Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های برنا؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست با اعلام آمادگی در خصوص کمک به اجرای طرح جامع دانشگاه فرهنگیان در استان اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح  در قالب تفاهم نامه‌ای در اختیار مسئولان مربوطه قرار داده می‌شود و چنانچه در خصوص تأمین زیرساخت‌های لازم نیز مشکلی وجود داشته باشد در این خصوص هم کمک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقبال عباسی ادامه داد: در خصوص ظرفیت سازی در دانشگاه فرهنگیان نیز آماده همکاری و کمک هستیم و در خصوص تعمیر، تجهیز و نوسازی مراکز آموزشی استان اعتبارات استانی لازم تخصیص می یابد.

وی تصریح کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها می‌توانیم دو برابر سهم موجود دانشجو جذب کنیم و این مهم نه تنها کمبود نیرو در استان را رفع می‌کند بلکه می‌تواند بعنوان یک حرکت توسعه‌ای الگویی برای سایر استان‌های کشور شود.

طاهر روشن دل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان روز چهارشنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نسبت به تربیت معلمان حرفه‌ای در سال‌های گذشته غفلت شده و این بی توجهی ما را با مشکل جدی در سال‌های پیش رو مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: هم اینک ۸۲۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان مشغول تدریس هستند و نسبت استاد به دانشجو یک به ۵۷ است در حالی که این رقم در برنامه ششم توسعه باید یک به ۲۶ باشد.

روشن دل تصریح کرد: بر همین اساس رفع بحران کمبود معلم از سال ۹۶ با جدیت در دست بررسی قرار گرفت و چنانچه در این خصوص همکاری و تعامل در استان‌ها صورت نگیرد بی شک مهار و رفع آن در آینده بسیار سخت‌تر می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، توجه جدی به نظام آموزش و پرورش را رمز توسعه یافتگی جوامع دانست و گفت: این در حالی است که تربیت حرفه‌ای معلم در هیچ کجای جهان به شکلی که در کشور ما وجود دارد، نیست و بی توجهی نسبت به آن بی شک ما را در تربیت نسل‌های جوان با مشکل مواجه می‌کند.

روشن دل، نقش این دانشگاه را در تربیت معلمان کارآمد بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان مؤثرترین دانشگاه کشور است چراکه محصول این دانشگاه در کشور مشغول خدمت می‌شود و به تربیت فرزندان این مرز و بوم می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال دانشگاه فرهنگیان از مظلومترین مراکز آموزشی کشور است چرا که به شدت با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه است.

روشن دل در ادامه با اشاره به طرح جامع دانشگاه فرهنگیان از راهکارهای پیش بینی شده برای رفع چالش‌های این دانشگاه، خاطرنشان کرد: هر استانی می‌تواند با تخصیص زمین از اراضی ملی واحدهای و پردیس دانشگاه فرهنگیان استان خود را در یک محل تجمیع کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش تحصیلات تکمیلی چهارمحال و بختیاری دانشجو معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه

این کارگاه با تخصیص یک میلیارد تومان توسط بانوی خیر خانم کاظمی تجهیز و در فضای به مساحت ۱۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

امام‌جمعه مراغه در این مراسم گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور یک ضرورت است.

حجت الا سلام والمسلمین پور محمدی افزود: افزایش زیر ساخت‌های هنرستان‌ها بهترین امکان برای آموزش نیروی کار ماهر برای کشور است.

مدیر هنرستان شهید شکاری مراغه، گفت: خیران شهرستان در سال تحصیلی جاری برای خرید تجهیزات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک و مشارکت کرده اند.

هادی فاتح افزود: با توجه به تحصیل ۷۰۰ دانش آموز در این هنرستان توسعه فعالیت‌ها اموزشی نیازمند مشارکت و حمایت خبران است.

وی اضافه کرد: با توجه به عمر ۵۰ ساله این هنرستان پوشش سقف کارگاه‌ها و آسفالت محوطه به شدت نیازمند بهسازی است.

به گفته، تعویض روغنی و کلینیک خودرو و کلاس هوشمند برق برای کرکره برقی، دوربین‌های مدار بسته راه اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند