Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: حدود ۷۰‌ درصد تیپ گونه‌های جنگلی زاگرس را بلوط‌ها تشکیل می‌دهند.

نبی‎الله قائدرحمتی اظهار کرد: بخش مهمی از ناحیه رویشی زاگرس که وسیع‌ترین و اصلی‌ترین رویشگاه گونه‌های مختلف بلوط در ایران بوده در استان لرستان واقع شده است.

وی اضافه کرد: در بین ۱۱ استان واقع در ناحیه رویشی زاگرس، لرستان از نظر وسعت دومین رویشگاه جنگلی و درختی را  دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائدرحمتی با بیان اینکه حدود ۷۰‌ درصد تیپ گونه‌های جنگلی زاگرس را بلوط‌ها شامل می‌شوند، افزود: اقلیم منطقه نیز مدیترانه‌ای نیمه‌خشک با زمستان‎های سرد است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: از سایر گونه‌های درختی این جنگل‎ها می‌توان به افرا، کیکم، بنه، زبان‌گنجشک، گلابی‌وحشی، ولیک، ارغوان، انواع بادام و غیره اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی می‌توان گفت جوامع بلوط در ارتفاع ۶۵۰ تا ۲۴۰۰ متر از سطح دریا حضور دارند که بالاتر از این ارتفاع جوامع ارس و پایین آن جوامع بنه- بادام ظاهر می‌شوند.

قائدرحمتی اظهار کرد: فرم غالب جنگل‌شناسی منطقه، جنگل‌های شاخه‌زاد بوده و این دلالت بر تخریب ناشی از حضور طولانی مدت جوامع انسانی دارد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: متاسفانه به دلیل رشد جمعیت در قرن اخیر و نیاز جنگل‌نشینان به سوخت، منبع غذایی برای دام‎ها و زمین‎های کشاورزی، آتش سوزی‎های سهوی و عمدی و بهره‌برداری غیراصولی از این جنگل‎ها به کلی چهره آنها را دگرگون کرده و بجز در نقاط معدودی نشانی از انبوهی سابق این جنگل‌ها نیست./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • رخ‌نمایی پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار