Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعباس ترکی دادستان نظامی تهران صبح امروز شنبه در اولین همایش روز رسته حقوق در ارتش با اشاره به اینکه بیشتر پرونده‌هایی که در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح وجود دارد، به دلیل نداشتن آگاهی نسبت به قوانین تشکیل شده است، اظهار کرد: هر جا نهاد حقوقی کم‌رنگ ظاهر شد، تعارض منافع به وجود می‌آید؛ بر این اساس، برخورد به‌هنگام از وظایف نهاد و رسته حقوقی در نیرو‌های مسلح است که این هم با پیاده‌سازی ساختار مناسب و ارائه مشاوره مناسب و به‌هنگام میسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از طرح‌هایی که بیان می‌کنیم، فاقد پیوست حقوقی است در حالی که باید همانند پیوست‌های امنیتی در ارائه طرح‌های مختلف، پیوست حقوقی هم ارائه شود.

ترکی تاکید کرد: ضابطان قوه قضاییه به ضابطان دادگستری و نیرو‌های مسلح تقسیم می‌شوند؛ لذا افرادی که دارای کارت ضابط قضایی نیستند، نمی‌توانند فعالیتی به عنوان ضابط قضایی انجام دهند؛ در همین رابطه تا امروز چهار هزار نفر در نیرو‌های مسلح آموزش‌های لازم را دریافت کردند تا به عنوان ضابط قضایی فعالیت داشته باشند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر گواهینامه و ۷۰۰ نفر نیز کارت ضابط قوه قضاییه دریافت کردند.

وی در ادامه به موضوع علت ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح در بانکی دیگر بیان کرد: آنچه در حوزه اقتصادی گریبانگیر نیرو‌های مسلح شد این بود که نهاد‌های اقتصادی را به صورت فرماندهی و سلسله مراتبی و دستوری اداره کردیم لذا نتیجه آن وارد آمدن خسارات هنگفت در بانکداری نیرو‌های مسلح شد.

دادستان نظامی تهران با تاکید بر اینکه حقوقی‌ها در نیرو‌های مسلح وظیفه دارند تا فقط از حق دفاع کنند نه اینکه ففط از فرماندهان دفاع کنند، گفت: موضوعی را که با معاونت حقوقی و مجلس وزارت دفاع مطرح کردیم، این است که آیا جابه‌جایی ۱۸ هزار سرباز به درخواست نمایندگان مجلس به حق بوده است یا نه؟

ترکی با اشاره به اینکه لایحه نهاد داوری همچنان معطل مانده و این موضوع، مشکلاتی را برای پرونده‌های قضایی به وجود آورده است، اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا جایگاه رسته حقوق در نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش، تقویت شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی ارتش سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیرو‌های مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالا‌های اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی‌ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند