Web Analytics Made Easy - Statcounter

هند و روسیه همکاری خود را در زمینه انرژی افزایش می دهند .این دو کشور در مورد زمینه های جدید همکاری بین هند و خاور دور روسیه مخصوصاً بخش نفت و گاز مذاکره کردند. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، هند و روسیه همکاری خود را در زمینه انرژی افزایش می دهند و حالا هند به دنبال راه هایی برای ایجاد مسیرهای کشتیرانی از خاور دور روسیه به ساحل شرقی هند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طی نشستی بین دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند با یوری تروتنف، معاون نخست وزیر روسیه و فرستاده ارشد پوتین به خاور دور روسیه ، این دو کشور در مورد زمینه های جدید همکاری بین هند و خاور دور روسیه مخصوصاً بخش نفت و گاز مذاکره کردند.

 وزیر نفت هند گفت:« ما مذاکرات مفصلی در مورد فرصت های جدید برای بخش انرژی با ساخت مسیرهای دریانوردی از خاور دور روسیه تا ساحل شرقی هند داشتیم».

هند همچنین از شرکت‌های روسی دعوت کرد در شبکه‌های آینده گاز شهری در سراسر این کشور سرمایه‌گذاری کنند. پرادهان از علاقه هند به تقویت سرمایه گذاری نفت و گاز در روسیه مخصوصاً در خاوردور صحبت کرد.

 هند که  برای تامین 80 درصد تقاضای نفت خود متکی به واردات است ، سال گذشته شروع کرد به افزایش همکاری با روسیه در زمینه نفت و گاز.

پرادهان گفت روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز دنیا است و می‌تواند منبع مهم تامین نیازهای انرژی هند باشد.

 هند بخش زیادی از نفت خام خود را از تولید کنندگان خاورمیانه عضو اوپک مثل عراق ، عربستان ، کویت و امارات می‌خرد و تا همین اواخر از ایران هم نفت می خرید ولی پس از پایان معافیت ها، واردات نفت از ایران متوقف شد. هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران پس از چین بود.

 به دنبال اجلاس اکتبر گذشته ، هند اعلام کرد روابط خود را با روسیه در زمینه انرژی با  همکاری در ساخت میادین نفتی و پروژه های گاز طبیعی مایع روسیه،  افزایش می دهد.

روسیه به ایران در صادرات نفت کمک می‌کندوزیر انرژی روسیه: تصمیم‌گیری در مورد آینده توافق جهانی نفت زود است

 انتهای پیام/76

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند اخبار هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی

حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در حوزه  خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم  به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران