Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد مختصات دقیق محل اصابت پهپاد آمریکایی را که در حریم ایران بود، ارائه داده و تاکید کرده ایم که به دنبال جنگ نیستیم، اما در برابر هرگونه تعدی، دفاع خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»، «مجید تخت روانچی» روز پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرانی این مطلب را مطرح کرد و افزود: ما در دفاع از خود مجبور به شلیک به پهپاد آمریکایی شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه‌ای که به دبیرکل ارسال کرده‌ایم توضیح دادیم که به دنبال جنگ نیستیم، اما نمی‌توانیم نسبت به هرگونه تجاوز به حریم هوایی، زمینی و دریایی کشور بی‌تفاوت باشیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: این نامه به دبیرکل و رییس شورای امنیت ارسال شده و باید در دبیرخانه بررسی شود. در گفتگو‌هایی که در آینده با مسئولان دبیرخانه سازمان ملل متحد داریم هم این مساله را پیگیری می‌کنیم. از جامعه بین المللی هم خواسته‌ایم تا اقدامات لازم برای جلوگیری از این نوع اقدامات غیرقانونی آمریکا را به عمل آورند.

تخت روانچی تصریح کرد: این یک مساله جدی است و نمی‌توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم و بر اساس منشور ملل متحد از حق خود دفاع خواهیم کرد. در نامه‌ای که به دبیرکل ارسال کرده‌ایم مختصات دقیق محل اصابت موشک به پهپاد را ارائه داده‌ایم که کاملاً نشان می‌دهد در فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی نامه ای به گوترش دبیرکل این سازمان، اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک پهباد جاسوسی آمریکائی را که وارد حریم هوائی کشورمان شده بود، هدف قرار داده و ساقط کرده اند.

روانچی طی این نامه که نسخه‌ای از آن برای رئیس شورای امنیت سازمان ملل نیز ارسال شده، اعلام کرده است این اقدام پس از اخطارهای مکرر به پهپاد مذکور و طبق حق ذاتی ایران در دفاع مشروع از خود طبق ماده 51 منشور سازمان ملل، صورت گرفته است.

طی این نامه ضمن اعلام اینکه این اقدام آمریکا نقض حقوق بین الملل و منشور ملل متحد، بویژه بند 4 ماده 2 آن بوده و مسئولیت بین المللی آمریکا را در پی دارد، این عمل به شدیدترین لحن ممکن محکوم شده است.

روانچی با بیان اینکه کشورمان در پی جنگ نیست، اعلام کرده در عین حال ایران حق مسلم خود را برای اتخاذ هرگونه اقدام لازم در مقابل نقض سرزمین خود محفوظ می دارد و مصمم است قاطعانه از مرزهای هوائی، آبی و خاکی خویش دفاع نماید.

همچنین اعلام کرده این اولین اقدام آمریکا علیه کشورمان نیست و در موارد قبلی اعتراض ایران از طریق سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا است، به این کشور اعلام شده است.

در این نامه همچنین از جامعه جهانی خواسته شده است که آمریکا را وادار کنند به اینگونه اقدامات تحریک آمیز و غیرقانونی خود در منطقه حساس خلیج فارس پایان دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نماینده ایران در سازمان ملل متحد دبیرکل سازمان ملل متحد پهپاد آمریکایی مجید تخت روانچی اردبیل بیژن زنگنه اس 400 ماده 36 برجام سعید جلیلی گلوبال هاوک آب های سرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت

به گزارش خبرآنلاین، نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا گفت: گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که رکورد تمام شاخص‌های آب و هوایی زمین در سال ۲۰۲۳ شکست و حد نصاب‌های جدید اقلیمی زیادی در زمین به ثبت رسیده است.

ایسنا نوشت: احد وظیفه اظهارکرد: دگرگونی‌های بی سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال‌های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است.

وی با بیان اینکه بحران آب و هوا بزرگترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان‌های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به‌ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده که پیامدهای زیادی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش است، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در بیشتر مناطق جهان و ایران باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، وظیفه در پایان کرد: سازمان‌های هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی را افزایش داده‌اند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903359

دیگر خبرها

  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • ضعف فرانسه در تامین امنیت هوایی المپیک پاریس
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • مرور یک تجاوز شیمیایی