Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:10:09 GMT

هنیه: تفاهمات برای آرام‌سازی اوضاع در غزه در خطر است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۹۰۷۳

هنیه: تفاهمات برای آرام‌سازی اوضاع در غزه در خطر است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که تفاهمات صورت گرفته برای آرام‌سازی اوضاع در غزه به سبب تعلل و طفره رفتن رژیم صهیونیستی از اجرای بندهای آن در خطر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی در غزه تصریح کرد که تفاهمات صورت گرفته برای آرام سازی اوضاع در غزه به سبب تعلل رژیم صهیونیستی در اجرای بندهای آن، عدم پایبندی به تلاش‌های طرف‌های واسطه و لجاجت و خودسری این رژیم وارد مرحله خطرناکی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنیه تصریح کرد که جنبش متبوعش به سبب اصرار بر پایان رنج و محنت‌های ساکنان تحت محاصره غزه، به تفاهمات صورت گرفته پایبند است و به دنبال ایجاد یک زندگی شرافتمندانه برای فلسطینیان و دور کردن هرگونه جنگ و ناامنی از آن‌ها است.

وی تاکید کرد که حماس به هر شیوه‌ای در تلاش برای شکستن محاصره غزه است و در همین راستا به تفاهماتی تحت نظارت مصر، قطر و سازمان ملل دست یافت اما متأسفانه ساکنان غزه تا این لحظه ثمره این تفاهمات را شاهد نبوده‌اند.

رهبر حماس اظهار داشت که رژیم صهیونیستی تا این لحظه آزادی تردد را برای ساکنان غزه تأمین نکرده و همچنان با سیاست باج خواهی در مورد افزایش و کاهش مسافت مجاز برای ماهیگیری فلسطینیان عمل می‌کند و مانع از اجرای پروژه‌های عمرانی و تأمین برق غزه می‌شود و محدودیت‌های شدیدی در مورد ورود اموال و کمک‌های بشردوستانه به غزه اعمال کرده است.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که غزه به خاطر پذیرش دموکراسی تحت محاصره ظالمانه قرار گرفته و چندین جنگ بر آن تحمیل شده است که طی آن هزاران نفر به خاک و خون کشیده شدند و ویرانی‌های گسترده ای به بار آمد.

هنیه اشاره کرد که ملت فلسطین از راه‌های زیادی به دنبال شکستن محاصره غزه است، از جمله تظاهرات‌های بزرگ بازگشت هفتگی که هزاران نفر در آن شرکت می‌کنند تا بدین گونه صدای اعتراض خود به محاصره ظالمانه را به گوش جهانیان برسانند اما رژیم صهیونیستی با شلیک گلوله و قتل و کشتار عامدانه اقدام به مقابله با این تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان کرده است.

هنیه تصریح کرد که کمیته‌های بین‌المللی تشکیل شده برای تحقق در مورد جنایات رژیم صهیونیستی علیه تظاهرات بازگشت اعلام کردند که این تظاهرات‌ها کاملاً مسالمت‌آمیز است و رژیم صهیونیستی برای سرکوب آن از قوه قهریه استفاده کرده و مرتکب جنایت جنگی شده است.

وی عنوان کرد که جامعه جهانی همچنان از واداشتن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قطعنامه‌های مربوط به فلسطین عاجز است و بعضاً به این رژیم برای ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه خود و تجاوز علیه ملت فلسطین چراغ سبز هم نشان می‌دهد.

رهبر حماس خاطر نشان کرد که سکوت جامعه جهانی در قبال محاصره غزه، دیوار نژادپرستانه، شهرک‌های صهیونیست نشین، یهودی سازی قدس و تلاش رژیم صهیونیستی برای حذف حق بازگشت آوارگان، موجب تشویق هرچه بیشتر این رژیم به ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین می‌شود.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که متأسفانه برخی کشورها از این هم فراتر رفته و گروه‌های مقاومت فلسطین را تروریست می‌خوانند که این نادیده گرفتن حق ملت‌ها در زمینه مقاومت در برابر اشغالگری است.

هنیه همچنین اقدام برخی پارلمان‌های اروپایی از جمله پارلمان آلمان به تروریست خواندن جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی BDS را هم به شدت محکوم کرد.

از سوی دیگر، رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به این که کنفرانس اقتصادی بحرین اقدامی در راستای تلاش‌های آمریکا برای نابودی آرمان فلسطین است، تصریح کرد که این کنفرانس به ظاهر اقتصادی اما در حقیقت سیاسی است و هدف آن محصور کردن مسئله فلسطین به عنوان آرمان و مسئله ملتی آزادی خواه و در پی استقلال در یک قضیه اقتصادی و انسانی است.

اسماعیل هنیه از پادشاه بحرین خواست تصمیمی شجاعانه اتخاذ کرده و اجازه برگزاری این کنفرانس در منامه را ندهد.

هنیه تصریح کرد که جنبش متبوعش هرگز نمی‌پذیرد که کشورهای عربی میزبان چنین کنفرانس‌هایی باشند که پلی به سمت عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی خواهد بود.

وی تاکید کرد که جنبش متبوعش با توجه به اینکه یک جنبش آزادی بخش ملی است و به دمکراسی و شراکت ایمان دارد و به همین شیوه و با انتخاب مردم هم قدرت را در غزه در دست گرفت، اولویت‌هایی دارد که در رأس آن تحقق وحدت ملی قرار دارد و بارها جدیت خود در این راستا را به اثبات رسانده است و توافقنامه‌های آشتی ملی زیادی را در قاهره، دوحه، بیروت و غزه به امضا رسانده است و از حق قانونی خود در تشکیل دولت به خاطر تشکیل دولت وفاق ملی دست کشید.

هنیه تصریح کرد که متأسفانه جنبش فتح و تشکیلات خودگردان جدیت لازم را در این زمینه نداشتند و به اجرای توافقنامه‌های آشتی ملی امضا شده پایبند نبودند و با تلاش‌های مصر برای تشکیل دولت وحدت ملی همراهی نکردند. وی از آمادگی کامل جنبش متبوعش برای انجام هر کاری جهت پایان دودستگی و اختلافات داخلی خبر داد.

اسماعیل هنیه همچنین خواستار تحقق آشتی ملی در چندین مرحله شد: نخست یکپارچه سازی مؤسسات و نهادها در کرانه باختری و غزه، دوم برگزاری انتخابات سراسری مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی، سوم تشکیل دولت وحدت ملی و چهارم بازسازی سازمان آزادی بخش با مشارکت تمامی گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی.

هنیه از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دعوت کرد به غزه سفر کند تا با هم تمامی پرونده‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داده و حل و فصل کنند.

وی اولویت دوم حماس را اعتباربخشی مجدد به پروژه ملی فلسطین خواند. او در مورد معامله قرن هم گفت که ما فعلاً در مورد جزئیات این طرح خبری نداریم اما آنچه در واقعیت شاهد هستیم، همچون شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا به این شهر، به رسمیت شناختن اشغال جولان و نشان دادن چراغ سبز برای الحاق کرانه باختری به "اسرائیل" همگی نشان می‌دهد که هدف این طرح نابودی مسئله فلسطین است.

هنیه تاکید کرد که لغو محاصره غزه اولویت سوم جنبش حماس است. او از تمامی طرف‌ها از جمله مصر، قطر و سازمان ملل که در این راستا تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

رهبر حماس چهارمین اولویت را مقابله با تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی تحت تصرف خود عنوان کرد و تاکید کرد که ملت فلسطین تحت هیچ شرایطی از قدس و کرانه باختری کوتاه نمی‌آید.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که قدس پایتخت کشور فلسطین است و ملت فلسطین با هرگونه تلاشی در راستای الحاق کرانه باختری به شیوه‌های مختلف مقابله خواهند کرد.

هنیه تصریح کرد که اولویت پنجم پایان دادن به رنج و محنت‌های حدود ۷۰۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از دو رهگذر است، نخست تلاش برای آزادی آنان و دوم بهبود اوضاع آنان در زندان و از همین رو ما با جدیت پیگیر خواسته‌های اسرا هستیم.

هنیه حمایت از آوارگان فلسطینی در خارج از فلسطین را هم اولویت ششم جنبش متبوعش دانست و تاکید کرد که ما با هرگونه طرح وطن جایگزین و یا اسکان فلسطینیان در دیگر کشورها مخالف هستیم.

وی تاکید کرد که هدف نهایی جنبش متبوعش پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و رنج و محنت‌های ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است.

اسماعیل هنیه در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد که ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ با سبب اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی با تبعیض نژادی مواجه هستند و این رژیم اخیراً قانون "کشور یهودی" را هم به تصویب رساند که موجب محو هویت فلسطینیان خواهد شد و زمینه ساز کوچاندن دوباره آنان می‌شود و شهروندان فلسطینی را از حقوق اساسی خود محروم می‌کند.

هنیه تاکید کرد که بیش از ۷ میلیون آواره فلسطینی بیش از ۷۰ سال است که از بازگشت به سرزمین خود و دیدار با خانواده‌هایشان محروم هستند.

وی تصریح کرد که تلاش‌های انجام شده برای حذف حق بازگشت، بی نتیجه است و راه به جایی نخواهد برد، زیرا ملت فلسطین به رغم تمامی توطئه‌ها همچنان به حق بازگشت به سرزمینش پایبند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسماعیل هنیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی

به گزارش جام جم آنلاین، ارتش رژیم صهیونیستی از تداوم شلیک موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت فلسطین اشغالی خبر داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که از صبح امروز تاکنون نزدیک به ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

بنابراین گزارش، دقایقی قبل نیز ۱۵ موشک به سمت الجلیل غربی شلیک شد.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در الجلیل غربی و شلیک ۱۵ موشک از خاک لبنان خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که یک هدف نظامی در عرب العرامشه واقع در شمال فلسطین از سمت لبنان هدف آتش قرار گرفت.

همچنین یکی از مواضع رژیم صهیونیستی در حومه پادگان زرعیت واقع در الجلیل غربی و یکی از مواضع این رژیم در اطراف پایگاه برکه ریشه، هدف قرار گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از شلیک یک موشک ضد زره از لبنان به سمت پادگان زرعیت خبر دادند.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس