Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دادگاه‌های کیفری دو استان قم با اشاره به اجرای طرح تعدیل و کاهش رسیدگی به پرونده‌ها  در سال گذشته گفت: در تیرماه سال ۹۷ توانستیم رتبه نخست کشوری را در بحث زمان رسیدگی به پرونده‌ها به دست بیاوریم. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود طالبی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد با بیان اینکه 95 درصد پرونده‌های کیفری در دادگاه‌های کیفری استان رسیدگی می‌شوند اظهار داشت: در سال 97 بیش از 51 هزار و 500 پرونده وارد مجموعه دادگاه کیفری دو شده و رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دادگاه‌های کیفری دو استان قم افزود: در سال 96، 36 هزار پرونده وارده به دادگاه‌های کیفری دو بوده که نزدیک به 42 درصد رشد را در سال 97 نسبت به سال 96 شاهد بودیم که نگران‌کننده است.

وی گفت: بیشترین آماری پرونده وارده به دادگاه‌های کیفری دو مربوط به رانندگی بدون گواهینامه موتوری‌ها و خودروها بوده است که بیش از 9 هزار پرونده داشته است.

طالبی سرقت با بیش از 9 هزار پرونده را در رده دوم آمار پرونده‌های وارده به دادگاه‌های کیفری عنوان کرد و ادامه داد: ایراد صدمات غیرعمدی براثر تصادفات که شاهد کاهش آن بودیم، ضرب‌ و جرح عمدی و تهدید جرائمی بودند که در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

طالبی اعتیاد و وضعیت نابسامان اقتصادی را دو عامل عمده سرقت عنوان کرد و گفت: در سال 97 این عامل جرم دومین رتبه را به خود اختصاص داد.

سرپرست دادگاه‌های کیفری دو استان قم با اشاره به اجرای طرح تعدیل و کاهش رسیدگی به پرونده‌ها گفت: طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده‌ها یکی از مشکلاتی است که در دستگاه قضایی با آن روبه‌رو هستیم اما در تیرماه سال 97 توانستیم رتبه نخست کشوری را در بحث زمان رسیدگی به دست بیاوریم و خوشبختانه امروز در دادگاه کیفری دو دیگر شاهد پرونده فسیلی در قم نیستیم.

نباید مراحل دادرسی ‌یک پرونده قضایی بیش از یکسال طول بکشدسالانه 50 هزار پرونده قضایی در قزوین با حضور وکلا رسیدگی می‌شود183 هزار پرونده قضایی در چهارمحال و بختیاری مختومه‌ اعلام شد

وی تعدیل شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: تخصصی شدن شعب یکی دیگر از اموری بوده که باید به‌صورت جدی دنبال شده و پیگیری شود.

سرپرست دادگاه‌های کیفری دو استان قم برخورد جدی با عناوین مجرمانه‌ای که به هر نحوی جنبه امنیتی دارد را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز پرونده‌ها در دادگاه‌های کیفری دو به‌صورت تخصصی دنبال می‌شود.

طالبی در پایان با اشاره به وضعیت رسیدگی به پرونده سرمایه‌گذار فرودگاه قم نیز گفت: هیچ مبلغی را سرمایه‌گذار فرودگاه قم شخصاً نخورده و هزینه کرده است، در نتیجه وقتی فرد در کلاهبرداری قصد سوءاستفاده نداشته محکوم کردن این فرد غیرمنصفانه است.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه

گروه وکلا برای صلح در هلند شکایتی را علیه ۱۲ مقام صهیونیست و در راس آنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به دلیل جنایاتی که ارتش صهیونیستی در غزه مرتکب شد، به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرد.

براساس گزارش القدس العربی، ابراهیم ییلدیریم، وکیل دادگستری و یکی از اعضای این گروه متشکل از ۲۰۰ وکیل، در بیانیه‌ای به خبرگزاری آناتولی گفت که آنها علیه شخصیت‌های برجسته صهیونیستی مانند نتانیاهو و تعدادی از وزرای او شکایت کرده‌اند.

او افزود: این شکایت مشتمل بر ۱۶۳ صفحه و جامع‌ترین شکایت کیفری تا به امروز است. شکایتی که به دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی ارسال شده است شامل ۱۲ مقام صهیونیست است.

این وکیل دادگستری اعلام کرد: متن شکایت توسط ۹ نفر از کارشناسان حوزه حقوقی و جرایم تهیه شده است. همچنین کمپینی برای جمع آوری امضا برای کسانی که می‌خواهند از این شکایت حمایت کنند راه اندازی کردیم و تعداد امضاکنندگان شکایت از ۵۰۰ نفر گذشت.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، ویرانی عظیم و قحطی برجای گذاشته که جان کودکان و سالمندان را گرفته است.

این رژیم با وجود صدور قطعنامه آتش بس فوری توسط شورای امنیت و علیرغم حضور در دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب «نسل کشی» به جنگ خود ادامه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا