Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:12:44 GMT

گرما مصر ف برق در خراسان رضوی را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۶۲۹۰

گرما مصر ف برق در خراسان رضوی را افزایش داد

محسن ذبیحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که پیک بار شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال گذشته هزار و ۳۵۹ مگاوات در روز و میزان مصرف برق مشترکین بیش از هفت میلیارد کیلووات ساعت بود.

وی اظهار داشت: تعداد مشترکین برق این شرکت به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک است و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مشترکین کشاورزی، خانگی و صنعتی بیشترین مصرف برق در استان را دارند به طوری که حدود ۵۲ درصد از مصرف برق به حوزه کشاورزی، ۲۴ درصد به مصارف خانگی و حدود ۱۳ درصد به بخش صنعتی اختصاص دارد.

ذبیحی همکاری مردم با سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف برق به ویژه مدیریت مصرف در ساعات اوج بار، برای تأمین برق مطمئن و پایدار برای تابستان امسال را خواستار شد و افزود: در صورت همکاری مردم و استفاده صحیح از انرژی برق، تابستان امسال را بدون مشکل سپری خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: ساعات اوج بار در فصل تابستان از ساعت ۱۱ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ است و در صورتی که مشترکین در این ساعات از وسایل برقی پر مصرف استفاده نکنند مشکلی در تأمین برق نخواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برای کاهش پیک بار در بخش‌های مختلف گفت: قراردادهای همکاری با صاحبان صنایع، چاه‌های کشاورزی، ایستگاه‌های CNG ، ادارات و مراکزی که دارای مولد دیزلی هستند، منعقد شده که مهمترین ویژگی آن همکاری داوطلبانه مشترکین است که علاوه بر برخورداری از پاداش‌های همکاری باعث کاهش مصرف برق در ساعات پیک بار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی افزود: کارکنان صنعت برق استان تمامی تلاش خود را برای تأمین برق مطمئن و پایدار به کار می‌گیرند و امید است مشارکت همگانی و مسئولیت پذیری تمام اقشار جامعه در مدیریت مصرف انرژی برق را شاهد باشیم.

وی استفاده از لامپ‌های کم مصرف و LED استاندارد، استفاده از دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان روی آنها، تنظیم دمای کولر گازی بر روی ۲۵ درجه، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف از قبیل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک بار، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از نور طبیعی روز و توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید لوازم برقی را از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق برشمرد.

۷۴۸۹ / ‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف بهینه برق مدیریت مصرف انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی گاز در کرج

این شرکت در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس کلاک پایین خیابان نیایش بعد از پل راه آهن حد فاصل نیایش ۱ و ۲ و ۳ و فرعی های منتصب در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۷ قطع نماید. 

از ساکنین درخواست می گردد تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکین اقدام لازم معمول خواهد شد.

شایان ذکر است به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است. در صورت نیاز، مشترکین می توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • اطلاعیه قطعی گاز در کرج
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند