Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی با بیان اینکه این آمریکاست که اقدامات تحریک آمیز در خلیج فارس انجام می‌دهد تاکید کرد، ترامپ یک دوره دیگر انتخاب شود کل دنیا آسیب می‌بیند.

نخست وزیر مالزی شنبه بعد از ظهر به وقت تهران درباره حوادث اخیر پیش آمده در خلیج فارس اظهار داشت، این آمریکاست که در حال تحریک کردن ایران است و خطر فزاینده محاسبات غلط می‌تواند منجر به «جنگ جهانی» شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ماهاتیر محمد» در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان بی‌سی» در «بانکوک» و در پاسخ به این سئوال که چه کشوری مسبب اتفاقات اخیر است، گفت: «فکر می‌کنم تا آنجا که در جریان هستم این آمریکا است که همه اقدام‌های تحریک کننده را انجام می‌دهد.»

وی در ادامه افزود: «آن‌ها نخست از معاهده هسته‌ای خارج شدند و اکنون کشتی‌های جنگی به خلیج فارس اعزام می‌کنند و کارهایی انجام می‌دهند که ایران را تحریک می‌کند.»

بر اساس این گزارش، تنش بین آمریکا و ایران روز پنج شنبه با سرنگون شدن یک پهپاد تجسسی متجاوز ارتش آمریکا (گلوبال هاوک) در حریم هوایی ایران و از سوی نیروی هوای فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدت گرفت .

نخست وزیر مالزی در ادامه این گفت‌و‌گو هشدار داد: «اگر آن‌ها وارد جنگ شوند، ایران تنها علیه آمریکا نخواهد بود، بلکه جنگ جهانی رخ می‌دهد. »

وی در توضیح افزود، البته کشورهای دیگر نمی‌خواهند شاهد استفاده سلاح‌های هسته‌ای باشند و باید با وارد شدن در این غائله به آن خاتمه دهند.

رهبر 93 ساله مالزی با هشدار درباره بالا رفتن احتمالی قیمت انرژی در صورت جنگ در خلیج فارس گفت: «این بدین خاطر است که ما ایران را یکی از تامین کنندگان بزرگ می‌دانیم.»

ماهاتیر گفت: «در واقع این تحریم علیه مالزی نیز هست زیرا نمی‌توانیم با یک شریک تجاری خوب که ایران برای ما فراهم می‌کند، داد و ستد کنیم.»

او با مخالفت با تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران گفت: «این نوع بازی اعمال تحریم‌ها و مجبور کردن کشورهای دیگر با موافقت کردن با تصمیم یک قدرت بزرگ کاملا غیردموکراتیک است ... این قلدری است.»

ماهاتیر در خاتمه این گفت‌و‌گو «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را «کاملا غیرقابل پیش بینی» خواند و گفت: «او شخصی است که با انتخاب شدن در یک دوره دیگر می‌تواند آسیب زیادی به کل دنیا بزند.»

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال مالزی دونالد ترامپ آمریکا و ایران ماهاتیر محمد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «آسوشیتدپرس» به نقل از منابع آمریکایی نوشت که (رژیم) اسرائیل این هفته طرح خود برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی پیش از عملیات احتمالی در رفح را به مقام‌های دولت بایدن اطلاع داده است.

منابع وابسته به دولت واشینگتن که مجاز به اظهارنظر علنی نبودند و با این شرط که نامشان فاش نشود قبول کردند تا درباره این موضوع حساس صحبت کنند، گفتند که طرح تفصیلی اسرائیلی‌ها، دیدگاه دولت ایالات متحده مبنی بر اینکه پیشبرد عملیات نظامی در رفح باعث به خطر افتادن جان تعداد زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی خواهد شد را تغییر نداده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، علی‌رغم هشدار‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقام‌ها غربی مبنی بر اینکه حمله به رفح، منجر به افزایش وحشتناک آمار تلفات غیرنظامیان و وخیم‌تر شدن بحران انسانی در غزه خواهد شد، پافشاری کرده است که در هر صورت، عملیات نظامی را در رفح انجام دهد.

واکنش آمریکا

در همین رابطه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد: موضع ما ثابت است و باید قبل از تصمیم اسرائیل برای ورود به رفح، یک طرح روشن برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود.

وی در عین حال اذعان کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار (حد قابل قبول) به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حفظ امنیت اسرائیل سخن گفت.
با این حال، وی جنبش حماس را به کارشکنی در مسیر آتش بس متهم کرد و مدعی شد: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش بس، حماس است.

بلینکن در نهایت مدعی شد: ما منتظر هستیم تا حماس با آتش بس و آزادی گروگان‌ها موافقت کند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت

همزمان، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بار دیگر درباره هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد و خواستار توقف جنگ شد. 

وی طی پستی در شبکه اجتماعی، نوشت که سازمان جهانی بهداشت عمیقاً نگران است که «عملیات نظامی در سطح وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از پیش فروپاشیده، تضعیف کند».

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران مناطق مختلف رفح است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر انجام حمله زمینی به این منطقه با ادعای نابودی آخرین گردان‌های حماس پافشاری می‌کند. هرچند که کشور‌های اروپایی، ایالات متحده آمریکا به عنوان متحدان اصلی رژیم اسرائیل از نتانیاهو می‌خواهند که از این اقدام پرهیز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است