Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@05:59:35 GMT

لغو پروازهای غیرنظامی آمریکا برفراز ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۷۹۷۰

آفتاب‌‌نیوز :

واشنگتن از شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی خواست در مسیرهای پروازی خود بر فراز خلیج فارس و دریای عمان «تا اصلاح بعدی» از حریم هوایی تحت کنترل تهران استفاده نکنند.

این دستورالعمل در حالی صادر شده است که تنش میان ایران و آمریکا در منطقه روز پنجشنبه با هدف قرار گرفتن یک پهپاد آمریکا در خلیج فارس وارد مرحله تازه ای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره هوانوردی فدرال با اعلام این مطلب دلیل صدور دستور العمل یادشده را «افزایش فعالیت های نظامی و بالاگرفتن فزاینده تنش های سیاسی در منطقه» عنوان و تصریح کرده است که این مسئله می تواند با اشتباه‌های محاسباتی و شناسایی همراه و برای ناوگان هوایی غیرنظامی آمریکا خطرآفرین باشد.

در بیانیه اداره هوانوردی آمریکا از هدف قرار گرفتن و سرنگونی یک پهپاد آمریکایی به عنوان نمونه بارز خطرهای موجود بر سر راه پروازهای غیرنظامی این کشور نام برده است.

ایران صبح روز پنجشنبه اعلام کرد که یک فروند پهپاد آمریکا را بر فراز حریم هوایی خود با موشک هدف قرار داده است. این اقدام با واکنش تند دونالد ترامپ و دیگر مقامات دولت آمریکا مواجه شد به نحوی که رئیس جمهوری آمریکا حمله صورت گرفته توسط پدافند موشکی سپاه را «اشتباهی بسیار بزرگ» توصیف کرد.

تهران تاکید دارد که این هواپیمای بدون سرنشین بر فراز حریم هوایی تحت کنترل خود هدف قرار گرفته در حالی که واشنگتن معتقد است که پهپاد یاد شده هنگام سرنگونی در فاصله ۳۴ کیلومتری سواحل ایران در دریای عمان در پرواز بوده و به هیچ وجه حریم هوایی ایران را نقض نکرده است.

به گزارش فرماندهی مرکزی نیروهای نظامی آمریکا، پهپاد توسط یک موشک زمین به هوا بر فراز تنگه هرمز سرنگون شده است. این تنگه یکی از راهبردی‌ترین آبراه‌های اقتصادی و تجاری جهان است به نحوی که بیش از یک سوم از نفت مصرفی جهان از آن عبور می کند.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تنش میان ایران و آمریکا پهپاد دونالد ترامپ تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!

بازدید 10 دانشجویان معترض به نسل کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در دانشگاه هاروارد به احتزاز پرچم فلسطین به جای پرچم آمریکا، اعتراض خود را نسبت به جنایات در حال وقوع در نوار غزه بیان کردند. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • وحشت آمریکا از آسمان یمن + فیلم
  • ویدیو/ شکار دوباره پهپاد MQ۹؛ وحشت آمریکا از آسمان یمن
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟