Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@03:51:09 GMT

مرکزی| شهید چمران پایه‌گذار مقاومت لبنان بود

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۴۶۴۳

مرکزی| شهید چمران پایه‌گذار مقاومت لبنان بود

رئیس بنیاد شهید چمران گفت: شهید چمران پایه‌گذار مقاومت لبنان بود. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، مهدی چمران شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت شهید چمران با اشاره به جایگاه شهید چمران  اظهار داشت: شهید چمران تنها یک نظامی و دانشمند بزرگ نبود هرچند دانشمند بودن آن کافی بود تا در زمره دانشمندان بزرگ ایران و حتی جهان اسلام قرار بگیرد هنوز تز وی در سایت دانشگاه برکلی قابل دسترس همگان است اما جنبه‌های الهی این فرد نیز قابل‌توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صفات متضاد در شهید چمران بود، دانشمند فیزیک پلاسما بود که در آن دوران تعداد انگشت شماری این تخصص را داشتند و در عین حال رزمنده شجاعی که در همان حال عارفی وارسته و پیوسته بود.

رئیس بنیاد شهید چمران بیان کرد: مصطفی چمران، مدیر بود زیرا هرکجا رفت توان سازماندهی داشت، در لبنان پایه‌های حزب‌الله را بنا گذاشت و در ایران نیز ستاد جنگ‌های نامنظم را تشکیل داده و فرمانده‌ای شجاع و شهادت‌طلب بود.

مرکزی|مراسم بزرگداشت شهید چمران با سخنرانی "قالیباف" در ساوه برگزار می‌شودگزارش:چمران از همراهی با امام موسی‌صدر و انقلاب اسلامی تا مخالفت با بنی صدرمراسم بزرگداشت شهید چمران در قم برگزار شد

چمران بیان کرد: با وجود این ویژگی‌ها شهید چمران یک سیاستمدار بود و بعضی از رهبران کشورها از جمله حافظ اسد و یاسر عرفات از وی مشورت می‌گرفتند.

وی ادامه داد: شهید چمران الگویی برای نمایندگان مجلس نیز است چراکه در زمان شهادتش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود.

چمران خاطرنشان کرد: باید ایده‌های چمران‌ها درجامعه پیاده شود، اختلاس و تخلف خلاف مسیر شهدا حرکت کردن است و قطعا شهدا، مردم و مقام معظم رهبری وخدا از آنها نخواهند گذشت.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله جدید خود به یک مرکز نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به گوش‌رسیدن صدای چندین انفجار در منطقه‌های اشغالی «عکا» و «نهاریا» خبر دادند. هنوز جزییات بیش‌تری درباره ماهیت این انفجارها و تلفات مالی و جانی احتمالی صهیونیست‌ها منتشر نشده است.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

کد خبر 6091324

دیگر خبرها

  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳