Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،«قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی در بخش مسابقه فیلم‌های بلند، «تشریح» ساخته سیاوش شهابی در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه و دلبند ساخته یاسر طالبی در بخش مستند تلویزیونی در این جشنواره حضور دارند.اما یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها، بخش فروم جشنواره  است که همه ساله به عنوان مهم‌ترین رویداد جشنواره و یک پلت فرم ارتباطی بینِ فرهنگی، با هدف شناسایی راه‌های توسعه‌ی سینمای بین الملل و داخلی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نیز این سلسله نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان، تهیه کنندگان و سینماگران مطرح بین المللی برگزار شد.

 از جمله  میهمانان این بخش  می‌توان به "بریلانته مندوزا"کارگردان مطرح فیلیپینی، "نوری بیلگه جیلان" از ترکیه، پائول جی فرانکلین (برنده اسکار برای ویژوال افکت دو فیلم اینتراستلر و اینسپسشن)  ، رول‌اند امریچ ( کارگردان، نویسنده و تهیه کننده آلمانی) و غیره اشاره کرد.

در این دوره از بخش فروم در پنلی که با موضوع «ملاقات با تهیه کنندگان، پشت صحنه موفقیت‌ها و مسائل آنها» برگزار شد، الهه نوبخت به عنوان تهیه کننده و پخش کننده بین الملل سینما در کنار"تام موره "نویسنده و کارگردان ایرلندی که دو بار برای انیمیشن‌های  " صدای دریا" و " راز کلز " نامزد دریافت بهترین انیمیشن از اسکار بود و خانم " نا اِن " بازیگر و تهیه کننده چینی که در سال ٢٠١٢ جایزه‌ی بهترین بازیگری را از جشنواره‌ی لوکارنو دریافت کرد به گفتگو در مورد لزوم توجه تهیه کنندگان به تکنولوژی‌های پخش و عرضه‌ی  جدید در صنعت سینما پرداخت. هم چنین تشریح شرایط کنونی سینمای هر یک از کشورها در تولید و پخش بین الملل، نحوه‌ی تأمین مالی جهت تولید پروژهاو نیز چگونگی توجه به ظرفیت‌ها و نقاط ضعف هر یک از سینمای کشورها موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «با قید محرمانگی» درباره زنان یک روستاست که به نهادهای دولتی نامه‌ای محرمانه نوشته‌اند. شروین وحدت و پیام عزیزی تهیه کنندگی و کارگردانی مشترک این کار را به عهده داشته‌اند. بعد از «فیلم خانه سیاه است»، ساخته فروغ فرخزاد، که دوره یازدهم این جشنواره نمایش داده شد و جایزه اصلی را نیز دریافت کرد، با قید محرمانگی تنها فیلم ایرانی است که به اوبرهاوزن راه یافته است.

گفتنی است که فستیوال اوبرهاوزن یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیاست که هر ساله از یکم تا ششم می ( 12 تا 17 اردیبهشت) برگزار می‌شود و برنده جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت‌های آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

عوامل « با قید محرمانگی» عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان: شروین وحدت، پیام عزیزی، تدوین: محسن ظهرابی، فیلمبردار: کیوان ایمانی، موسیقی: احسان آنالویی، صداگذار: سامان شهامت و بهزاد مهدی‌زاده، اصلاح رنگ و نور: رضا تیموری، صدابردار: شروین وحدت،  مدیر روابط‌عمومی: سعید اسلام‌زاده، طراح پوستر: متین خیبلی، دستیارکارگردان: رضا عزیزی، مدیر تولید: مهرسام حق‌جو، عکاس: کیوان ایمانی، پخش بین‌الملل: نشاط باقری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پس از سال‌ها همکاری مجدد مت‌دیمون و کارگردان فیلم هویت بورن
  • اعلام آثار راه‌یافته به بخش تئاتر خیابانی جشنواره فتح خرمشهر
  • اکران آنلاین فیلم «عامه‌پسند» با بازی باران کوثری و فاطمه معتمدآریا
  • آمار عجیب مورایس و سپاهان در سال 1403!
  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان