Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شروع فصل تابستان و تعطیلات سه ماهه دانش آموزان دغدغه والدین و مسئولان فرهنگی برای چگونگی گذراندن این ایام جدی تر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، اوقات فراغت در کجا سپری می شود؟ قهوه خانه ها، فروشگاه های عرضه بازی های کامپیوتری، پارک ها و بوستان ها، خیابان ها، زمین های بازی، فرهنگ سراها، سفر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...  

با شروع فصل تابستان دغدغه همیشگی خانواده ها و متولیان فرهنگی برای استفاده بهینه و مطلوب تر از اوقات فراغت دانش آموزان جدی تر می شود. به گونه ای که بررسی ها نشان داده با توجه به حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید برنامه ریزی صحیحی برای بهینه سازی اوقات فراغت آنان وجود داشته باشد تا از آسیب ها و تهدیدات این فضا و اثرگذاری آن بر افراد کاسته شود.

آن چه در این بین مهم است اینکه برنامه ریزی ها باید براساس علایق و توانایی های افراد در نظر گرفته شود و به نحوی باشد که از یک سو منجر به شکوفایی استعدادها و توانایی های آنان و از سوی دیگر ایامی خوش را برایشان رقم بزند.

متاسفانه بسیاری از خانواده ها بدون توجه به خواسته ها و سلیقه فرزندان خود و از روی اجبار، آنان را در کلاس های متعددی ثبت نام می کنند که هیچ علاقه ای به حضور در آن کلاس ها ندارند و با این کار به نحوی ایام تعطیلات را به کام آنان تلخ می کنند.

یادش بخیر در دو دهه گذشته اتمام فصل امتحانات برای دانش آموزان شروعی  بود برای بازی هایی همچون فوتبال با توپ پلاستیکی، فوتبال دستی، دوچرخه‌سواری، خاله‌بازی، لی‌لی و یه قل دو قل و... که این روزها بسیاری از آنها فراموش‌شده و تنها خاطراتی از آن‌ در ذهن جوانان دهه 60 و 70 باقی‌مانده و بس؛ چرا که  با ورود فضای مجازی، تبلت‌ها و گوشی، اوقات فراغت دانش آموزان با حضور در شبکه های اجتماعی سپری می‌شود.

محمد صالح یکی از دانش آموزان پنجم دبستان است که در این خصوص به خبرنگار ما گفت: به محض اتمام امتحانات خرداد ماه والدینم بدون در نظر گرفتن علاقه ام برایم اقدام به ثبتنام در کلاس چرتکه کرده اند این در حالیست که هیچ علاقه ای به ریاضیات ندارم و بیشتر دوست دارم در تعطیلات تابستانی به کلاس های تکواندو و ورزشی بروم.

وی بیان کرد: برای شرکت در این کلاس والدینم شهریه زیادی پرداخت کرده اند ولی از همین الان مطمئن هستم که بازخورد موفقی نخواهم داشت و مهمتر از همه اینکه سپری کردن ایام تعطیلات را برایم سخت کرده اند.

در این خصوص اما برخی از فلاسفه معتقدند که فراغت مادر فلسفه است و زمانی که آموختن اجباری و انجام کارهای روزمره به پایان می رسد، فضای خالی برای اندیشه ای عمیق تر و کارهایی جدی تر پدید می آید، زمانی که می تواند حتی زایشگر فلسفه باشد یا کشف فرمول ها و قانون های جدید را رقم بزند.

 داستان نیوتن را هم که شنیده اید، چه بسا در همین زمان رخ داده باشد؛ زمانی که نیوتن فارغ از هر چارچوبی زیر درخت سیبی می رود و یکی از مهم ترین قوانین فیزیک را کشف می کند.

با این تفاسیر بهتر است والدین بدانند ایام تابستان که زمان اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان است نباید صرف کلاس های آموزشی شود اما متاسفانه برخی از خانواده ها اوقات فراغت را فقط به معنای حضور در کلاس های آموزشی می دانند.

یکی از راهکارهایی که می تواند در این زمینه موثر باشد نظر سنجی از فرزندان است تا از علاقه آنان نسبت به کاری که می خواهند در تعطیلات تابستانی انجام دهند آشنا شویم.

امیرمهدی یکی از نوجوانان زاهدانی هم در این خصوص بیان کرد: مدت هاست منتظر شروع تعطیلات تابستانی هستم که بتوانم در کلاس های ورزشی شرکت کنم اکنون با پایان یافتن امتحانات به همراه پدرم در یکی از سالن های ورزشی برای یادگیری دقیق فنون شنا ثبتنام کرده ام زیرا علاقه زیادی برای موفقیت در این عرصه دارم.

مبینا دیگر جوان زاهدانی در این خصوص افزود: علاقه بسیار زیادی به یادگیری خیاطی دارم اما مادرم به شت مخالف است و می گوید باید در کلاس های سفره آرایی شرکت کنم، اکنون تمام همت خود را برای راضی کردن والدینم به کار گرفته ام و بالاخره موفق شدم تا رضایت آنها را برای یادگیری هر دو هنر جلب کنم.

معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون از اجرای طرح کلاس های ویژه تابستان در 6 مرکز این کانون در زاهدان خبر داد و افزود: در این ایام کلاس های نقاشی، سفال، بلز، رباتیک، شاهنامه خوانی و فن بیان، خوشنویسی تحریری و تعلیقی، فیلم سازی و انیمیشن، سرود و آهنگ های ملی، ریاضی، فیزیک، نجوم، اوریگامی، روبیک، چرتکه، شطرنج، عروسک سازی، سوزن دوزی، معرق کاشی، نقاشی ویترا، گلیم بافی و ... برگزار خواهد شد و علاقه مندان کودک و نوجوانان می توانند جهت یادگیری هرچه بیشتر این فنون در کلاس ها شرکت کنند.

حجت‌الاسلام محسن اشرفیان، معاون اوقاف و امورخیریه استان هم بیان کرد: طرح تابستانی اوقات فراغت «نشاط معنوی» با هدف برنامه ریزی جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دراستان با حضور۲۰مبلغ اعزامی و۲۵مبلغ بومی در مساجد و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و مدارس با همکاری دیگر نهادها از جمله سپاه وآموزش وپرورش در ۴۵ مکان برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را برنامه ریزی جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان‏‏‏ دانست و افزود: ضروری است تمامی نیروهای دلسوز فرهنگی و مجاهدان عرصه جنگ نرم،  نسبت به آن اهتمام داشته و آن را مغتنم شمارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدصادق خیاطیان با اعلام حمایت صندوق نوآوری از برگزاری رویدادهای علمی وفناوری در حوزه سلامت، از جمله کنگره کنسرژنومیکس، تصریح کرد: شکل گیری کمیته تجاری سازی در این رویداد، در کنار توجه به توسعه علمی اتفاق قابل ملاحظه ای است که می تواند در شکل گیری زیست بوم پیشگیری و درمان سرطان و سلامت کشور، اثربخش باشد و صندوق نوآوری و شکوفایی هم آماده تقویت و حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از طریق ارائه تسهیلات و حمایت های لازم و نیز اهدای جوایز به گروه هایی است که مورد تایید کمیته تجاری سازی در نمایشگاه یا جشنواره ایده تا استارت ‌اپ قرار می گیرند.

رئيس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه سلامت از موضوعات راهبردی صندوق است، معاونت توسعه این نهاد، را مسئول همکاری های لازم با کمیته تجاری کنگره کنسرژنومیکس معرفی کرد .

 مصطفی زمانیان عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده در دنیا طیف مختلفی از خیرین حوزه سلامت و حتی کسانی که با نیت انتفاع اقتصادی قصد مشارکت در بخش سلامت را دارند می توانند در مدل‌های تامین مالی پروژه های اجتماعی مشارکت کنند افزود : صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از برخی از این مدل ها می‌تواند انگیزه ای را برای مشارکت خیرین و سرمایه گذاران حوزه سلامت به ویژه در زمینه پیشگیری و درمان سرطان فراهم کند.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و رئيس کنگره کنسرژنومیکس درباره شکل دهی برنامه هایی که در دستور کار کنگره قرار دارد و جذب کمک نهادهای مالی برای برگزاری این رویداد، توضیحاتی ارائه کرد. 

همچنین سیدجواد مولا دبیر علمی کنگره کنسرژنومیکس، نحوه برگزاری این رویداد را تشریح کرد.

در ادامه این نشست، پرویز کرمی دبیر کمیته تجاری سازی کنگره کنسرژنومیکس ضمن تشکر از اهتمام صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت های حوزه پیشگیری و درمان گفت: امسال برای نخستین بار در کنار موضوع و اهداف علمی کنگره کنسرژنومیکس، تلاش شده برای شکل دهی زیست بوم پیشگیری و شخصی سازی درمان و شبکه سازی در ان اقدام شود. 

دومین کنگره کنسرژنومیکس با محورهای تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکرهای سرطان، از 2 تا 4 آبان ماه 1403 در تهران برگزار می شود. 

این رویداد در سه بخش علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی، میزبان علاقه مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • رسمی؛ قرارداد وارن زائر امری با پاری سن ژرمن تمدید شد
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • سلطان گولر: رئال تسلیم جواهر ترک
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد