Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به اجرایی شدن نظام پایش آزاد از سال تحصیلی آینده، دکتر بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دستورالعمل تأکید شده است: در نظام پایش آزاد با هدف مدیریت و راهبری اثربخش، یکپارچه و شبکه‌ای پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی در واحد‌های دانشگاهی و سازماندهی و برنامه‌ریزی هدفمند آن‌ها و همچنین شناسایی استعداد‌های حل مسئله و توانمندسازی آن‌ها نسبت به شکست و تبدیل چالش‌ها و مسائل ملی کشور به مسائل دانشگاهی و قرار دادن آن‌ها به عنوان زمینه‌های پژوهشی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری اقدام می‌شود.

براساس بند‌های این دستورالعمل؛ اهداف نظام پایش آزاد شامل مواردی از جمله رصد و پایش نظام‌مند موضوعات پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی آن‌ها به سمت حل چالش‌ها و مسائل ملی، افزایش کارآیی، اثربخشی، همسویی و هم‌افزایی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی، ارتقای دانشگاه به یک سازمان یکپارچه آموزشی و پژوهشی نوآورانه و فناورانه حل مسئله و پاسخگو به مسائل ملی و همگام‌سازی، ایجاد ارتباط هدفمند دانشگاه با تحولات جامعه و پیشرفت‌های علم و فناوری و… است.

در این دستورالعمل آمده است: نظام پایش آزاد دارای سه سطح «سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی»، «برنامه‌ریزی، هماهنگی و پشتیبانی» و «عملیاتی و اجرایی» است که به صورت منسجم، هماهنگ و در تعامل با یکدیگر عمل می‌کنند.

همچنین در این دستورالعمل به جزئیات کاملی از ارکان اجرایی و تقسیم وظایف شامل شورای عالی، دبیرخانه مرکزی، دبیرخانه استان و معاون پژوهشی واحد پیشرو و مقررات مالی دبیرخانه استان اشاره شده که در اختیار واحد‌ها و مراکز دانشگاهی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه آزاد تحصیلات تکمیلی استعدادهای درخشان نظام پایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا