Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه امروز در جریان تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل (ره)، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: در آغاز هفته قوه قضاییه زیارت مرقد نورانی حضرت امام (ره) و میثاق با امام و آرمان‌های ایشان امام برای بنده و همه مسئولان دستگاه قضایی فرصت مغتنمی است تا یکبار دیگر دیدگاه‌ها و نظرات بلند امام راحل (ره) را در جهت تشکیل نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی و اجرای عدالت در جامعه و تشکیل جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های الهی مرور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) چهل سال قبل پرچم عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را به قصد گسترش معروف‌ها و بایدهای الهی و نهی از همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها و تبهکاری‌ها، برافراشت، ادامه داد: در مورد دستگاه قضایی چه در سخنان ایشان در این ده سال و چه جلوه بسیار ارزشمندی که در وصیت نامه امام راحل (ره) آمده است، بندهایی وجود دارد که به توجه همه مسئولین به اجرای عدالت و به ویژه توجه مسئولین قضایی در همه ادوار به اجرای عدالت، نفوذناپذیری، دیدن خدا در همه شرایط تاکید دارد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز هم که ما در آغاز هفته قوه قضاییه، زیارت مرقد نورانی امام راحل (ره) نصیبمان شد از روح بلند ایشان استمداد می‌طلبیم تا برای ما و همه مدیران و دست اندرکاران دعا کنند و از خدا بخواهند که در اجرای اهداف بلند ایشان و ارزش‌های الهی تلاش کنیم.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه در مکتب سیاسی امام راحل (ره)، توجه به خدا و نگاه به مردم موج می‌زند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) محور اخلاص و به جهت دلدادگی به خدا و خداباوری، توجه به مردم و گره گشایی از زندگی مردم الگو بودند، انشاءالله ما هم در این میدان بتوانیم توجه به مردم داشته باشیم.

وی رفع اطاله دادرسی،کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه، صدور احکام متقن و توجه به مردم و حقوق عامه را از موارد مورد توجه و تاکید دستگاه قضایی در دوره تحول قضایی عنوان کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: در سیره و روش امام خمینی (ره) توجه به حق الناس بسیار مورد تاکید است است، لذا مدیران اجرایی، دستگاه‌های مسئول و مسئولان تقنین و قانونگذاری و همکاران قضایی باید دیدگاه و تاکید امام (ره) را نسبت به حق الناس و حقوق عامه مورد توجه قرار دهند.

آیت الله رئیسی در پایان با اشاره به اینکه از مسائل مورد تاکید در این دوره توجه به حقوق عامه خواهد بود، خاطرنشان کرد: حق مردم به هیچ عنوان نباید ضایع شود و حقوق مردم در استفاده از ظرفیت‌ها در این نظام و در این کشور نباید دچار آسیب گردد، لذا مبارزه با تبعیض و فساد و همچنین اجرای عدالت برنامه اصلی تحولی ما در این دوره خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تبعیض فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، گفت: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، اصغر جهانگیر شامگاه چهارشنبه در سفر به کیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر در دستگاه قضایی بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرنده به دادگستری‌ها است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی و تلاش جهت حل مشکلات مردم در نقاط مختلف از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس قوه قضادئیه است، تصریح کرد: امشب نیز شاهد سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان هستیم که در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر خدمت‌رسانی مستقیم و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم انجام شده است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به همراه گروهی از مدیران و روسای سازمان‌ها به هرمزگان سفر کرده و هرکدام از مسئولان ماموریت حضور در یک منطقه و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و سرعت بخشی به حل آنها را دارند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود