Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: این هفته فرصت مغتنمی است که یکبار دیگر دیدگاه‌ها و نظرات امام را در جهت اجرای عدالت مرور کنیم.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم تجدیدمیثاق با آرمان‌های امام راحل درباره مهمترین برنامه کاری‌اش ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه و گرامی داشت شهدای هفتم تیر گفت: این هفته فرصت مغتنمی است که یکبار دیگر دیدگاه‌ها و نظرات امام را در جهت اجرای عدالت در جامعه و تشکیل جامعه‌ای مبتنی بر ارزشهای الهی مرور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پرچم عدالت خواهی و مبارزه با ظلم را امام برافراشت.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام محور اخلاص و الگو بودند، گفت: ان‌شاءالله ما در این میدان بتوانیم توجه به مردم داشته باشیم.

وی افزود: از مهمترین برنامه‌های ما در قوه قضائیه رفع اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی و رسیدگی عادلانه و صدور آرای متقن و توجه به حقوق عامه است‌.

رئیس قوه قضائیه افزود: در آغاز هفته قوه قضائیه زیارت مرقد نورانی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و میثاق با امام و آرمان‌های بلند امام برای بنده و همه مسئولین دستگاه قضائی فرصت مغتنمی است که یک بار دیگر دیدگاه‌ها و نظرات بلند امام را در جهت تشکیل نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی، در جهت اجرای عدالت در جامعه و در جهت تشکیل جامعه مبتنی بر ارزش‌های الهی مرور کنیم‌.


رئیسی ادامه داد: پرچم عدالت خواهی مبارزه با ظلم و فساد را امام برافراشت و ۴۰ سال قبل امام بزرگوار عظیم الشان ما به قصد گسترش معروف‌ها و بایدهای الهی و نهی از همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها و تبهکاری‌ها این پرچم را بلند کردند. به ویژه ترکیب امام عظیم الشأن ما در مورد دستگاه قضائی چه در سخنانشان در این ۱۰ سال و چه جمله‌های ارزشمندی که در وصیت نامه امام بندهایی را که متوجه همه مسئولین به اجرای عدالت و به ویژه مسئولین قضائی در همه ادوار به اجرای عدالت نفوذ ناپذیری و دیدن خدا در همه شرایط و همه شئونات تاکید و توصیه کرده‌اند.


رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز هم که ما در آغاز هفته قوه قضائیه زیارت مرقد نورانی نصیب مان شد از روح بلند ایشان استمداد می‌طلبیم و ما و همه مدیران و همه دست اندرکاران دعا کنند و از خدا بخواهند که ما در اجرای اهداف بلند ایشان و در ارزش‌های الهی تلاش کنیم. امام محور اخلاص بودند.


وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های تحول قضائی، رفع اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی و رسیدگی عادلانه و صدور احکام و توجه مردم و حقوق مردم و حقوق عامه است که مورد توجه دستگاه قضائی خواهد بود.

رئیسی افزود: در سیره و روش امام توجه به حقوق مردم مورد توجه بود و همه عزیزان، مدیران اجرایی دستگاه‌های مسئول بخش قانونگذاری و همکاران قضائی و نیز خودم دیدگاه امام را به امام نسبت به حقوق مردم و حق الناس مورد توجه قرار دهند و یکی از مسائل مورد تاکید حق و حقوق مردم در استفاده از همه ظرفیت‌ها در این نظام است و مبارزه با تبعیض در اجرای عدالت از جمله برنامه‌های ماست.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رئیسی ظلم امام ایران صدا صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی

ضرغام احمدوند  گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با مشارکت مردم و در مناطق مختلف در دهه کرامت مورد تأکید است.

وی اظهار داشت: در دهه مبارک کرامت برنامه‌های خوبی در سطح شهرستان تدارک دیده‌شده است و دستگاه‌های مسئول باید نهایت همکاری را در راستای بهتر برگزار شدن این مراسم‌ها داشته باشند.

احمدوند افزود: با اشاره به اینکه ایام ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) دهه کرامت نام‌گذاری شده است که باید جشن‌ها و برنامه‌های باشکوهی برگزار شود.
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در این دهه شهرستان نهاوند میزبان کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم امام رضا (ع) خواهد بود.

وی بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی در برپایی جشن‌ها استفاده شود، اظهار داشت: پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در دهه کرامت در نهاوند حضور خواهد یافت و برنامه‌های متنوعی و معنوی نیز اجرا می‌شود.

احمدوند افزود: این دهه فرصت مغتنمی است تا با توسل به خاندان عصمت و طهارت، بیش‌ازپیش در راستای معرفی فرهنگ بلند اهل‌بیت (ع) گام برداشته و در جهت رشد و تعالی روحی و معنوی و توسعه فعالیت‌ها در این خصوص اقدام شود.

وی بیان کرد: اهتزاز پرچم در میدان سیدالشهدا، حضور خادمان به همراه پرچم در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، همایش دختران خورشید هشتم، تجمع مردمی در آستان مطهر شاهزاده محمد (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) ازجمله این برنامه‌ها است.

فرماندار نهاوند در پایان گفت: مراسم افتتاح چایخانه امام رضا (ع) در میدان سردار شهید سلیمانی نهاوند در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت دیگر برنامه شاخص دهه کرامت در نهاوند است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان