Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-حشمت فلاحت پيشه،رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاکيد کرد: دولت بايد با قيد فوريت از آمريکا در سازمان ملل به صورت رسمي شکايت کند.
به گزارش خبرگزاري آريا،بامداد امروز پنجشنبه 30 ام خرداد ماه اخباري مبني بر سرنگوني پهپاد گلوبال هاوک (آر.کيو4) گرانترين و دوربرد ترين پهپاد آمريکايي روبروي کوه مبارک در استان هرمزگان از سوي ايران منتشر شد و آمريکا سريعا آنرا تاييد کرد و اظهار داشت که اين پهپاد بر فراز آبهاي آزاد بوده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمريکا رسما سرنگوني پهپاد نظامي خود توسط ايران را تأييد کرد
به گزارش واشنگتن‌تايمز، «بيل اوربان» سخنگوي تروريست‌هاي سنتکام روز پنج‌شنبه اخبار منتشرشده مبني بر سرنگوني يک فروند پهپاد آمريکايي توسط نيروهاي ايراني را به‌طور رسمي تأييد کرد اما مدعي شد که اين پهپاد وارد حريم هوايي ايران نشده و بر فراز آب‌هاي بين‌المللي هدف قرار گرفته است.
اين مقام نظامي آمريکايي طي بيانيه‌اي مدعي شد: «فرماندهي مرکزي آمريکا (سنتکام) مي‌تواند تأييد کند که يک فروند هواپيماي رصد و جمع‌آوري اطلاعات نيروي دريايي آمريکا، به‌هنگام انجام عمليات در حريم هوايي بين‌المللي بر فراز تنگه هرمز توسط موشک زمين به هواي ايراني سرنگون شده است. گزارش ايراني‌ها مبني بر اينکه پهپاد مذکور در حريم هوايي ايران بوده، نادرست است. اين يک حمله بي‌دليل به تجهيزات نظارتي آمريکا در حريم هوايي بين‌المللي بوده است».
پيش از اين خبرنگار حوزه پنتاگون شبکه خبري فاکس نيوز در توئيتي به‌نقل از يک مقام آمريکايي نوشته بود:‌ «پهپاد تريتون MQ-4C صبح امروز در نزديکي تنگه هرمز و در آب‌هاي بين‌المللي به‌وسيله موشک زمين به هواي ايران سرنگون شده است.»، با اين حال مقامات آمريکايي از تأييد رسمي سرنگوني پهپاد نظامي اين کشور توسط نيروهاي ايراني طفره مي‌رفتند.

واکنش پنتاگون به سرنگوني پهپاد آمريکايي بر فراز آسمان ايران
به گزارش رويترز، پس از آنکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از سرنگوني يک فروند پهپاد جاسوسي آمريکايي در استان هرمزگان خبر داد، ارتش آمريکا اعلام کرده است که هيچ يک از هواپيماهاي اين کشور روز چهارشنبه بر فراز آسمان ايران پرواز نکرده است.
بيل اوربان سخنگوي فرماندهي مرکزي ارتش آمريکا در اين باره گفت: هيچ يک از هواپيماهاي آمريکايي روز چهارشنبه در حريم هوايي ايران عمليات انجام نداده است.

هشدار سخنگوي وزارت خارجه به متجاوزان به قلمرو جمهوري اسلامي ايران
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تعرض يک فروند پهپاد متجاوز آمريکايي به فضاي سرزميني جمهوري اسلامي را به شدت محکوم کرد .
 سيد عباس موسوي گفت: ضمن اعتراض شديد به اينگونه اقدامات تجاوزکارانه و تحريک آميز اعلام مي‌کنيم نسبت به ورود غير قانوني و تجاوزکارانه هر نوع شيء و پرنده متجاوز خارجي به آسمان کشور و هرگونه تجاوز به قلمرو جمهوري اسلامي ايران و نقض حريم‌هاي آن قاطعانه هشدار مي‌دهيم و تمامي مسئوليت عواقب آن را متوجه تجاوزکاران مي‌دانيم.
 
 رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس: ايران به دليل تجاوز پهپاد آمريکايي به سازمان ملل شکايت کند
حشمت فلاحت پيشه،رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاکيد کرد: دولت بايد با قيد فوريت از آمريکا در سازمان ملل به صورت رسمي شکايت کند.
حشمت‌الله فلاحت پيشه در واکنش به سرنگوني يک فروند پهپاد جاسوسي آمريکا در خاک جمهوري اسلامي ايران گفت: دولت بايد به فوريت از آمريکا در سازمان ملل به صورت رسمي شکايت کند. تجاوز پهپاد امريکايي به خاک ايران نقض منشور ملل متحد و حاکميت ملي کشورمان است. اين اقدام خصمانه به حساب مي‌آيد که در قالب مقررات فصل 7 منشور ملل مبني بر پايبندي به امنيت ملي کشورها محکوم است.
فلاحت پيشه تاکيد کرد: با توجه به حساسيت منطقه خليج فارس بايد از آمريکا شکايت رسمي شود تا در قالب فصل 7 منشور سازمان ملل ثبت گردد. اين اقدام مکمل اقدامات قبلي آمريکا در اعزام ناو به منطقه و تحرکات جنگي در منطقه خليج فارس و درياي عمان است.
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان تاکيد کرد: اين اقدام جمهوري اسلامي ايران نشان داد که ايران در دفاع از خاک کشورش با هيچ کشوري تعارف ندارد و از نظر فني و تجهيزاتي آمادگي لازم را دارد
 
 سردار سلامي: عکس‌العمل‌هاي قاطع، تمام کننده و قطعي در مقابل تعرض هر بيگانه‌اي خواهيم داشت
فرمانده کل سپاه با اشاره به سرنگوني پهپاد متجاوز آمريکايي توسط پدافند نيروي هوافضاي سپاه در بامداد امروز گفت: سرنگون کردن هواپيماي جاسوسي آمريکا، حامل يک پيام آشکار، واضح، قاطع، سريع و دقيق بود و آن اينکه مدافعان مرزهاي ميهن اسلامي ايران در مقابل تعرض هر بيگانه‌اي به اين سرزمين عکس‌العمل‌هاي قاطع، تمام کننده و قطعي خواهند داشت.
  سردار سرلشکر پاسدار حسين سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح امروز (پنجشنبه) در کنگره ملي 5400 شهيد استان کردستان با اشاره به سرنگوني پهپاد متجاوز آمريکايي توسط پدافند نيروي هوافضاي سپاه در بامداد امروز گفت:در سحرگاهان امروز نيروي هوافضاي سپاه يک فروند هواپيماي جاسوسي دشمن را که از مرزهاي ما عبور کرده و در حال تعرض به امنيت ملي ما بود، شجاعانه سرنگون کرد.
وي با بيان اينکه اين منش ، روش و قاعده ملت ايران در برخورد با دشمنان است، گفت: سرنگون کردن هواپيماي جاسوسي آمريکا، حامل يک پيام آشکار، واضح، قاطع، سريع و دقيق بود و آن اينکه مدافعان مرزهاي ميهن اسلامي ايران در مقابل تعرض هر بيگانه اي به اين سرزمين عکس العمل هاي قاطع، تمام کننده و قطعي خواهند داشت.
سرلشکر سلامي با تاکيد بر اينکه مرزها خط قرمز ما است ، گفت:  هر دشمني که به اين مرزها تعرض کند، بر نخواهد گشت و نابود خواهد شد.
فرمانده کل سپاه تنها راه دشمنان را احترام به تماميت ارضي و منافع ملي ايران توصيف و تصريح کرد: اعلام مي کنيم، بناي جنگ با هيچ کشوري نداريم، اما براي جنگ کاملا آماده‌ايم و حادثه امروز نشانه روشني از اين پيام دقيق بود؛ پس ما ايستاده‌ايم.

انهدام پهپاد آمريکايي حق طبيعي ايران بود 
نماينده ي مجلس شوراي اسلامي در رابطه با انهدام پهپاد آمريکايي توسط نيروي پدافند هوايي سپاه پاسداران گفت:ما در مرز غربي کشور 6 سال قبل زماني که آر.کيو 170، که يک پهپاد فوق پيشرفته ي امريکايي است از پايگاه قندهار در افغانستان برخاسته و وارد مرز هاي ايران شده بود با قدرت جنگ هاي الکترونيک آن را به پايين کشيديم و علي رقم درخواست آمريکايي ها مبني بر استرداد آن پهپاد، نه تنها مسترد نکرديم بلکه معترض هم شديم چرا که آمريکايي ها به حريم هوايي ايران تجاوز کرده بودند و از طريق مهندسي معکوس آنرا باز توليد کرديم و امروز آر.کيو170 ايراني يک پهپاد پيشرفته ي عملياتي است؛اما اين بار با توجه به اين که اين پهپاد آمريکايي حريم هوايي ايران را نقض کرده و پدافند جمهوري اسلامي ايران هم امروز بسيار قدرتمند و پيشرفته است، بنابر اين شرايط به گونه اي بود که مسئولين پدافند هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، تصميم به انهدام اين پهپاد گرفتند.
وي در ادامه افزود:آنچه مسلم است اين پهپاد وارد حريم هوايي جمهوري اسلامي ايران شده و قوانين بين المللي را نقض کرده و با توجه به اين که حق طبيعي هر کشور دفاع از حريم هوايي، زميني و قلمرو مربوط به خود است؛ طبيعي ترين واکنش جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين نقض حريم هوايي توسط آمريکايي ها، همين منهدم کردن پهپاد آمريکايي بود، که سپاه انجام داد.
دکتر علاءالدين بروجردي در رابطه با اقدام کمتر از يک ماه پيش انصار الله يمن، مبني بر ارسال 7 پهپاد دست ساز براي هدف قرار دادن لوله هاي نفت در عربستان و ناتواني سعودي ها در برابر اين موضوع حتي با وجود سلاح هاي پيشرفته ي آمريکايي که در دست داشتند به خبرنگار اسپوتنيک اين گونه توضيح داد که:
اين موضوع نشان دهنده ي اين هست که آمريکايي ها براي به دست آوردن درآمد هاي ميلياردي، بسياري از کشور ها را تعليم داند؛ براي مثال گنبد آهنيني که رژيم صهيونيستي براي خود تعريف کرده و تکنولوژي آمريکا است در واقع، واقعا آهنين نيست و گروه هايي مانند حماس، حزب الله و جهاد اسلامي موفق شدند که بار ها آنرا بشکنند؛ سيستم پدافندي پاتريوت که آمريکايي ها معتقد هستند قادر به انهدام تهاجمات موشکي است،ناکارآمدي خود را در عمليت انصار الله يمن به خوبي نشان داد و ارتش يمن اين عمليات را به عنوان يک عمل دفاعي عليه عربستان و پايگاه هاي آن انجام داد.
شايان ذکر است که اين پهپاد 28 ساعت به صورت مداوم پرواز مي کند و ارزش تقريبي آن 220 ميليون دلار است.

بازتاب گسترده سرنگوني پهپاد آمريکايي توسط ايران در رسانه‌هاي بين‌المللي
پس از آنکه سپاه پاسداران انقلاب يک پهپاد جاسوسي آمريکايي را بر فراز خليج فارس سرنگون کرد، اغلب رسانه‌هاي خارجي، شامل رسانه‌هاي انگيسي و عرب زبان به انتشار اين خبر پرداختند
 روابط عمومي کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه‌اي اعلام کرد: نخستين ساعات بامداد امروز (پنجشنبه 30 خرداد) يک فروند پهپاد جاسوسي "گلوبال هاوک" آمريکا بعد از تجاوز به حريم سرزميني جمهوري اسلامي ايران در منطقه روبروي کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي قرار گرفت و سرنگون شد.
اغلب رسانه‌هاي جهان پس از انتشار اين اطلاعيه در خبر فوري گزارش دادند که يک پهپاد آمريکايي توسط موشک ايراني در نزديکي منطقه هرمزگان، واقع در جنوب ايران هدف قرار گرفت و ساقط شد.
خبرگزاري‌هايي همچون رويترز، خبرگزاري فرانسه، آسوشيتدپرس، اسپوتنيک، ترند و روزنامه‌هاي متعددي ازجمله نيويورک تايمز، واشنگتن پست، اورشليم پست، تايمز آو اسرائيل، لس آنجلس تايمز، گاردين، گلوبال تايمز، شبکه‌هاي الجزيره، دويچه وله، يورونيوز، فاکس نيوز، بي‌بي‌سي، سي‌ان‌ان، ان‌بي‌سي، اسکاي نيوز، ان‌پي‌آر، اي‌بي‌سي، راشا تودي و بسياري ديگر به انتشار اين خبر پرداختند.
گاردين نوشت: سپاه پاسداران انقلاب يک پهپاد آمريکايي را در جنوب استان هرمزگان سرنگون کرد.
به گزارش الجزيره، سپاه ايران پهپاد جاسوسي آمريکا را ساقط کرد.
همچنين سي‌ان‌ان گزارش داد: ايران پهپاد جاسوسي آمريکا را سرنگون کرد.
آسوشيتدپرس: ايران مي‌گويد يک پهپاد آمريکايي را سرنگون کرده است.
اسکاي‌نيوز نيز خبر داد: ايران يک پهپاد آمريکايي را در حريم هوايي خود ساقط کرد.
دويچه‌وله: ايران پهپاد آمريکا را سرنگون کرد.
به نوشته نيويورک‌پست، يک پهپاد آمريکايي با پدافند موشکي سپاه ايران سرنگون شد.
لس‌آنجلس تايمز نوشت: سپاه پاسداران يک پهپاد آمريکايي از نوع "گلوبال هاوک" را ساقط کرد.
به گزارش رويترز، پهپاد آمريکايي مدل "تريتون MQ-4C" مي‌تواند پرواز مداوم به مدت 24 ساعت، در ارتفاع بيش از 10 مايل و با محدوده عملياتي 8 هزار و 200 مايل دريايي داشته باشد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پهپاد سرنگوني ايران امريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این پهپاد در حین انجام مأموریت خصمانه خود با موشک مناسب که به نام آن اشاره نشده، هدف قرار گرفته است.
در ادامه بیانیه ارتش یمن آمده است که یک کشتی نفتی انگلیسی به نام (ANDROMEDA STAR) در دریای سرخ نیز با موشک دریایی مناسب هدف حمله قرار گرفت.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که این سری از عملیات برای یاری ملت مظلوم فلسطین و نیز حمله آمریکا و انگلیس به کشورمان صورت گرفته است.
در پایان این بیانیه نیز تأکید شده که عملیات نظامی ارتش یمن تا شکسته شدن محاصره غزه و توقف حملات به آن ادامه خواهد یافت.
ساعاتی پیش بود که یک مقام آمریکایی به شبکه «سی بی اس» این کشور، سرنگونی پهپاد ارتش ایالات متحده در سواحل یمن را تأیید کرد.
این مقام آمریکایی البته اشاره‌ای به علت سرنگونی نکرد و نگفت به خاطر نقص فنی بوده یا هدف حملات ارتش یمن قرار گرفته است.
این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.
ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • (ویدئو) لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی در یمن
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست