Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وزارت بهداشت، سید کامل تقوی نژاد روز شنبه در سی و نهمین همایش معاونان توسعه مدیریت منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در سالن دارالفنون دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: از مجموع منابع مالی حوزه سلامت ۴۵ درصد آن از محل درآمدهای اختصاصی تأمین می‌شود. بنابراین رصد و پیگیری این درآمدها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در تأمین مالی حوزه سلامت برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از تأمین اجتماعی

تقوی نژاد درباره مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از بیمه تأمین اجتماعی گفت: مشکل اصلی در میزان مطالبات از سازمان‌های بیمه گر مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است. به طوری که این سازمان علاوه بر مطالبات سال ۱۳۹۷، تاکنون مطالبات مربوط به بهمن و اسفند سال ۱۳۹۶ را نیز پرداخت نکرده است.

تأمین اجتماعی باید ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت تأخیر بپردازد

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۳۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، سازمان‌های بیمه گر خدمات درمانی موظفند ۶۰ درصد صورت حساب‌های ارسالی از سوی بیمارستان طرف قرارداد را قبل از رسیدگی ظرف مدت دو هفته به عنوان علی الحساب و بقیه مطالبات مؤسسات و مراکز بهداشتی درمانی را تا ۳ ماه پس از تحویل اسناد مربوط به نماینده رسمی صندوق پرداخت کنند.

تقوی نژاد ادامه داد: در این ماده عنوان شده است در صورت عدم اجرا، سازمان‌های بیمه گر موظف به تأمین ضرر و زیان آن، معادل نرخ اوراق مشارکت هستند. بر اساس محاسبه سامانه سجاد، با توجه به تأخیر طولانی در پرداخت مطالبات از سوی سازمان تأمین اجتماعی، در صورت تحقق ماده فوق، این سازمان باید مبلغی معادل ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت تأخیر پرداخت اسناد سال ۹۶ و ۹۷ به نظام سلامت پرداخت کند.

معاون وزیر بهداشت افزود: با توجه به کوتاهی سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت به موقع مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی که ممکن است صدمه‌های جبران ناپذیری به حوزه سلامت وارد کند و اجرا نشدن مفاد توافق منعقد شده با وزارت بهداشت و همچنین عملیاتی نکردن قول‌های مکرر این سازمان، نظر به پیگیری‌های مداوم وزیر بهداشت و دستور صریح رئیس جمهوری مبنی بر تأمین منابع لازم برای پرداخت بدهی‌های سازمان مذکور به دانشگاه‌ها، در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای عملیاتی کردن دستورهای رئیس جمهوری خواهیم بود.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، اولویت وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تکمیل شبکه بهداشت، سامانه برنامه ریزی و کنترل پروژه آنلاین، مشارکت با بخش خصوصی و جذب منابع خیّران و استفاده بیشتر از تسهیلات بانکی از موارد مورد نظر این معاونت در حوزه عمرانی است.

تقوی نژاد در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیان کرد: هم اکنون ۲۳۷ پروژه بیمارستانی احداث، جایگزین، توسعه و تکمیل با ظرفیت ۴۳ هزار تخت در حال ساخت است، بنابراین حجم پروژه‌های در دست اجرا بالا بوده و انتظار می‌رود دانشگاه ها از شروع پروژه جدید خودداری کنند.

وی ادامه داد: به غیر از بیمارستان‌های در دست ساخت، ۳ هزار و ۹۶۰ پروژه بهداشتی، آموزشی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی نیز در حوزه عمرانی وزارت بهداشت فعال هستند که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مجموع پروژه‌های در دست ساخت، ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: به دلیل اهمیت حفظ و نگهداشت زیرساخت‌های ایجاد شده و به منظور افزایش بهره وری، اقدام های پیشگیرانه نگهداری و تعمیرات در تمامی بیمارستان ها و مراکز موجود افتتاح شده، تحت پوشش قرار گرفته است.

بازنگری ضوابط انتخاب مدیران

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: بازنگری ضوابط انتخاب مدیران، بازنگری مشاغل عمومی و راه اندازی مشاغل سلامت از برنامه‌های تحول اداری وزارت بهداشت است. مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری در راستای مأموریت های خود، توسعه فناوری های نوین مدیریتی، تحول در نظام اداری و آموزش مدیران حوزه سلامت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

تقوی نژاد از معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست تا مسائل مربوط به رفاه کارکنان را در اولویت قرار دهند و ادامه داد: پرداخت به موقع مطالبات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و بهداشتی باید مورد توجه ویژه معاونان توسعه قرار گیرد و در این راستا برنامه ریزی کرده و دقت لازم را داشته باشند. دستورالعمل جامع خدمات رفاهی و ورزشی کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز تدوین شده و در کنار آن طرح پایش سلامت کارکنان دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی کشور نیز به زودی آغاز می شود.

رشد ۳۰ درصدی شاخص کیفیت بهره برداری از منابع و فضاهای فیزیکی

وی اظهار داشت: رشد ۳۰ درصدی شاخص کیفیت بهره برداری از منابع و فضاهای فیزیکی، رشد ۱۱ درصدی شاخص بهره وری و افزایش ۷ درصدی شاخص در دسترس بودن منابع فیزیکی نسبت به سال گذشته دستاوردهای نگهداشت منابع فیزیکی بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین به برنامه‌ها و اولویت‌های مورد نظر در حوزه منابع نسانی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: مکانیزه کردن فرآیندهای مختلف از جمله فرآیند ثبت نام جهت دریافت تمام گواهی‌ها (معرفی نامه و پایان طرح، معافیت و عدم تشکیل پرونده‌های فیزیکی)، راه اندازی کارتابل و امضای الکترونیکی گواهی‌های طرح قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، جلوگیری از جعل گواهی‌های ارائه شده به مراجع ذیربط از طریق اعمال بارکد و کد اصالت در تمام گواهی‌ها، فرآیند درخواست‌های نیرو از سوی دانشگاه‌ها از اولویت‌های مورد تاکید است.

نیاز به استخدام ۳۰ هزار نفر داریم

تقوی نژاد گفت: نیاز به نیروی استخدامی وزارت بهداشت بالغ بر ۳۰ هزار نفر است که از این تعداد ۱۰ هزار نیرو به زودی در قالب آگهی استخدام جذب و برنامه ریزی لازم برای جذب ۱۰ هزار نیروی انسانی دیگر در قالب پیمانی نیز در دست اقدام است و بعد از برگزاری آزمون اشاره شده، اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

توانمندسازی مدیران

وی بیان کرد: در مسیر تعالی منابع انسانی و با توجه به تغییر و تحولات درونی و بیرونی محیط کار و لزوم انعطاف پذیری و هماهنگی مدیران این عرصه با شرایط جدید و به منظور توسعه، ارتقا و به روز رسانی مهارت‌ها و توانمندسازی مدیران منابع انسانی بخش سلامت، پروژه ملی توانمندسازی مدیران منابع انسانی دانشگاه‌ها عملیاتی می‌شود. معتقدم شیوه مدیریتی در شرایط حساس کنونی کشور، باید تعاملی باشد و هر تصمیمی که در معاونت توسعه وزارت بهداشت گرفته می‌شود با همکاری و همفکری کارشناسی در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها به اجرا درآید.

ادغام دو معاونت در وزارت بهداشت‌

معاون وزیر بهداشت گفت: ادغام دو معاونت توسعه مدیریت و منابع و معاونت برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی در وزارت بهداشت انجام شده و در آینده نزدیک نیز در ساختار دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و با این اقدام نقش معاونت توسعه در برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها بیشتر می‌شود.

وی در ادامه مهمترین نکته در این امر را جلب مشارکت و همکاری حوزه‌های تخصصی دانشگاه‌ها در امر برنامه‌ریزی و پایش عملکرد برنامه‌های عملیاتی، تقویت کارشناسی بخش برنامه‌ریزی و غنا بخشیدن به محتوای آموزشی دانشگاه‌ها عنوان کرد.

مقایسه بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال‌های ۹۷ و ۹۸

معاون وزیر بهداشت درباره مقایسه بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۷ و ۹۸ اظهار داشت: مقایسه بودجه دانشگاه‌ها با بودجه کل کشور، مقایسه درستی نیست، چون بودجه کل کشور با اقداماتی که دانشگاه‌ها انجام می‌دهند تفاوت ماهوی دارد و باید این مقایسه با بودجه عمومی کل کشور انجام شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی سه شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات گفت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، گفت: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهرباید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص های توسعه های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان عنوان کرد و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سالهای آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت های هر یک از دستگاه ها به صورت جداگانه بررسی می شود.

کد خبر 6093661

دیگر خبرها

  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است