Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه رادبود هلند دریافتند قرص فشارخون موسوم به «نیلوادیپین» (nilvadipine) می‌تواند به بیماران در مقابله با بیماری آلزایمر کمک کند بدون آنکه بر سایر قسمت‌های مغز تأثیر گذارد.

قرص نیلوادیپین، مسدودکننده کانال کلسیم است که برای درمان فشارخون بالا استفاده می‌شود.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد کاهش در جریان خون مغزی در بیماران مبتلا به آلزایمر می‌تواند با مصرف این دارو در برخی مناطق مغز به حالت اول بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جورجن کلاسن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این داروی درمانی برای فشارخون بالا می‌تواند امیدبخش باشد چراکه به نظر نمی‌رسد موجب کاهش جریان خون به مغز می‌شود.»

محققان بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی اثر نیلوادیپین را روی حدود ۵۰۰ بیمار با میانگین سنی ۷۳ سال که به بیماری آلزایمر دچار بودند، مورد آزمایش و بررسی قرار دادند.

محققان از ۴۴ بیمار خواستند نیلوادیپین یا دارونما مصرف کنند و با استفاده از تصویربرداری MRI جریان خون بخش‌های مختلف مغز این افراد را در آغاز تحقیقات و پس از شش ماه اندازه‌گیری کردند.

در این بررسی‌ها مشخص شد این داروی ضد فشارخون موجب افزایش ۲۰ درصدی جریان خون در هیپوکامپ مغز می‌شود، اما جریان خون سایر بخش‌های مغز را افزایش نمی‌دهد.

اکنون محققان در تلاشند تا از راهکارهای مرتبط با بهبود فشار خون به ویژه در هیپوکامپ برای کاهش پیشرفت بیماری آلزایمر استفاده نمایند.

کد خبر 444900

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فشارخون بیماری آلزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ادویه ضد آلزایمر

به گزارش «تابناک» به نقل از اطلاعات آنلاین،، مراقبت از بدن، فعال ماندن و تغذیه خوب به اندازه حفظ سلامت مغز مهم است. همه می‌خواهند از سلامت مغز خود برخوردار باشند، اما با افزایش سن، پیر شدن مغز نیز کاملاً طبیعی است. غذا بر حافظه، شناخت، خلق و خو و تمرکز تاثیر می‌گذارد، بنابراین یکی از بهترین راه ها برای تقویت سلامت مغز، غذا است.

مت وبستر، متخصص مواد غذایی و بنیانگذار Seasoned Pioneers، چهار مورد از بهترین ادویه‌هایی را که می‌توانند سلامت مغز را تقویت کنند، فهرست کرده است.

زنجبیل

زنجبیل نه تنها به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند، بلکه یک ادویه قدرتمند در مورد سلامت مغز است. به گزارش بریستول لایو، زنجبیل حاوی صدها ماده شیمیایی گیاهی است که همگی در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

زنجبیل از مغز در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

زنجبیل سطح مواد شیمیایی مغز سروتونین و دوپامین را افزایش می‌دهد (سطح پایین این مواد شیمیایی با افسردگی مرتبط است).

زنجبیل ممکن است به کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند.

زردچوبه

ترکیب اصلی آن، کورکومین، دارای خواص محافظت کننده عصبی است که به حفظ وضوح مغز کمک می‌کند. به تقویت عملکرد حافظه، کاهش مه مغزی و بهبود شناخت کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که کورکومین باعث افزایش سطح هورمون رشد BDNF می شود که در بیماران آلزایمر کاهش می‌یابد.

دارچین

دارچین، یک ادویه کلاسیک، مملو از آنتی اکسیدان هایی است که از تجمع پروتئین در مغز مرتبط با بیماری آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند. این ادویه نه تنها یادگیری و شکل گیری خاطرات جدید را تقویت می کند، به نورون ها کمک می کند تا ارتباطات جدید ایجاد کنند، بلکه این ادویه همچنین دارای آنتی اکسیدان بالایی است که از مغز در برابر آسیب های ناشی از استرس محافظت می کند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه، یکی از پرمصرف ترین ادویه ها در سطح جهان، برای سلامت مغز نیز فوق العاده است. ترکیب دارویی اصلی آن، پیپرین، مملو از آنتی اکسیدان است.

این آنتی اکسیدان از سلول‌های سالم مغز در برابر آسیب محافظت می‌کنند. فلفل سیاه همچنین با تحریک مسیرهای شیمیایی به مغز، عملکرد شناختی و حافظه را تقویت می کند.

دیگر خبرها

  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم
  • علائم فشار خون بالا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان