Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان برای آغاز هفتمین دور از مذاکرات صلح آمریکا با طالبان به قطر سفر کرده و دیدارهایی نیز با اعضای این گروه داشته است. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان در حالی به قطر سفر کرده است که بزودی دور هفتم مذاکرات صلح آمریکا با طالبان نیز آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری تصریح کردند که پیش از برگزاری دور هفتم مذاکرات آمریکا با طالبان، خلیلزاد دیدارهایی را با اعضای دفتر قطر این گروه داشته است.

روزنامه ویسا نوشت: جزئیاتی از دیدار مقدماتی نماینده ویژه آمریکا با طالبان منتشر نشده است اما ظاهرا خلیلزاد از نتایج این دیدار راضی به نظر می‌رسد.

قرار است در دور دور هفتم مذاکرات صلح آمریکا درباره خروج نیروهای خارجی، تضمین مبارزه با تروریسم، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صلح و آتش‌بس فراگیر با طالبان مذاکره کند.

آمریکا انتظار دارد تا این دور از مذاکرات موفقیت آمیز برگزار شده و درباره موارد یاد شده به توافقات اساسی با طالبان دست یابد.

این در حالی است که در آستانه این مذاکرات تنش‌ها بین آمریکا و طالبان نیز افزایش یافته موضوعی که بر خوشبینی‌های بوجود آمده برای موفقیت آمیز بودن مذاکرات صلح سیاه افکنده است.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در روزهای گذشته گفته بود که پذیرش خروج نیروهای خارجی از افغانستان توسط آمریکا یکی از دستاوردهای مذاکرات این گروه با آمریکا بوده است اما وزارت خارجه آمریکا هرگونه توافق درباره نیروهای خارجی با طالبان را به شدت تکذیب کرد.

گزارش تسنیم| افزایش تنش‌های آمریکا و طالبان؛ آیا دور هفتم مذاکرات دوحه با شکست روبه‌رو خواهد شد؟

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد

روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت آمریکا در قضیه فلسطین و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی خصومت خود را با اسلام نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انیس» روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت: مردم و بسیاری از کشورهای جهان برای حل و فصل مناقشه بین فلسطین و اسرائیل تلاش می‌کنند اما آمریکا هم مانند اسرائیل در قطب مقابل ایستاده و سخنان کسی را دراین‌باره نمی‌پذیرد و از این طریق موضع ضد اسلامی خود را نه تنها با فلسطین بلکه با کل جهان اسلام نشان داده است.

نوشتار می‌افزاید: مسلمانان جهان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا به شدت با اسلام مخالف است و دشمنی آشتی‌ناپذیری با اسلام دارد. وقتی آمریکا، اسرائیل را در خاورمیانه مستقر کرد، هدفش آزار و اذیت مسلمانان از طریق این ملت پلید بود.

انیس افزود آمریکا همواره مدعی احقاق حقوق بشر در جهان است، اما اکنون ثابت شد در فلسطین به واسطه این کشور، حقوق بشر در سطح بالایی نقض شده است.

نویسنده با تاکید بر این که آمریکا به سمت زواول پیش می‌رود، تأکید کرد: امروز یا فردا، فلسطین دولت مستقل خود را تشکیل می‌دهد و جهان نیز او را به رسمیت خواهد شناخت.

افغانستان: آمریکا با حمایت از جنایات اسرائیل در غزه چهره واقعی خود را به جهان نشان دادطالبان: جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

روزنامه چاپ کابل تصریح کرد: بزرگترین اشتباه آمریکا در قبال فلسطین، حمایت از جنگ و جنایت اسرائیل علیه بشریت است و این حمایت غیرقانونی آمریکا باعث می‌شود ملت‌های آزاده جهان در مقابل آن مقاومت نشان دهند و از این کشور روی برگردانند زیرا کشتار جمعی و نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

پیش از این نیز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به حمایت دولت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی گفته بود: آمریکا با حمایت خود از اسرائیل و جنایات آن چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان