Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد هرمزی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: طی سال ۹۷ اقدامات خوبی در آب و فاضلاب روستایی استان انجام شد و درصد برخورداری روستاها از آب شرب را از ۶۹.۸ درصد به ۷۱.۵ درصد رساندیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ روستا در سال ۹۷ از نعمت آب شرب برخوردار شد، گفت: مجتمع قرناوه مراوه تپه در سفر وزیر نیرو در بهمن ۹۷ افتتاح و هفت روستای فاقد آب از این نعمت بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرمزی با تأکید بر اینکه میزان برخورداری روستاها از آب لوله کشی باید افزایش یابد، گفت: برای تکمیل کل پروژه ها آب و فاضلاب روستایی استان دو هزار میلیارد تومان پول نیاز است، درحالی که کل بودجه مصوب ما در سال ۹۷ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود که از این رقم تنها ۶۴ میلیارد تومان تخصیص یافت.

طبق گفته مدیرکل آب و فاضلاب روستایی گلستان ۷۷ روستای استان در شهرهای آق قلا، رامیان، علی آبادکتول، کردکوی، کلاله، گالیکش، گرگان، گنبدکاووس، مینودشت و مراوه تپه آب لوله کشی آشامیدنی ندارند.

وی با بیان اینکه ما علاوه بر بهره مندی باید پایداری آبرسانی را هم ارتقاء دهیم، اضافه کرد: در سه سال گذشته از محل صندوق اعتباری توسعه، اجرای ۳۸۰ کیلومتر شبکه آب شرب، اجرای ۱۵۰ کیلومتر خط آب، حفر ۳۰ حلقه چاه، بهسازی ۱۲ دهنه چشمه و تکمیل ۲۴ هزار مترمکعب مخزن آب اتفاق افتاد.

هرمزی ادامه داد: حجم ذخیره آب مخزن استان ۹۰ هزار مترمکعب است و ۲۲۰ هزار مشترک روستایی داریم با این شرایط در پیک مصرف دچار مشکل می شویم.

وی تصریح کرد: دو پروژه فاضلاب در تلور و هفت روستا در غرب استان داریم که هزینه آن ۳۰ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خسارت ۴۸ میلیارد تومانی سیل و طوفان به تأسیسات آب روستایی

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی گلستان اظهار کرد: در حوادث طوفان، رانش و رانش ۴۸ میلیارد تومان به تأسیسات آب و فاضلاب روستایی خسارت وارد شد. آب ۳۹۸ روستای ما با ۱۰۰ هزار مشترک که ۵۰ درصد روستاهای تحت پوشش ما را تشکیل می دهند در این حوادث قطع شد.

هرمزی با اشاره به این با تلاش همکاران آب همه روستاها وصل شد، افزود: از همان روزهای اول در صحنه حاضر بودیم و کیفیت آب را در مناطق سیل زده رصد و حتی آب های بسته بندی شده را هم پایش می کردیم.

وی گفت: خسارت ها در سیل به واسطه هدایت نامنظم آب بود و بیشترین خسارت ها به تأسیسات آق قلا، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله، مراوه تپه، آزادشهر، رامیان و علی آبادکتول وارد شد.

هرمزی بیان کرد که ۱۱۲ میلیارد تومان برای سال ۹۸ و ۹۹ مصوب شده تا در راستای آبرسانی و پایداری شبکه هزینه شود.

کد خبر 4647602

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان آب و فاضلاب روستایی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی