Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: شهرهای کوچک با عدم روشنایی در فضاهای عمومی و بلوارها دچار مشکل هستند و همین موضوع باعث بروز و تشدند آسیب‌های اجتماعی می‌شود.به گزارش بلاغ،زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح پروژه تکمیل رفع فاضلاب شهرهای کرکوند و مبارکه و همچنین آغاز پروژه فاضلاب شهر طالخونچه که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از چهره علمی برجسته جناب آقای اردکانیان و حضورشان تشکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم است که از کشاورزان بیش از پیش حمایت‌های لازم صورت گرفته و در راستای احقاق حقوق آنها اهتمام های لازم صورت گیرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم حل مشکلات آب زاینده رود و مشکلات موجود در حوزه کشاورزان تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های مهمی در این شهرستان افتتاح می شود لازم است که به مشکلات این شهرستان و البته ویژه کشاورزان توجه شود.

وی همچنین با تاکید بر حل مشکلات بهداشت بهداشت آب روستایی و شهری و همچنین مشکلات شهرهایی که از روشنایی دارای محدودیت هایی هستند خاطرنشان کرد: شهرهای کوچک با عدم روشنایی در فضاهای عمومی و بلوارها دچار مشکل هستند و همین موضوع باعث بروز و تشدند آسیب‌های اجتماعی می‌شود، لذا باید به این امر توجه ویژه شود.

سعیدی همچنین بر استاندارد سازی لوله‌های آب شرب روستایی نیز تأکید کرد و گفت: وزیر نیرو به عنوان یک چهره علمی باید به این نکات بیش از پیش توجه کند و وقت خود را صرف کشاورزان کند.

وی با تأکید بر حمایت ویژه از کشاورزان استان که وقت و هزینه زندگیشان را صرف کشاورزی می‌کنند از وزیر نیرو خواست به نحو احسن به این حوزه توجه ویژه داشته باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: همه باید کمک کنیم تا چرخ دنده‌های قوای مختلف روی هم بیفتد از این طریق به حل مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف کمک کنیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا سه‌شنبه تا حدودی از شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده کاسته شده و علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش روی می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد. روز جمعه جو آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور روی می‌دهد. طی دو روز آینده نیز دریای خزر و خلیج‌فارس مواج هستند.

آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه:

تسریع در شخم مزارع شالیزاری به کمک روان‌آب‌های سطحی موجود.

دادن کود سرک به مزارع گندم آبی و کلزا قبل از وقوع بارش در استان‌های شمال غربی.

عدم انجام آبیاری مزارع غلات جهت جلوگیری از ورس با توجه به پیش‌بینی وقوع باد شدید.

تسریع در برداشت مزارع غلات و کلزا آماده برداشت در استان‌های جنوبی و چغندرقند در خوزستان.

محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش رگباری به‌ویژه در استان بوشهر.

خودداری از برداشت یونجه، نعنا و گل محمدی در استان فارس.

اجتناب از محلول‌پاشی و سمپاشی در مزارع و باغات با توجه به وقوع بارش‌ها.

آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات کشاورزی بهاره (سیب زمینی و چغندرقند بهاره در استان لرستان و ذرت در استان البرز، سبزی و صیفی به خصوص سیب زمینی در مناطق سردسیر استان‌های شمال غربی).

زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، حفاظت از مزارع صیفی جات.

کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام بارش و استحکام آنها در برابر باد شدید.

عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها.

جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌ها.

پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه ورودی و خروجی آب استخرها.

خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش و باد شدید.

استحکام نهال‌های جوان در برابر باد شدید.

عدم تردد ماشین آلات کشاورزی و کمباین‌های برداشت غلات بر روی مزارع در موقع بارندگی.

کد خبر 6097791 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • هشدار نارنجی به کشاورزان، گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید