Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان از اجرای طرح پارکومتر با توجه به کم‌عرض بودن خیابان‌های شهرستان با هدف جلوگیری از پارک خودروهای مغازه‌داران در سطح خیابان‌های اصلی خبر داد . ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهبهان، عدم آمادگی زیرساخت‌های شهری و توسعه مبلمان شهری بهبهان مشکلات فراوانی را برای شهروندان به‌وجود آورده که یکی از آن‌ها مسئله پارک خودروها در سطح خیابان‌های اصلی شهر در سایه عدم وجود پارکینگ مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان بهبهان با توجه به افزایش جمعیت و توسعه نیافتگی مبلمان شهری از مشکلات عدیده‌ای از جمله پدیده‌ای نو ظهور به‌نام "جا پارک شخصی" در سطح خیابان‌ها رنج می‌برد .اخیرا شهروندان بهبهانی طی تماس‌هایی با خبرنگار تسنیم از تملک شخصی برخی مغازه‌داران روبروی محل کسب خود خبر داده و از جلوگیری پارک خودروها ابراز گلایه کرده و عمدتا از موضوع جا پارک شخصی معترض هستند.

هر مغازه دار یک "جا پارک شخصی" دارد!

یکی از شهروندان بهبهانی در تماس تلفنی با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه هر صنفی در بهبهان قانون‌های عجیب و غریبی برای استفاده از مبلمان شهری و دیگر امکانات اجتماعی برای خود وضع می‌کند که عملا حقوق شهروندی را با مشکل روبرو می‌کند.

وی افزود: مدت‌ها است به‌ واسطه محرومیت بهبهان از یک پارکینگ مناسب در مرکز شهر و مجتمع‌های تجاری مردم به عذاب افتاده و هر روز با ترافیک خسته‌کننده که حاصل بی تدبیری مسئولان متولی است دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

این شهروند بهبهانی بیان کرد: بافت شهر بهبهان با وضعیت کنونی اصلا قابل قیاس نیست و هر روز مشکلی را برای شهروندان به‌وجود می‌آورد که جدیدا با پدیده جا پارک شخصی از سوی برخی مغازه‌داران در خیابان‌های مختلف هستیم.

وی گفت: برخی کاسبان از ساعات اولیه روز اقدام به پارک خودرو شخصی روبروی محل کسب خود کرده و حق پارک را به هیچ کس با توجیه ملک شخصی نمی‌دهند و عملا این حق را از دیگران سلب می‌کنند.

درمان موقت فرمانده انتظامی بهبهان

سرهنگ محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم عنوان کرد: کم عرض بودن معابر و افزایش روزافزون خودروهای عبوری در معابر و برخورد جدید برخی مغازه داران مبنی بر پارک خودرو روبروی مغازه‌ها در تمام طول روز عملا معابر را انحصارا به تملک خود درآورده‌اند که موجب ظهور این پدیده شده است‌.

وی افزود: فقدان پارکینگ در هسته مرکزی شهر سبب شده برخی رانندگان خودروها در هنگام مراجعه به بازار, گاها خودروهای خود را به صورت دوبل یا در نقاط ممنوع پارک و ترافیک و بی نظمی را رقم  بزنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان بیان کرد: یکی از راهکارهای رفع این معضل عمل کردن به ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و اجرای طرح ایست سنج است که قانون گذار, اجرای آن  را در اختیار شهرداری قرار داده است.

وی گفت: بنابراین از شهرداری خواسته شده جهت ساماندهی پارک حاشیه‌ای خیابان‌های شریانی درجه یک، ازطرح مکانیزه پارکومتر(ایست سنج) استفاده و این فرماندهی هم در جهت روان سازی ترافیک و تسهیل در رفت و آمد شهروندان, آمادگی کامل دارد در اجرای این طرح با شهرداری همکاری و پشتیبانی لازم را انجام دهد.

ماده 15 چه می‌گوید؟

براساس ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی در شبکه معابر شهری پر ترافیک که برابر مقررات راهنمایی و رانندگی ممنوعیت توقف وجود ندارد شهرداری‌ها می‌توانند برای مدیریت پارکهای مجاز حاشیه‌ای ازابزارها و وسایل لازم ازقبیل ایست سنج(پارکومتر)نصب وبرای توقف بیش ازنیم ساعت استفاده کنند.

پلیس راهور موافق اعمال محدودیت ترافیکی در خیابان‌های زاهدان نیستلرستان|افزایش تصادف در محور ورودی کوهدشت؛ روان‌سازی ترافیک اجرا شد‌«ترافیک»؛ معضلی که برگزاری نمایشگاه‌های مشهد تکرارش می‌کند؛ تغییر نام‌ها ترافیک را حل می‌کند؟

شهرداری به فکر حل همیشگی معضل باشد؛ چرا قانون اجرایی نمی‌شود

این موضوع  به تصویب هیات محترم وزیران رسیده وهم در شهرستان بهبهان چند مرتبه در شورای ترافیک اجرای آن تصویب شده که باید مسئولان متولی عضو شورای ترافیک پاسخگوی عدم اجرای آن باشند.

شهرداری علاوه بر امور روزمره باید خود را موظف به تامین نیاز مردم طبق پیشرفت فیزیکی شهرستان بداند و با استفاده از توان نخبگان درصدد مرتفع کردن مشکلات مبلمان شهری که روزانه معضلاتی را برای شهروندان به‌وجود می‌آورد؛ باشد‌.

شورای ترافیک به ریاست فرماندار شهرستان جدا از ابلاغ دستورالعمل‌ها باید خود را از حالت اداری خارج و ملزم به اجرای قوانین مطروحه در جلسات کند.

گزارش: مهدی مستوی

انتهای پیام/ ز

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خاندوزی وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

خاندوزی در این نامه به بذرپاش نوشته است:

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودروهای گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت می‌باشند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901032

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است