Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@12:51:16 GMT

گذر از گرمای تابستان با صرفه جویی آب

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۹۷۸۳

گذر از گرمای تابستان با صرفه جویی آب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد طاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: شهر کرمان با کمبود آب مواجه است و در زمان گرمی هوا، چون مصرف آب بالا می‌رود، این کمبود آب محسوس‌تر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در شهر کرمان قطعی آب نداریم بلکه افت فشار داریم، افزود: با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب در پیک گرمایی، افت فشار آب در شهر کرمان داریم، زیرا مصرف آب، تابعی از گرمی هواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آبفای استان کرمان گفت: همه ظرفیت تامین آب شرب شهر کرمان در مدار هستند و مورد جدیدی برای ورود به مدار آب شرب کرمان در سال‌جاری نداریم و برای عبور از این بحران باید از خداوند بخواهیم که هوا خنک شود و مردم نیز در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و به اندازه نیاز خود مصرف کنند.

وی تصریح کرد: نیاز آبی شهر کرمان در پیک مصرف ۳ هزار لیتر در ثانیه است این در حالی است که کل ظرفیت تامین آب شرب شهر کرمان یک هزار و ۹۵۰ لیتر در ثانیه است، بنابراین یک هزار و ۵۰ لیتر در ثانیه در زمان پیک مصرف با کمبود آب مواجهه هستیم.

طاهری به میزان مصرف آب کولر‌های آبی اشاره کرد و افزود: هر کولر آبی در شبانه روز ۶۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند؛ حال حدود ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر کرمان داریم.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم که شب‌ها تا جایی که می‌توانند کولر‌های خود را خاموش و درب و پنجره‌ها را باز کنند و همچنین در دو ماه اول تابستان حیاط و ماشین خود را با آب نشویند.

وی بر لزوم مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: اگر مردم بتوانند مصرف آب خود را در دو ماه اول تابستان مدیریت کنند می‌توانیم تابستان امسال را با مشکلات کمتری پشت سر بگذاریم.

وی افزود: از مردم درخواست داریم مصرف آب خود را مدیریت کنند و از قطره، قطره آب در این تابستان محافظت کنند تا بتوانیم تابستان جاری را با مشکلات کمتری عبور کنیم.

انتهای پیام /ح

صرفه جویی آب راه گذر از گرمای تابستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صرفه جویی آب بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که طی روزهای گذشته نوار غزه شاهد استقرار موج گرمای غیر عادی بوده است.

بر اساس این گزارش، گرمای شدید نوار غزه طی روزهای گذشته باعث شده اوضاع آوارگان فلسطینی که در چادر زندگی می‌کنند به شدت وخیم شود.

آنروا تاکید کرد که در جریان این موج گرمای غیر عادی در نوار غزه تاکنون دست کم ۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بارش باران، گرمای شدید، نبود مواد غذایی کافی، نبود آب آشامیدنی، گسترش بیماری‌های واگیردار و روان شدن فاضلاب در میان چادرهای آوارگان تنها بخشی از مشکلاتی است که شهروندان فلسطینی این روزها در نوار غزه با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های اعلام شده تعداد آوارگان فلسطینی در نوار غزه به شدت در حال افزایش است. چند روز قبل خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داده بود که شمار آوارگان فلسطینی در شهر دیرالبلح بر اثر تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر 6089479

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!
  • گرمای طاقت فرسا در نوار غزه