Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@04:43:38 GMT

طلا رکورد شکست/ قیمت طلا امروز 31 خرداد 98

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۸۴۶۹

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۴۰۴ دلار و ۳۵ سنت رسید.

اخبار اقتصادی- در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۴۰۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آماده است با ریسک‌های رو به رشد برای اقتصاد داخلی مقابله کند و با توجه به رشد تنش‌های تجاری و نگرانی‌های فزاینده نسبت به پایین ماندن فشارهای تورمی، کاهش نرخ‌های بهره را از ماه آینده آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کاهش می‌دهد و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند و همزمان با ضعیف کردن ارزش دلار ، خرید این فلز ارزشمند برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود این که بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری خود نرخ‌های بهره را بدون تغییر گذاشت اما تغییر انتظارات بازار در خصوص سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، باعث افت ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا شده است.

دلار در مسیر کاهش هفتگی در برابر ارزهای رقیب قرار دارد و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا برای نخستین بار در بیش از دو سال و نیم گذشته به پایین ۲ درصد سقوط کرده است.

عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا حمایت کرد تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از سرنگونی یک پهپاد متجاوز آمریکایی از سوی ایران بود. بهای معاملات طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۵ درصد و از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۱۰ درصد رشد کرده است.

گفتنی است؛ به دنبال سرنگون ساختن یک پهپاد متجاوز آمریکایی از سوی ایران، قیمت‌های جهانی نفت روند افزایشی به خود گرفته و رسانه‌ها از افزایش دست کم شش درصدی قیمت نفت بعد از این اتفاق خبر داده‌اند.

بعد از انتشار این خبر، ابتدا قیمت نفت افزایش چهار درصدی را تجربه کرد اما در ادامه باز هم افزایش یافت. بعد از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی مداخله‌جویانه، ایران را به ارتکاب "اشتباهی بزرگ" متهم کرد، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) حدود شش درصد افزایش یافت.

بر اساس جدیدترین داده‌ها، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با افزایش ۵.۴۷ درصدی به قیمت ۵۶.۹۲ دلار بر هر بشکه رسید و نفت خام برنت نیز با افزایش ۴.۰۹ درصدی به ۶۴.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

با افزایش تقاضا برای فروش دلار، اسکناس سبز متحمل بیشترین زیان دو روزه امسال خود شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۹۶.۶۶ واحد رسید تا بالاترین زیان متوالی دو روزه دلار از فوریه سال ۲۰۱۸ تاکنون رقم بخورد. هر دلار با ۰.۷۸ درصد عقب نشینی به ۱۰۷.۲۴ ین رسید. هر یورو با ۰.۶۲ درصد صعود و رسیدن به ۱.۲۹۶۲ دلار در یک قدمی فتح کانال جدید قرار گرفت و ارزش پوند انگلیس به ۱.۲۷۰۴ دلار رسید.

دلار در برابر همتایان استرالیایی و نیوزلندی خود به ترتیب ۰.۶۲ درصد و ۰.۸ درصد عقب نشینی کرد و به ازای ۱.۴۴۲۱ دلار استرالیا مبادله شد. یوان هم توانست یک کانال پایین‌تر بیاید و نرخ برابری هر دلار به ۶.۸۶۵۷ یوان رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد صعود کرد و به ۱۵ دلار و ۴۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۱۱ دلار و ۸ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، ۱۴۹۲ دلار و ۸۲ سنت معامله شد.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: طلا بانک مرکزی آمریکا دلار بانک مرکزی دلار رئیس جمهور آمریکا نفت طلا قیمت طلا امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی پس رفت

قیمت طلا برای دومین سقوط هفتگی متوالی تعیین شد و ‌می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا تقریباً بدون تغییر در ۲۳۰۲ دلار و ۵۱ سنت بود. قیمت‌ها در این هفته بیش از یک درصد کاهش یافت. هر اونس طلای آمریکا ثابت ماند و در ۲۳۱۰ دلار و ۴۰ سنت قرار گرفت.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و از ۸۳۱.۰۴ تن در روز چهارشنبه به ۸۲۹.۶۰ تن در روز پنجشنبه رسید.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶.۶۵ دلار رسید و در هفته نزدیک به دو درصد کاهش یافت. پلاتین حدود ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۷.۱۵ دلار رسید و در مسیر افزایش هفتگی قرار گرفت. پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۷.۵۷ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد