Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در کشور کرواسی، علیرضا یاوری رکورد ملی ۲۰۰ متر آزاد را شکست و دو شناگر دیگر ایران هم در ۵۰ متر پروانه فینالیست شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، مسابقات open کشور کرواسی از سری رقابت‌های رسمی فدراسیون جهانی شنا (FINA) برای دومین مرحله کسب ورودی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن و مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ کره جنوبی از امروز(جمعه) ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ در شهر زاگرب آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز نخست این مسابقات علیرضا یاوری در ۲۰۰ متر آزاد و مهدی انصاری و بنیامین قره‌حسنلو در ماده ۵۰ متر پروانه به آب زدند.

ابتدا علیرضا یاوری نماینده شنای ایران در ماه ۲۰۰ متر آزاد به آب زد. این شناگر جوان تیم ملی در مرحله مقدماتی با ثبت زمان ۱:۵۱٫۹۳ در جایگاه نخست ایستاد و علاوه بر راه یابی به مرحله فینال موفق شد رکورد ملی این ماده را جابجا کند. رکورد این ماده پیش از این در سال ۲۰۰۹ توسط سعید ملکاآشتیانی با زمان ۱:۵۳٫۳۲ به ثبت رسیده بود و یاوری موفق شد پس از ۱۰ سال این رکورد را به نام خود ثبت کند.

در ادامه مهدی انصاری و بنیامین قره حسنلو در ماده ۵۰ متر پروانه با حریفان خود به رقابت پرداختند. در پایان مرحله مقدماتی این ماده به ترتیب انصاری و قره‌حسنلو با زمان‌های ۲۵٫۰۴ و ۲۵٫۷۳ در مجموع سوم و ششم شدند و راهی فینال این ماده شدند. فینال این دو ماده عصر امروز(جمعه) برگزار می‌شود.

مهدی انصاری ، بنیامین قره حسنلو و علیرضا یاوری سه شناگر اعزامی ایران در این رقابت‌ها هستند. ملی پوشان ایران دوشنبه (سوم تیر ۱۳۹۸) به تهران باز خواهند گشت.

برنامه روز نخست مسابقات شنا کرواسی (جمعه ۹۸/۰۳/۳۱ روز نخست)

• ماده ۲۰۰ متر آزاد:
علیرضا یاوری
ثبت زمان ۱:۵۱٫۹۳ فینالیست شد
جابجایی رکورد ملی این ماده

• ماده ۵۰ متر پروانه:
مهدی انصاری
ثبت زمان ۲۵٫۰۴ فینالیست شد
بنیامین قره‌حسنلو
ثبت زمان ۲۵٫۷۳ فینالیست شد


اسامی شناگران و کادرفنی اعزامی به مسابقات open کشور کرواسی:
مهدی انصاری
بنیامین قره‌حسنلو
علیرضا یاوری

• محسن سمیع زاده – مدیر فنی تیم‌های ملی شنا (مربی)
• حمید اسکندریون – رئیس کمیته فنی شنا (سرپرست)


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است

علیرضا دبیر و سایر مسئولان کشتی ایران اعلام می کنند اگر تیم ملی کشتی ما در المپیک پاریس بیشتر از یک مدال طلا بگیرد، کار بزرگی کرده است. با این حال باید گفت تیمی که در مسابقات گذشته المپیک و جهانی شش طلا بگیر داشته، چرا انتظارش در مسابقات المپیک 2024 باید تنها یک مدال طلا باشد؟

به گزارش طرفداری، در مسابقات گذشته جهانی و المپیک مردانی چون حسن یزدانی، محمدرضا گرایی، امیرحسین زارع، امین میرزازاده، محمدهادی ساروی و رحمان عموزاد موفق به کسب مدال طلا شده اند.

در این میان یزدانی 4 بار، زارع و گرایی 2 بار و سه کشتی گیر دیگر هر کدام یک بار مدال طلا را در آوردگاه جهانی و المپیک کسب کرده اند. به عبارتی این شش مرد طلایی ایران در آوردگاه های گذشته روی هم 11 مدال طلا گرفته اند و انتظار تنها یک مدال طلا از کسانی که روی هم 11 بار در جهان و المپیک طلایی شده اند، انتظار پایینی است. شاید هم علیرضا دبیر این گونه می گوید تا سطح توقع را از 11 مردی که فعلا سهمیه حضور در مسابقات المپیک 2024 را دارند، پایین بیاورد.

به هر حال کشتی ایران در دوره گذشته روی هم رفته یک طلا توسط گرایی، یک نقره توسط یزدانی و 2 برنز توسط ساروی و زارع به دست آورد و این بار می توانیم بیشتر از دوره گذشته روی مردانمان حساب کنیم. به خصوص روی امیرحسین زارع و امین میرزازاده که همین سال قبل در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال طلا شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • شکست رکورد ایران توسط ترانه احمدی در مسابقات اسکیت فری استایل
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه