Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@11:01:52 GMT

انهدام باند کلاهبرداري آنلاين در شهرستان قدس

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۷۲۹۶

انهدام باند کلاهبرداري آنلاين در شهرستان قدس

خبرگزاري آريا- فرمانده انتظامي غرب استان تهران از انهدام باند 11 نفره کلاهبرداري آنلاين با 94 ميليارد ريال کلاهبرداري در شهرستان قدس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پليس، سردار "محسن خانچرلي" گفت: اعضاي باند 11 نفره که به صورت شبکه‌اي، درگاه‌هاي اينترنتي جعلي و پرمخاطب ايجاد کرده بودند، با کلاهبرداري از شهروندان 94 ميليارد ريال گردش مالي داشتند، که با تلاش پليس فتا شناسايي و دستگير شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينکه گردانندگان اين شبکه از طريق فضاي مجازي با يکديگر آشنا شده بودند، خاطرنشان کرد: هر 11 نفر اعضاي اين باند با آشنايي در شبکه‌هاي اجتماعي اقدام به ايجاد درگاه‌هاي اينترنتي جعلي و سايت‌هاي پر مخاطب کرده بودند و با خريد و اجاره کارت‌هاي عابربانک تعدادي از افراد فقير، تراکنش‌هاي بانکي را به حساب‌هاي آنان واريز و به صورت اينترنتي از آن استفاده مي‌کردند.
سردار خانچرلي تصريح کرد: ماموران پليس فتا غرب استان تهران موفق شدند، متهمان را در استان‌هاي همجوار شناسايي و پس از هماهنگي قضايي دستگير کنند.
فرمانده انتظامي غرب استان تهران ادامه داد: متهمان دستگير شده به 94 ميليارد ريال کلاهبرداري اعتراف کردند و پس از شناسايي مال باختگان، پرونده مقدماتي تشکيل شد و متهمان تحويل مرجع قضائي شدند.
سردار خانچرلي در پايان خطاب به شهروندان افزود: شهروندان به هيچ عنوان در اين شبکه‌هاي مجازي به کسي اعتماد نکنند و اطلاعات شخصي و بانکي خود را در معرض نمايش افراد ناشناس قرار ندهند و هرگونه موارد مشکوک را به پليس گزارش دهند.
 
کلاهبرداري 60 ميلياردي يک زن با وعده سرمايه گذاري
رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، از دستگيري زني خبر دارد که به بهانه خريد ارز و وعده سرمايه گذاري 60 ميليارد ريال از مال باختگان کلاهبرداري کرده بود.
سرهنگ کارآگاه "مرتضي نثاري" گفت: اواسط خرداد سال جاري پرونده‌اي با موضوع کلاهبرداري از شعبه چهارم دادياري دادسراي ناحيه 4 تهران به پايگاه چهارم پليس آگاهي ارجاع شد که در آن 18 تن از مال باختگان اظهار داشتند زني که مدعي بود از کارکنان هواپيمايي است 60 ميليارد ريال از آنان به بهانه خريد ارز و سرمايه گذاري در واردات خودرو‌هاي خارجي کلاهبرداري کرده است.
وي با بيان اينکه همه مال باختگان اظهارات مشابهي در خصوص کلاهبرداري متهم، بيان مي‌داشتند، عنوان کرد: يکي از مال باختگان در اظهارات خود، گفت: با متهم از طريق يکي از دوستانم آشنا شدم و اين فرد خود را از کارکنان هواپيمايي معرفي و اظهار مي‌کرد مي‌تواند ارز و خودرو‌هاي خارجي وارد کند و من نيز به خيال اينکه مي‌توانم سرمايه گذاري خوبي داشته باشم همه وجوه نقد و پس اندازم را به حسابي که اين خانم معرفي کرده بود، واريز کردم.
اين مقام انتظامي در خصوص اظهارات مال باخته‌اي ديگر گفت: اين شاکي نيز اظهار داشت متهم در همسايگي آنان سکونت دارد و به طور مداوم او را با لباس ويژه هواپيمايي مي‌ديدم و اين زن مدعي بود که از کارکنان هواپيمايي است و مي­ تواند خودرو‌هاي خارجي و ارز را به داخل کشور وارد کند تا اينکه اعتماد من را جلب کرد و من هم مبالغي را به حساب وي يا خانواده اش و همچنين افرادي که وي معرفي کرده بودند، واريز کردم، ولي پس از گذشت مدتي از ارز خارجي يا خودرويي که وي وعده داده بود، خبري نشد و به بهانه‌هاي مختلف طفره مي‌رفت تا اينکه متوجه متواري شدن وي شدم.
سرهنگ جان نثاري بيان داشت: تحقيقات پليسي ادامه يافت و در پايش‌هاي اطلاعاتي مشخص شد که حساب‌هايي که متهم به مال باختگان معرفي مي‌کرده، مربوط به صرافي‌هاي مستقر در تهران است که اين افراد اظهار مي‌داشتند خانم جواني به طور مرتب به صرافي آنان مراجعه مي‌کرده و به ازاي خريد سکه و ارز مبالغي را به حساب آنان منتقل مي‌کرده است.
رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي پايتخت با اشاره به اينکه مخفيگاه متهم در يکي از مناطق شمال تهران شناسايي شد، عنوان کرد: کارآگاهان موفق شدند متهم را با دستور قضايي در مخفيگاهش بازداشت و در بازرسي از آن محل مقداري سکه و ارز کشف کنند.
وي تصريح کرد: متهم در تحقيقات اوليه با پذيرش جرم ارتکابي اظهار کرد هيچ گونه سمتي در هواپيمايي ندارم و قصد داشتم مقداري پول تهيه کنم و از کشور خارج شوم که با تهيه لباس فرم و جلب اعتماد مال باختگان با همه مبالغ دريافتي که 60 ميليارد ريال است دلار و سکه خريداري کرده ام.
سرهنگ کارآگاه مرتضي نثاري در پايان خاطر نشان کرد: متهم با دستور قضايي تا تکميل پرونده در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انهدام کلاهبرداري آنلاين قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.

ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان