Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مالیاتی در بخشنامه‌ای تاکید کرد، کلیه اطلاعات از جمله اطلاعات مربوط به تراکنشهای بانکی خریداران حقوقی سکه‌های پیش فروش شده بانک مرکزی به ادارات کل مالیاتی ارسال می‌شود.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، امید پارسا خطاب به ادارات کل امور مالیاتی، برای ایجاد وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی دستور العمل جدیدی را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برابر دستورالعمل مورخ 29/ 3/ 98 سازمان امور مالیاتی در رابطه با تعیین وضعیت مالیات عملکرد سال 97 دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی، همه دریافت کنندگان حقیقی بیش از 200 سکه و نیز دریافت کنندگان از 21 سکه تا 200 سکه که تمایل به تعیین مالیات مقطوع برابر دستورالعمل مورخ 12/ 3/ 98 را ندارند مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی بوده و پرونده آنان بر اساس مفاد دستورالعمل مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد. این درحالی است که کلیه اشخاص حقوقی خریدار سکه از بانک مرکزی، مشمول این دستورالعمل خواهند بود.

در بخشنامه رئیس کل سازمان مالیاتی آمده است،‌ کلیه اطلاعات مربوط به اشخاص حقیقی که مبادرت به خرید سکه نموده‌اند با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و از سوی معانت مالیاتهای مستقیم، جهت رسیدگی به ادارات کل امور مالیاتی ارسال می‌شود. همچنین اطلاعات تراکنشهای بانکی، افراد مربوط به این دستور العمل از طریق دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی، همچنین بازرسی ویژه به ادارات مالیاتی ذیربط ارسال می‌شود.

در این بخشنامه تاکید شده است، در مواردی که اشخاص حقیقی دارای پرونده مالیاتی در ارتباط با خرید فرو ش سکه نباشند (طلا فروشی و صرافی)، ابتدا نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدام شده و در ادامه نسبت به صدور احکام جهت رسیدگی به کلیه منابع مالیاتهای مستقیم مودیان مزبور از جمله مالیات مشاغل، حقوق و تکلیفی اقدام شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تراکنش بانکی مردم مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود

امتداد - اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در هفته جاری در نشست مشترکی با رئیس کل بانک مرکزی، عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنند.    

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلسات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری برگزار می‌شود. دستور جلسات این کمیسیون به شرح زیر است:

 

یکشنبه

بررسی طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

الف: ارائه گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در ارتباط با آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص اجرای حکم قانونی موضوع بند الف ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

ب: بررسی گزارش لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی اعاده شده از شورای محترم نگهبان

گزارش مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

دوشنبه

نشست کمیسیون با سازمان توسعه تجارت و نیز بازدید از نمایشگاه اکسپو

سه‌شنبه

بررسی گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ و برنامه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به همراه بررسی گزارش آثار سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی

چهارشنبه

جلسه هیئت رئیسه کمیسیون در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی./

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها