شما وجود دارد، به ایران، روسیه و چین کمک کرد.

این رسانه آمریکایی همچنین محل انجام شدن این رزمایش را نیز حائز اهمیت دانسته و نوشت که ۲۰ درصد از نفت در تجارت جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند دریای خلیج فارس و عمان را مرتبط می‌سازد.

رزمایش «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴» چهارمین رزمایش نظامی چین، روسیه و ایران از سال ۲۰۱۹ است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885120

دیگر خبرها

  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری تازه ارتش آمریکا (فیلم)
  • رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری تازه ارتش آمریکا
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری ارتش آمریکا
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد
  • رسانه آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • آپدیت عجیب ارتش روسیه روی پهپاد شاهد، این پرنده را ترسناک‌تر کرده است (+عکس)
  • حمله توپخانه‌ای اوکراین به «بلگورود» روسیه
  • حمله توپخانه‌ای اوکراین به «بلگورود» روسیه/۵ نفر کشته و زخمی شدند