Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حوزه امنیتی و دفاعی کشور در هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات سرنگونی هواپیمای جاسوسی متجاوز آمریکا
ساعت ۴ و پنج دقیقه بامداد امروز در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه: ایران اراده کند قطره‌ای نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه، گفت: اگر ایران بخواهد و اراده کند که بر مبنای منافع و مصالح ملی خود، تنگه هرمز را مسدود کند، در موقع لازم، این کار را خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که قطره‌ای نفت از این آبراه استراتژیک عبور کند.

فرمانده کل سپاه: هر دشمنی به مرز‌های ایران تعرض کند، بر نخواهد گشت
فرمانده کل سپاه گفت: سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا، حامل یک پیام آشکار، واضح، قاطع، سریع و دقیق بود و آن اینکه مدافعان مرز‌های میهن اسلامی ایران در مقابل تعرض هر بیگانه‌ای به این سرزمین عکس العمل‌های قاطع، تمام کننده و قطعی خواهند داشت.

امیر حاتمی: اتهامات آمریکا در رابطه با نفتکش‌ها علیه ایران کاملاً کذب است
وزیر دفاع گفت: این اتهامی که علیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوع نفتکش‌ها در دریای عمان بیان شده کاملاً کذب است و من با قاطعیت این موضوع را رد می‌کنم.

مردم تهران با پیکر‌های ۱۱۰ شهید دوران دفاع مقدس وداع می‌کنند
مراسم وداع با پیکر‌های ۱۱۰ شهید دوران دفاع مقدس چهارشنبه پنجم تیر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سرلشکر موسوی: سال ۹۸ سال پربرکتی برای نیروی پدافند هوایی است
فرمانده کل ارتش با حضور در دانشگاه افسری نیروی پدافند هوایی، از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.

موشک‌های باور به اس۴۰۰ بسیار نزدیک است/ بدون حساب و کتاب خرید نظامی نمی‌کنیم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بعد از خرید، تحویل و بکارگیری سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰، جمهوری اسلامی ایران مسیر تولید موشک‌های «باور» را طراحی کرد، گفت: موشک‌های باور به اس ۴۰۰ روسیه‌ای بسیار نزدیک است.

سردار جلالی: باید در رویکرد‌های اقتصادی کشور بازنگری کنیم
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سازمان پدافند غیرعامل به وزارت اقتصاد اعلام کرده اگر تحریم فرآیند جهانی است باید در رویکرد‌های اقتصادی کشور بازنگری کنیم.

پیشنهاد وسوسه‌انگیز منافقین به سخنگوی سپاه/ دو چمدان پول برای تو دو چمدان برای ما
همین‌که ما رسیدیم پرسیدیم پول‌ها را کجا می‌برید؟ گفت دفتر پدر طالقانی. گفتم من مخلص آقای طالقانی هستم اما تا زنده هستم اجازه نمی‌دهم این پول‌ها را ببرید.

تکمیل می‌شود

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار دفاعی سامانه سوم خرداد سامانه موشکی سوم خرداد هواپیمای جاسوسی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند

وزیران دفاع ایران و قزاقستان در دیداری بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان انجام شد، با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات با دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دوجانبه دفاعی است.

همچنین ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک گفت و اظهار کرد امیدوارم حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان شود.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان بر تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود