Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد برجسته خوشنویسی گفت: برگزاری جشنواره‌هایی مانند امام رضا(ع) در ایجاد انگیزه علاقه‌مندان به هنر بسیار تأثیرگذار بوده است.

به گزارش قدس آنلاین ، محسن عبادی استاد برجسته خوشنویسی که دارای مدرک درجه یک هنری کشور و دکترای افتخاری از آکادمی فرهنگی IGCC  آلمان است در گفتگو با ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا«ع»،  اظهار کرد:  جشنواره‌ها فقط یک مسابقه نیستند بلکه بخش‌های جنبی فراوانی مانند نمایشگاه، مقالات،کارگاه‌های آموزشی و همایش‌ها در این جشنواره‌ها وجود دارد که باعث می‌شود آگاهی فرد نسبت به رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کند بالا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: این جشنواره‌ها و بخش‌های جانبی آن، هنرمند را از ابعاد نظری به سمت ابعاد مهارتی و علمی و تاریخی سوق می‌دهد و وقتی جنبه علمی و مهارتی رشته‌ای تقویت شود، موفقیت در آن رشته سریع‌تر حاصل می شود

عبادی که خود عناوینی همچون برگزیده جشنواره جهانی البرده دبی در خط محقق، برگزیده جشنواره جهانی ملتقی رمضان در خط ثلث و برگزیده جشنواره جهانی حلیة الشریفة استانبول را در کارنامه دارد، به کارکردهای مثبت برگزاری این رویدادهای هنری اشاره و ابراز کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند امام رضا(ع) در ایجاد انگیزه علاقه‌مندان به هنر بسیار تأثیرگذار بوده است و حس رقابت سالم، در کسانی که با مضامین خاص کار می‌کنند را بالا می‌برد و از دل این مقایسه و محک خوردن افراد، رشد فنی و هنری خوبی به دست می‌آید. وی با تاکید بر اهمیت اختصاص بودجه مناسب بر کیفیت جشنواره‌ها عنوان کرد: یک جشنواره برای غنی بودن و حرفه‌ای شدن، باید از حالت رفع تکلیفی دربیاید. لذا باید برنامه‌ریزی صحیحی از جانب دولت برای وزارت ارشاد و قسمت‌های فرهنگی صورت گیرد، چراکه سال‌به‌سال بودجه وزارت ارشاد انقباضی‌تر می‌شود و در عوض چندین برابر آن به نهادهای غیرضروری تعلق می‌گیرد. وی ادامه داد: ازآنجاکه وزارت ارشاد متولی فرهنگ، هنر، تاریخ و تمدن می‌باشد، نیازمند این است که با بودجه قوی پشتیبانی شده تا بتواند جشنواره‌ها را در سطحی عالی تر برگزار و میزبان هنرمندان حرفه‌ای و صاحب‌نام  باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام رضا ع خوشنویسی نمایشگاه خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با اعلام این خبر گفت: جشنواره های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود که ویژه‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ ۱۳ تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌برنامه آن نیز در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ که برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گسترد علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902115

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • ورزشی‌های چهاردهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول