Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@18:23:00 GMT

حمله پهپادی شدید یمنی‎ها به فرودگاه جازان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۵۱۴۶

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز از حمله شدید پهپادی به فرودگاه جازان عربستان خبر داد و در هشداری شدید به ریاض، تهدید کرد، اگر تجاوز سعودی به یمن ادامه یابد، صنعاء، اهدافی فراتر از فرودگاه‌های جنوبی عربستان را هدف قرار می‌گیرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «آشیانه فرودگاه جازان و پهپادهای آن هدف چندین فروند پهپاد قاصف-k2 قرار گرفته و اهداف بدقت محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. حملات ما به (مناطق) عسیر،‌ نجران و جازان محدود نخواهد ماند و دشمن سعودی باید بفهمد که در صورت تشدید وضعیت، ما مساحت بازدارندگی را افزایش خواهیم داد.»

او با بیان اینکه نیروی پهپادی یمن با پهپاد قاصف.کی.2، عملیات‌های وسیعی علیه آشیانه پهپادها و دیگر اهداف نظامی در فرودگاه جازان (در جنوب غرب عربستان) انجام داده و تمام اهداف محقق شده و تردد هوایی در این فرودگاه متوقف شده، تأکید کرد، «یمن امروز فناوری‌هایی پیشرفته در اختیار دارد که سامانه‌های پدافندی آمریکایی و غیرآمریکایی موجود در عربستان، نمی‌تواند با آن مقابله کند.. برخی از این فناوری‌ها را در کنفرانسی خبری اعلام خواهیم کرد».

این مقام یمنی افزود: «موشک‌های بالستیک، (کروزهای) هوشمند و انواع پهپاد‌های یمن، امکان زدن هر هدفی در طول و عرض جغرافیایی عربستان را دارد و حملات ما به مناطق عسیر، جازان و نجران محدود نخواهد ماند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یادآوری کرد که کشورش «توان تولید مداوم موشک و پهپاد را دارد به طوری که یمن نه فقط برای چند ماه بلکه برای چند سال قادر بر ایستادگی باشد». او افزود که یمن در مقابل تجاوز، محاصره و ظلم دشمن،‌ حق دفاع از خود را دارد.

یمن در دو هفته گذشته چندین بار فرودگاه‌های جنوبی عربستان در سه منطقه «عسیر»، نجران و جازان را هدف موشک و پهپادهای خود قرار داده است.

دقایقی پس از انتشار این خبر، ائتلاف سعودی مدعی شد یک پهپاد یمنی را که قصد داشته فرودگاه جیزان را هدف قرار دهد، ساقط کرده است اما تصاویر راداری از پرواز هواپیماها نشان می‌دهد پروازهای اطراف فرودگاه جازان در حال دور شدن از این فرودگاه هستند. پرواز ریاض به جازان ساعتی پیش با تغییر مسیر، به سمت ریاض بازگشته است.

تصاویر همچنین نشان می‌دهد تا کیلومترها دورتر از فرودگاه جازان، هیچ هواپیمایی در حال پرواز نیست و تمام هواپیماها زمین‌گیر شده‌ است.

هفته گذشته یمن با شلیک یک موشک کروز فرودگاه أبها در منطقه عسیر را هدف گرفت و همچنین با حملات پهپادی فرودگاه جازان را هدف چندین حمله قرار داد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرودگاه جازان عربستان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه

منابع خبری اوکراین می‌گویند در حملات شبانه پهپادهای این کشور، ۲ انبار نفت روسیه هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک منبع اطلاعاتی اوکراین گفت: پهپادهای ارسال شده توسط سرویس امنیتی اوکراین در یک حمله شبانه به ۲ انبار نفت متعلق به شرکت روزنفت در منطقه اسمولنسک روسیه حمله کردند.

این منبع گفت که این انبارها حاوی ۲۶هزار متر مکعب سوخت بودند که با این حمله آتش گرفته و بسیاری از کارکنان این انبارها تخلیه شدند.

به گفته این منبع خبری، نیروهای اوکراینی اعلام کرده اند که قصد دارند به حملات خود علیه زیرساخت‌های نظامی و لجستیکی که سوخت ارتش روسیه در اوکراین را تامین می‌کنند، ادامه دهند.

مقامات منطقه ای روسیه پیشتر گفته بودند که پس از این حمله پهپادی، آتش سوزی در این تاسیسات رخ داده است.

واسیلی آنوخین، فرماندار منطقه اسمولنسک در بیانیه‌ای در پیام رسان تلگرام گفت که این حمله تلفاتی نداشته است.

با ورود جنگ اوکراین به سومین سال خود، این کشور به طور فزاینده ای بر هدف قرار دادن تاسیسات نفت و گاز روسیه با پهپادهای دوربرد متمرکز شده است.

کی‌یف، با وجود درخواست‌های متحدانش برای توقف حملات به منظور جلوگیری از اقدام تلافی جویانه روسیه و افزایش قیمت جهانی نفت، پالایشگاه‌های نفت را اهدافی مشروع می‌داند.

طبق ادعای خبرگزاری رویترز، تا پایان ماه مارس، حدود ۱۴ درصد از ظرفیت اولیه پالایش نفت روسیه توسط حملات پهپادهای اوکراینی از بین رفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • چه تعداد پهپاد اسرائیلی دست ایران افتاده؟ پاسخ جالب ژنرال اسرائیلی