Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@22:27:05 GMT

اجرای طرح رونق تولید با 45 هزار میلیارد تومان اعتبار

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۶۹۸۱

به گزارش فارس از قزوین محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در جلسه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی که عصر امروز در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: شکل‌گیری جلسات اقتصاد مقاومتی بسیار سودمند خواهد بود چراکه فرصتی مغتنم برای مدیران دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌کند تا مشکلات منطقه را بررسی و بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لازم است که مطالباتی که در این جلسه بیان شد به صورت مکتوب به دفتر برنامه و بودجه کشور منعکس شود تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال‌‌های زیادیست که در مورد اقتصاد مقاومتی صحبت می‌‌کند این در حالی است که در سال جاری اسم سال را سال رونق تولید نامیدند و این در واقع استراتژی ما در سال ۹۸ خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه برای اینکه در تولید رونق ایجاد شود، طرح رونق تولید را که مشتمل بر ۸ برنامه است ایجاد کرده و دستگاه‌ها باید در سطح ملی، این ۸ برنامه را انجام دهند.

وی افزود: یک بخش معطوف به حوزه صنعت، معدن و تجارت می‌شود که در این بخش تکمیل و راه اندازی طرح‌‌های نیمه تمام، نوسازی، تسهیلات سرمایه در گردش و توسعه پروژه‌‌های صنعتی مربوط به وزارت صنعت و معدن خواهد بود.

نوبخت عنوان کرد: در حوزه وزارت جهاد کشاورزی بازسازی و نوسازی در این بخش، سرمایه در گردش و معیشت مناطق مرزی از طریق توسعه باغات در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: طرح رونق تولید همچنین شامل بخش‌های میراث فرهنگی، طرحهای دانش بنیان، مشوق برای سهم کارفرمایی، مهارت آموزی در خصوص طرح مالی خرد با رویکرد بانکداری، باز آفرینی شهری نوسازی مسکن و فرهنگ و هنر خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای اجرای طرح رونق تولید در کشور بیش از ۴۵ هزار ۱۴۶ میلیارد تومان که به صورت تسهیلات خواهدبود در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شده دولت مبلغ ۲ هزار ۲۶۹ میلیارد تومان از منابع خود به صورت اداره شده پرداخت و ۱ هزار ۸۸۹ میلیارد تومان نیز به صورت یارانه تسهیلات اعطا کند. این در حالی است که ۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض خواهد داشت.

نوبخت عنوان کرد: با این پولی که دولت مقرر شده تا پرداخت کند، انتظار می‌‌رود که ۹۸۶ هزار و ۹۹۸ فرصت شغل ایجاد شود این در حالی است که تا کنون ۲۰ درصد از این مبالغ را نیز به وزارتخانه‌ها پرداخت کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سهم استان قزوین نیز از این مبالغ ۱ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان تسهیلات خواهد بود که ۴۵ میلیارد تومان وجوه داده شده ۹۰ میلیارد تومان آن به صورت یارانه تسهیلات و ۵۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده که به این ترتیب انتظار می‌‌رود ۱۸ هزار ۳۸۴ جوان با این پول‌ها در استان مشغول به کار شوند‌.

وی افزود: اگر در هر سفری ما مصوباتی داشته باشیم اما نمایندگان پیگیری نکنند اتفاقی نمی‌افتد لذا نمایندگان باید پیگیر جذب این مبالغ باشند‌.

نوبخت عنوان کرد: برای اصلاح ساختار بودجه که مسؤولیت این کار با سازمان برنامه و بودجه خواهد بود روز شنبه در شورای هماهنگی سه قوه حضور دارند برنامه کوتاه و میان مدت خود را بیان می‌‌کنیم.

وی افزود: برای اینکه بودجه ما از اتکا به درآمدهای نفتی خارج شود باید بودجه را طوری تدوین می‌کردیم که منابع تغییر پیدا کرده و منافع جایگزین نفت در بودجه مطرح شوند.

معاون رئیس جمهور گفت: بعد از اردیبهشت ماه که معافیت نفت توسط امریکا وارد شد به این فکر افتادیم که چرا باید امریکا چنین فکری را کند که با تحریم نفت می‌تواند ایران را از پای در بیاورد.

وی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه برای اینکه جلوی این تفکر گرفته شود برنامه‌ریزی کرد تا کمترین وابستگی را به درآمد نفتی داشته باشیم.

نوبخت همچنین عنوان کرد: در این راستا لازم است که دستگاه‌ها هزینه‌های خود را اولویت بندی کنند و پرداخت حقوق پرسنل را در اولویت امور قرار دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پرداخت‌های پرسنلی را به تعویق نمی‌اندازیم و این در حالی است که در راستای افزایش درآمد پرسنل دولتی ۲۰ درصد حقوق کارمندان را افزایش داده‌ایم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از شناسایی ظرفیت‌های متعدد در زنجیره‌های مرکبات، کیوی و گردشگری و صنایع‌دستی با ارائه برنامه‌های راهبردی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن خیریان‌پور_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت _ در مراسم آغاز به کار ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور مازندران در نمایشگاه اسپور ۲۰۲۴ به منظور شناساندن زنجیره‌های ارزش راهبردی این استان به همراه ۳۰ استان کشور اظهار کرد: در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی برای استان مازندران تعریف شده است.

وی افزود: به جهت ظرفیت‌هایی که استان مازندران دارد ۱۰ زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامه‌های زنجیره ارزش راهبردی قرار می‌گیرد.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغوب‌ترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر ۲۲۰ تن کیوی در این استان تولید می‌شود، گفت: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تأمین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها، سردخانه‌ها و سورتینگ‌ها مازندران ظرفیت‌های مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.

خیریان‌پور با اشاره به اینکه وجود پایانه‌های صادراتی برای تأمین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار می‌روند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب می‌شود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.

وی با اشاره به امر گردشگری و صنایع دستی در مازندران از وجود ظرفیت متعدد عنوان و مطرح کرد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرنده‌نگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیت‌های تولید انواع صنایع دستی از ظرفیت‌های مهمی در این استان هستند که می‌توانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 748545

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است